افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

همکاری Google Cloud با اتریوم؛ آغاز یک انقلاب در دسترسی به شبکه بلاک چین!

  • کد خبر : 367439
همکاری Google Cloud با اتریوم؛ آغاز یک انقلاب در دسترسی به شبکه بلاک چین!

Google Cloud به تازگی یک سرویس تماس از راه دور (RPC) در بلاک چین خود راه اندازی کرده است تا تعامل توسعه دهندگان با داده های بلاک چین و افزایش قابلیت اطمینان برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را آسان تر کند. به گزارش Mehen Blockchain، Google Cloud در 17 سپتامبر اعلام کرد که این سرویس در […]

Google Cloud به تازگی یک سرویس تماس از راه دور (RPC) در بلاک چین خود راه اندازی کرده است تا تعامل توسعه دهندگان با داده های بلاک چین و افزایش قابلیت اطمینان برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را آسان تر کند.

به گزارش Mehen Blockchain، Google Cloud در 17 سپتامبر اعلام کرد که این سرویس در حال حاضر تنها با شبکه اصلی و شبکه آزمایشی شبکه اتریوم سازگار است، اما تا سال آینده با سایر شبکه های بلاک چین سازگار خواهد بود.

راه اندازی سرویس RPC در بلاک چین ابری گوگل

سرویس Google Cloud Blockchain RPC، در ابتدا با یک ردیف رایگان راه اندازی خواهد شد با پشتیبانی از پیشنهاد EIP-1474 (مجموعه ای تعریف شده از روش های RPC برای گره های بلاک چین اتریوم)، تا 100 درخواست تماس در ثانیه و 1 میلیون تماس در روز را ارائه می دهد.

Google Cloud Blockchain Free RPC Capabilities - منبع: Google Cloud
Google Cloud Blockchain Free RPC Capabilities – منبع: Google Cloud

Google Cloud اعلام کرد که RPC بلاک چین آن کاملاً با استاندارد JSON-RPC اتریوم مطابقت دارد و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا آن را با برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم تنها با یک خط کد ادغام کنند.

سرویس RPC در واقع یک پروتکل ارتباطی نرم افزاری است که برنامه برای درخواست سرویس از برنامه ای که در شبکه دیگری قرار دارد استفاده می کند.

Google Cloud خاطرنشان کرد که قابلیت اطمینان RPC برای بسیاری از توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال یک چالش مداوم باقی می ماند زیرا حتی تاخیرها یا خطاهای جزئی نیز می تواند بر عملکرد برنامه های غیرمتمرکز تأثیر بگذارد. بسیاری از این برنامه‌ها به توانایی پاکسازی و تسویه معاملات تقریباً آنی نیاز دارند.

شبکه‌های بلاک چین معمولاً در طول دوره‌های فعالیت شبکه به‌طور غیرعادی بالا یا افزایش حجم تراکنش‌ها، مشکلات RPC را تجربه می‌کنند.

در ماه ژوئن، شبکه لایه 2 اتریوم به نام ZKsync به دلیل فعالیت زیاد شبکه و مشکلات مربوط به RPC، با تاخیرهای عمده و کاهش عملکرد شبکه مواجه شد. همچنین در 25 آوریل (6 می)، Google Cloud مجموعه ای از محصولات به نام Web3 Portal را راه اندازی کرد که منابع مختلفی از جمله داده ها و آموزش را در اختیار توسعه دهندگان بلاک چین قرار می دهد. این محصول نظرات متفاوتی را از کارشناسان ارزهای دیجیتال دریافت کرد.

برخی از تحلیلگران رمزارز رابط کاربری «Web 3 Portal» گوگل بسیار ضعیف توصیف شددر حالی که دیگران نگرانی هایی در مورد عدم پشتیبانی این محصول از اکوسیستم های زنجیره بلوکی بزرگ مانند بیت کوین داشتند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-18 16:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=367439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.