افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
7

هندزفری های بی سیم چگونه کار می کنند؟

  • کد خبر : 15641
هندزفری های بی سیم چگونه کار می کنند؟

هر آنچه باید در مورد هدفون و هندزفری های بی سیم بدانید اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد قصد خرید هندزفری بلوتوث را دارید یا می خواهید در مورد مورد فناوری که انقلابی در دنیای صدا ایجاد کرده است بیشتر بدانید. امروزه، تلفن های هوشمند جدید در حال کنار گذاشتن پورت های سیمی […]

هر آنچه باید در مورد هدفون و هندزفری های بی سیم بدانید

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد قصد خرید هندزفری بلوتوث را دارید یا می خواهید در مورد مورد فناوری که انقلابی در دنیای صدا ایجاد کرده است بیشتر بدانید. امروزه، تلفن های هوشمند جدید در حال کنار گذاشتن پورت های سیمی به نفع اتصال بی سیم هستند. این بسیار قابل درک است، زیرا هدفون ‌ها و هندزفری های بلوتوث جدید شما را از دردسر سیم‌ها رها می‌کنند و ویژگی‌های جدیدی را در خود جای داده‌اند.
در این راهنمای مختصر، به شما می‌گوییم که هندزفری ها و هدست‌های بلوتوث چگونه کار می‌کنند، اتصال بلوتوث چیست؟ و …  ما امیدواریم که بتوانیم در این مقاله به شما جهت خرید هندزفری بلوتوث کمک کنیم یا حداقل بتوانیم اطلاعات مناسبی از انها در اختیار شما قرار بدهیم.

هدست چگونه کار می کند؟

قبل از پاسخ به سوال هندزفری های بلوتوث چگونه کار می کنند؟ به طور کلی فناوری هندزفری ها را توضیح خواهیم داد. از این گذشته، هدفون ها یا هندزفری های بلوتوث هیچ تفاوتی با نوع سیمی آنها ندارند، به جز روشی که در آن صدا را دریافت و به درایورها یا مبدل های خود ارسال می کنند.

هدف اصلی هدفون و هندزفری این است که به عنوان مبدلی عمل کند که انرژی الکتریکی (سیگنال های صوتی) را به امواج صوتی تبدیل می کند. این موضوع برای هردو نوع هندزفری های سیمی و بی سیم صدق می کند.درایور در هندزفری ها مهمترین قسمت آن است زیرا سیگنال الکتریکی را به صدا تبدیل میکند. یک درایور تشکیل شده از قسمت های کوچکیست که با اتصال به همدیگر باعث ایجاد صدا در گوش ما میشود، قمست هایی که شامل : آهنربا، دیافراگم، سیم پیچ صدا و … میشود.

هدفون ها و هندزفری سیمی و بی سیم زمانی کار می کنند که سیگنال صوتی آنالوگ (جریان متناوب) از درایورها عبور کند و باعث حرکت متناسب در دیافراگم درایورها شود. حرکت دیافراگم هوا را حرکت می دهد تا امواج صوتی تولید کند که شکل ولتاژ AC سیگنال صوتی را تقلید می کند.

فناوری بلوتوث چیست؟

آیا می خواهید پاسخ این سوال را بدانید: هندزفری های بلوتوث چگونه کار می کنند؟ ابتدا باید بدانید که فناوری بلوتوث چیست؟ این اتصال بی سیم برای انتقال داده ها بین دستگاه های ثابت یا موبایل در فواصل کوتاه با استفاده از امواج فرکانس بالا به نام UHF استفاده می شود.

به طور خاص، فناوری بلوتوث از فرکانس های رادیویی در محدوده 2.402 گیگاهرتز تا 2.480 گیگاهرتز برای انتقال داده ها به صورت بی سیم استفاده می کند. این فناوری بسیار پیچیده است و جزئیات زیادی را در خود ادغام می کند. این به دلیل طیف باورنکردنی برنامه هایی است که ارائه می دهد.

نسخه های بلوتوث

این فناوری در ابتدا در سال 1989 توسعه یافت. با این حال، اولین نسخه رسمی در سال 1999 راه اندازی شد. مدیرانی که این اتصال را توسعه می دهند دائماً آن را بهبود می بخشند و نسخه های جدید را به صورت دوره ای منتشر می کنند. انواع بلوتوث جدید برد، سرعت انتقال و مصرف انرژی را بهبود می بخشد. هدفون بی سیم جدید از نسخه 5.0 یا بالاتر استفاده می کند. با این حال، آنها می توانند به خوبی با دستگاه های صوتی با نسخه 4.2 کار کنند؟

هندزفری های بلوتوث چگونه کار می کنند؟

هندزفری بلوتوث سیگنال های صوتی را از طریق فناوری بلوتوث دریافت می کند. برای کارکرد صحیح با یک دستگاه صوتی، آنها باید همگام شده یا به صورت بی سیم به چنین دستگاه هایی متصل شوند.

پس از جفت شدن، هدفون و دستگاه صوتی شبکه ای به نام Piconet ایجاد می کنند که در آن دستگاه می تواند به طور موثر سیگنال های صوتی را از طریق بلوتوث به هندزفری ارسال کند. به همین ترتیب، هندزفری هایی با عملکردهای هوشمند، کنترل صوتی و پخش نیز اطلاعات را از طریق شبکه به دستگاه ارسال می کنند.

پس از اینکه سیگنال صوتی توسط گیرنده بلوتوث هدست دریافت شد، باید از دو جزء کلیدی عبور کند تا درایورها بتوانند کار خود را انجام دهند. ابتدا سیگنال صوتی دریافتی باید به سیگنال آنالوگ تبدیل شود. این کار از طریق DAC های یکپارچه انجام می شود. سپس صدا به تقویت کننده هدفون فرستاده می شود تا سیگنال را به سطح ولتاژی برساند که بتواند به طور موثر درایورها را هدایت کند.

امیدواریم که توانسته باشیم در این مقاله راهنمای جامعی را در مورد نحوه کارکرد هدفون و هندزفری های بلوتوث خدمت شما ارایه بدهیم.
در صورتی که قصد تهیه هدفون و هندزفری های بلوتوثی را دارید ما خرید هندزفری بلوتوثی از داتیس مارت ( https://datismart.ir ) را پیشنهاد می دهیم که می توانید هم به صورت عمده و هم تکی با پایین ترین قیمت اقدام به خرید نمایید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.