افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

هنر ترک و خروج از کشور نیست، ماندن و حل مشکلات است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 382062
هنر ترک و خروج از کشور نیست، ماندن و حل مشکلات است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیزیکیان رئیس جمهور در چهاردهمین اجلاس نخبگان کشور و همزمان با روز ملی نخبگان در سالن اجلاس سران ضمن ابراز تاسف از شهادت سید تاسط و یاران عزیزش گفت: در ایام شاه، من یک دانشجوی معمولی بودم و تظاهر به نخبه بودن نداشتم.» از هنرستان دیپلم گرفتم و برای انجام […]

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیزیکیان رئیس جمهور در چهاردهمین اجلاس نخبگان کشور و همزمان با روز ملی نخبگان در سالن اجلاس سران ضمن ابراز تاسف از شهادت سید تاسط و یاران عزیزش گفت: در ایام شاه، من یک دانشجوی معمولی بودم و تظاهر به نخبه بودن نداشتم.» از هنرستان دیپلم گرفتم و برای انجام خدمت سربازی به زابل اعزام شدم و در همان لحظه متوجه شدم که باید دنیا را جور دیگری دید، چون دیدم در جامعه با شوخی های کودکانه نمی توان زندگی کرد و باید جور دیگر.

وی افزود: از نظر اجتماعی به خانواده ای عادی در یک شهر کوچک تعلق داشتم و پدرم پول نداشت و کارمند معمولی بود اما تصمیم گرفتم وارد رشته پزشکی شوم.

این دکتر تاکید کرد: در مدت 5 یا 6 ماه بدون معلم و امکانات درس خواندم و چون تصمیم گرفته بودم تمام سختی ها و مشکلات این مسیر را تحمل کردم. هرگز فکر نمی کردم روزی به دانشگاه بیایم. مثل امروز که هرگز فکر نمی کردم رئیس جمهور شوم.

در دانشگاه سعی کردم به مردم خدمت کنم.

رئیس جمهور ادامه داد: در دوران تحصیل در دانشگاه سعی کردم به مردم خدمت کنم تا به اعتقادات ما ایمان بیاورند، زیرا در آن زمان چپ‌گرایان در دانشگاه بیشتر بودند و در حوزه پزشکی حضور پررنگی داشتند.

دکتر با اشاره به انقلاب تصریح کرد: بعد از آن انقلاب شد، جنگ شد و من در لشکر عاشورا حضور داشتم. در آن زمان در تمام عملیات های لشکر عاشورا هیچ عملیاتی انجام نمی شد و من در آن عملیات نقشی نداشتم، چه حضور مستقیم و چه پشت جبهه، مشغول مقدمات ارتش بودم. .

رئیس جمهور افزود: در آن زمان در آزمون کتبی که گرفته شد در کل کشور دوم شدم به گونه ای که معلمانم باور نمی کردند با آن همه شادی دوم شوم اما با این دید. داشتم درس می خواندم که مشکلات مردم را حل کنم، نه برای رسیدن پست و پول. تا امروز نه پروانه وکالت دریافت کرده ام و نه مطب و سهام دارم.

چرا نباید خودمان بتوانیم مشکلات مردم کشورمان را حل کنیم؟

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت حل مشکلات مردم گفت: درد ما این است که خودمان نمی توانیم مشکلات مردم را در کشورمان حل کنیم. این درد مرا به سمت سیاست کشاند زیرا دیدم در دوران نمایندگی با یک تصمیم می توانم مشکلات بسیاری از مردم را حل کنم و این تنها با دارو حل نمی شود.

وی با انتقاد از قوانین بهداشت و درمان برنامه سوم و چهارم تاکید کرد: در قوانین برنامه سوم و چهارم کشور سلامت مردم در دست بازار بود. یعنی اگر کسی پول داشت و مریض می شد، مرضش شفا می یافت. اگرچه از نظر علمی نمی توان سلامتی را به بازار عرضه کرد، اما نمی توان گفت به دلیل نداشتن پول نمی توان عمل کرد.

دکتر ادامه داد: هر چند بعد [برای بخش بهداشت و درمان] قوانینی را طراحی و تصویب کردیم که البته در برخی جاها اجرا شد و در برخی جاها اجرا نشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ما ایرانی هستیم و باید برای کشورمان راه حلی پیدا کنیم و قرار نیست دیگران برای حل مشکلات ما بیایند، اما کسانی که می دانند، درک می کنند و اراده دارند راه را پیدا می کنند. اگر راهی پیدا نکنیم تا جایی که ممکن است آن را می سازیم تا مردم کشورمان را از این مشکل خارج کنیم.

رئیس جمهور گفت: حل مشکلات کشور توسط افرادی انجام می شود که ذهنی پویا، خلاق و ناآرام دارند چرا که افرادی که در قالب می افتند کاری از دستشان بر نمی آید اما افرادی که این وضعیت را قبول ندارند و به دنبال راه حل هستند می توانند نجات دهند. ما . تا ما را از این وضعیت خارج کند.

هنر ترک کشور و رفتن نیست. هنر ماندن و حل مشکلات است.

این پزشک تاکید کرد: هنر خروج از کشور و رفتن نیست، بلکه هنر ماندن و حل مشکلات و مشکلات مردم ماست با وجود همه مشکلاتی که ممکن است برای مردم ایجاد کند و چگونه باعث آن شده است.

رئیس جمهور با اشاره به رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس گفت: بنده را در انتخابات مجلس رد صلاحیت کردم و رئیس جمهور همچنان است، بالاخره ما در جامعه با این نوع نظرات درگیر هستیم، اما باید بمانیم و ادامه دهیم و تلاش کنیم تا مبارزه برای حل مشکلات کشور مشکلات کشور را کسانی حل می کنند که اراده حل آن را داشته باشند و درد مردم را حل کنند.

رئیس‌جمهور با بیان شاعرانه‌ای گفت: اگر انسان رنج می‌برد، خوشحال است، درد بی‌درد با آتش درمان می‌شود، باید کاری کنیم، از وضعیتی که در آن قرار داریم خارج شویم و این کار را کسانی که می‌دانند انجام می‌دهند. ، درک کنند، می توانند و می خواهند، زیرا علم به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند و برای حل آنها به مهارت و انگیزه نیاز است.

ما نیامدیم که برای خودمان و اطرافیانمان جایی درست کنیم که غذا بخوریم، بیرون بیاوریم و بغض کنیم.

این پزشک با اشاره به زندگی خود اذعان داشت: من به عنوان رئیس جمهور زندگی راحتی ندارم. گاهی از خودم سوالاتی می پرسم که به نظرم عجیب می آید اما خوب است بتوانم مشکلات مردم را حل کنم. ما نیامده ایم که برای خود و اطرافیانمان جایی درست کنیم که بخوریم، غذا ببریم و قیافه کنیم.

وی با اشاره به نخبگان حاضر در اتاق جلسه تصریح کرد: شما نخبگان می توانید در این راه کمک کنید و می دانید راه سختی است. البته قرار است در جلساتی که با وزرای آموزش عالی و آموزش و پرورش داشته باشیم روش آموزشی خود را اصلاح کنیم که از نظر علمی روش صحیحی نیست زیرا به فردی که تحت رژیم جامع است باید منهای پنج آموزش داده شود. مهارت ها آموزش، ضمن تدریس تمامی رشته هایی که برای انتقال تحصیل می کنید.

رئیس جمهور در تشریح این 5 مهارت گفت: اولین کار تیمی است. دوم این است که مشکل را حل کنیم تا فرد بداند اگر در مکانی بود و مشکل داشت چگونه آن را حل کند. موضوع سوم ارتباط است. به طوری که افراد می توانند زمانی که مشکلی برای حل آن دارند با دیگران ارتباط برقرار کنند. چهارمین مسئله ساختار است. برای اینکه مشکل را به صورت جامع و سازمانی ببینیم و برای آن ساختاری ایجاد کنیم، نکته پنجم مدیریت است. اینها مهارت هایی است که باید آموزش دهیم، البته متاسفانه الان می بینیم که حتی دو نفر هم نمی توانند با هم کار کنند و وقتی مشکلی دارند عصبانی می شوند و می روند.

کشور بیش از مردم عادی به نخبگان نیاز دارد

وی ادامه داد: برای حل مشکل راه حلی وجود دارد و کار گروهی نیازمند تغییر در رفتار و نحوه نشستن و ایجاد هم افزایی است. اینها موضوعاتی است که باید در کلاس به فرزندانمان آموزش دهیم، زیرا وقتی بزرگتر می شوند نمی توانیم این موضوعات را به آنها منتقل کنیم.

رئیس جمهور خطاب به نخبگان در اتاق اجلاس سران گفت: برادران و خواهران! کشور به آنها نیاز دارد، کشور هم به مردم عادی نیاز دارد، اما آنها در سطح خودشان هستند، اما برای عبور از این چالش ها نخبگان باید گره از مشکلات مردم و کشور چه از نظر فرهنگی و چه اجتماعی باز کنند.

در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.