افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

هنرمندان مضامین آموزشی و اقتصادی را در تولیدات هنری خود بگنجانند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 374313
هنرمندان مضامین آموزشی و اقتصادی را در تولیدات هنری خود بگنجانند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر ماریا بعدازظهر سه شنبه در نشست سینماگران استان کردستان اظهار داشت: سینما رسانه فراگیر و تعیین کننده است و در سایر کشورها سینما ابزار رسانه ای برای بسترسازی و اجرای راهبردها و برنامه های کلان و ملی است. استفاده کنید وی گفت: سینما امتیازات خوبی دارد و از طریق […]

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر ماریا بعدازظهر سه شنبه در نشست سینماگران استان کردستان اظهار داشت: سینما رسانه فراگیر و تعیین کننده است و در سایر کشورها سینما ابزار رسانه ای برای بسترسازی و اجرای راهبردها و برنامه های کلان و ملی است. استفاده کنید

وی گفت: سینما امتیازات خوبی دارد و از طریق آن می توان نظرات و برنامه ها را به جامعه هدف رساند.

مدیرکل ارشاد اسلامی تصریح کرد: سرمایه گذاری های هنگفت در بالیوود و هالیوود صرفاً برای انتفاع نیست، بلکه هدف اصلی آنها انتقال دیدگاه های راهبردی و پرطرفدار و همچنین افکار سیاسی و اجتماعی است.

ماریا بیان کرد: سینما یک عنصر فرهنگی است و برای درک کلی آن و درک کشور دیگر به طور خاص نمی توان از عناصر و ویژگی های فرهنگی غافل شد.

وی اذعان داشت: برای درک بهتر سینمای ایران باید عنصر فرهنگی را در نظر گرفت و از تاثیر آن بر فرهنگ کلی کشور بهره برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: این سینما یکی از شاخص های تقویت وحدت ملی و تقویت، تعمیم و تبیین اعتقادات است. تبدیل شود

ماریا افزود: لازم است ملا مصطفی بیسارانی را معرفی کنیم که هفته گذشته مراسمش را جشن گرفتیم، او پیش از نیما پیشکسوت شعر نو بود و شکل و عرض قافیه ها را خراب کرد و کاناپه او نیز شناخته شده است و روی این کاناپه که تاریخ دارد. به قرن سیزدهم باز می گردد و بیان می کند که بیشتر مشکلات بشر به دلیل فاصله گرفتن از معنویت است.

وی تصریح کرد: دوری از ایمان به خدا مسبب مشکلات امروز جامعه است و سینما تاثیر زیادی بر اعتقادات دارد و جامعه ما نیازمند تقویت و تبیین معنویت و ایمان به خداست تا جامعه سالم باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: رسالت فیلمسازان جوان این است که این باورها را در قالب آثار خود ارائه کنند و مخاطب را جذب کنند تا سلامت در جامعه پدیدار شود.

ماریا گفت: سینما رسانه ای قوی و جذاب برای مردم است و می توان بحث را عمیق تر کرد. توضیح باورها تاثیر می گذارند، در واقع سینما یک داستان نویس چیره دست برای بیان حقایق و روایت آنهاست.

وی یادآور شد: سینمای متعهد داستان ها و دردهای مردم را دنبال می کند و سینمایی که دستاوردها را تبیین کند امید، ایمان و باور را در دل مردم افزایش می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تصریح کرد: سینمای بالیوود با وحشت شروع می شود و با عشق و امید به پایان می رسد اما امروز سینمای ما خاکستری است و با شادی شروع می شود و با غم و وحشت به پایان می رسد.

ماریا افزود: پیشنهاد من به سینماگران این است که هنرمندان کردستان سه نفر باشند مشکل مدیر و مادری که به عنوان حلال بسیاری از مسائل و مشکلات استان که یکی از آنها بحث آموزشی، خانوادگی و اقتصادی است معرفی شده است، آنها را در تولیدات خود جدی می گیرند.

وی گفت: مجموعه های فرهنگی گاهی در این امر سهل انگاری می کنند و این ادارات دچار یکسری مشکلات می شوند که باید با کمک آن ها آن را به نقطه خوبی برسانیم و مشکلات را برطرف کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: به عنوان مثال در مسائل فضای مجازی، طلاق در خانواده، ناهنجاری های موجود و همه مواردی که تاثیر فیلمسازان در آن مهم است، تحصیلات بالا لازم است.

ماریا گفت: در کردستان افراد فوق العاده زیادی وجود دارد که این فیلمسازان باید برای معرفی آنها اقدام کنند و آنها را منبع آموزش نسل ها قرار دهند.
وی گفت: مستندی درباره حلبچه ساخته شد که به اندازه چند کتاب تاثیرگذار بود، هفته گذشته منتشر شد و برای روح و معرفت بسیار موثر بود. افزا بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر نمایش هایی را درباره داعش دیدم که واقعا در روح و روان تأثیرگذار بود. درست است که داعش ناپدید شده است، اما داعش های دیگری هستند که بسیار بیشتر هستند. خطرناک

ماریا گفت: داعش امروز بیش از 40 هزار نفر را در غزه به شهادت رساند و چه کسی باید توجه جهانیان را به مظلومیت این مردم جلب کند و این دیگر یک موضوع سیاسی نیست بلکه یک مسئله انسانی است و سهم ما در ساختن یک فیلم موثر است. . در مورد این موضوع

وی بیان کرد: تعداد جشنواره های برگزار شده زیاد است اما عدالت فرهنگی در خصوص سینما این است که باید چند کار در این حوزه انجام شود. قارو و دهگلان مواردی داشتیم و با افتتاح سالن سینما چند مورد در دیواندره خواهیم داشت و قرار است از 20 فیلم مستند حمایت شود و مواردی هم در مریوان ارائه خواهیم کرد.

ماریا گفت: سال گذشته برای جشن گرفتن جشنواره دو جهش وارد عرصه فیلم شدیم. ژیار که با اعتبار بوده که هر بار لغو شده است، این بار امیدواریم این جشنواره با فرصت های خوب و قابل قبولی برگزار شود و برنامه ها و دوره های مختلفی برگزار کنیم و نباید از بحث سینما و ما غافل شد. ببینید در دپارتمان جهت گیری مختصر هنر است، نیست، اما عدالت محور همه زمینه هاست.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.