افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
1

هواشناسی اصفهان برای سامانه سرد و بارانی هشدار زرد صادر کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 210021
هواشناسی اصفهان برای سامانه سرد و بارانی هشدار زرد صادر کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد زمانی صادر می شود که وقوع یک پدیده جوی باعث وقفه در سفر و کار روزانه شود. هشدار زرد برای اطلاع رسانی به مردم و آماده سازی آنها برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول صادر می شود. همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد زمانی صادر می شود که وقوع یک پدیده جوی باعث وقفه در سفر و کار روزانه شود. هشدار زرد برای اطلاع رسانی به مردم و آماده سازی آنها برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول صادر می شود. همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم تدابیری بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ظهر امروز با صدور هشداری به سطح زرد اعلام کرد که از شنبه شب تا صبح سه شنبه (14 تا 18 اسفند) سامانه سرد و بارانی در تمامی مناطق استان به ویژه در شمال غرب و مرکز استان از جمله شهر اصفهان.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، مه، کولاک موقت در ارتفاعات برفی و کاهش دید و نوسانات دما به دلیل فعالیت این سامانه سرد و بارانی هشدار داد و افزود: مه، کاهش دید پیش بینی می شود. اختلال در تردد، رانش زمین در گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف، طوفان موقت برف در مناطق مرتفع که برف در آن انباشته می شود، آبگرفتگی معابر، استرس حرارتی در مرغداری ها و گلخانه ها.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه به استان‌های خواهرخوانده توصیه کرده است از سفرهای غیرضروری، توقف در بستر رودخانه‌ها و حاشیه رودخانه‌ها و انجام فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند و در هنگام عبور از گردنه‌ها مراقب باشند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز در مورد نیاز حرکت عشایر بر محدودیت فعالیت های عمرانی، آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی، آماده سازی معابر برای برف روبی گردنه ها و جاده ها و اماکن سردسیر، کنترل دما و حمل تجهیزات زمستانی در صورت تردد بین شهری تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=210021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.