افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

هواشناسی ایران 1402/09/10; هشدار افزایش آلودگی هوا در 8 شهر/ هوای تهران تا روز دوشنبه آلوده است

  • کد خبر : 141245
هواشناسی ایران 1402/09/10;  هشدار افزایش آلودگی هوا در 8 شهر/ هوای تهران تا روز دوشنبه آلوده است

به گزارش اسمارتک نیوز، پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی نشان می دهد طی 5 روز آینده جو در اکثر مناطق کشور آرام و پایدار خواهد بود که غلظت آلاینده های جوی را افزایش می دهد. و کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان و تبریز کاهش می یابد. […]

به گزارش اسمارتک نیوز، پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی نشان می دهد طی 5 روز آینده جو در اکثر مناطق کشور آرام و پایدار خواهد بود که غلظت آلاینده های جوی را افزایش می دهد. و کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان و تبریز کاهش می یابد.

امروز در سواحل دریای خزر ابری همراه با رگبار پراکنده و وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده در ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان پیش بینی می شود.

شنبه و یکشنبه آینده بارش پراکنده باران و وزش باد در ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در بعدازظهر پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: پایداری هوا

زمان پایان : دوشنبه ۱۳۰۲/۰۹/۱۳

نوع خطر: سکون نسبی هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده های هوا و کاهش کیفیت هوا.

حوزه اثر:

جمعه 1402/09/10: تهران، کرج، اصفهان، اراک.

شنبه 1402/09/11: تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم، تبریز.

یکشنبه 1402/09/12: تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم، تبریز، قزوین، مشهد.

دوشنبه 13/09/1402: تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم، تبریز، قزوین، مشهد.

اثر خطر: افزایش غلظت آلاینده ها، افزایش میزان آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه های حساس و اگر منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد کنترل نشود، برای همه گروه ها ناسالم است.

توصیه: مدیریت بهینه مصرف سوخت فسیلی، کنترل فعالیت های آلاینده صنعتی، کاهش ترددهای غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج دریا.

زمان شروع: جمعه 1402/09/10

زمان پایان : ظهر شنبه 1402/09/11

نوع خطر: افزایش حداکثر سرعت باد تا 22 گره و افزایش حداکثر ارتفاع موج بیش از 1.5 متر به ویژه در مناطق دور از سواحل استان های گلستان و مازندران.

منطقه اثر: جمعه 10/09/1402 و شنبه 11/09/1402: مناطق ساحلی و دریایی استان‌های گلستان، مازندران و گیلان، در نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر.

اثر خطر: خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای ماهیگیری، شناورهای سبک و تفریحی و اختلال در فعالیت های ساحلی و دریایی توصیه: ممنوعیت شنا و غواصی و محدودیت تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی و ماهیگیری، اتخاذ تدابیر لازم. برای ورود و خروج کشتی ها به بندر و فعالیت هایی برای حمایت از صنعت فراساحل.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و ارتفاع موج دریا

زمان شروع: شنبه ۱۳۰۲/۰۹/۱۱

زمان پایان: شنبه 11/09/1402

نوع خطر: تداوم وزش باد شمال غربی (حداکثر سرعت باد تا 22 نات) و حداکثر ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا 1.5 متر و به ویژه دور از ساحل تا 1.8 متر.

منطقه اثر: شنبه 11/09/1402: مناطق ساحلی و دریایی استان های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس اثر مخاطره آمیز: احتمال آسیب به شناورها به ویژه کشتی های سبک و تفریحی، اختلال در تردد و فعالیت های دریایی. خطر آسیب به تأسیسات ساحلی و دریایی و اختلالات موقت در فعالیت‌های ساحلی و دریایی و سکوهای نفتی.

توصیه: از فعالیت های تفریحی، تردد دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و شناورهای ماهیگیری و تفریحی خودداری شود، اقدامات لازم برای فعالیت های دریایی ساحلی و فراساحلی به ویژه فعالیت سکوهای نفتی انجام شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.