افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

همکاری در زمینه توسعه فناوری شکست هیدرولیک برای افزایش عملکرد میادین نفتی

  • کد خبر : 25288
همکاری در زمینه توسعه فناوری شکست هیدرولیک برای افزایش عملکرد میادین نفتی

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجستمهر روز دوشنبه (28 تیرماه) در نشست مشترک با حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی بر تصمیم گیری در خصوص پروژه های مشترک با حضور مدیران ارشد دو کشور تاکید کرد. گروه هایی در ستاد این نهاد با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی راه […]

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجستمهر روز دوشنبه (28 تیرماه) در نشست مشترک با حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی بر تصمیم گیری در خصوص پروژه های مشترک با حضور مدیران ارشد دو کشور تاکید کرد. گروه هایی در ستاد این نهاد با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی راه را برای تحقیق و توسعه و شرکت های دانش بنیان و مراکز صنعتی و تحقیقاتی برای همه مردم ایران به ویژه قشر متخصص و دانشگاهی باز کرده است، گفتند: موسسه زمانی این کار را آغاز کرد که بحث تحقیق و توسعه (R&D) در کشور وجود نداشت و متخصصان کمی به بحث علم و تولید علم، انتقال فناوری و ساخت داخل توجه داشتند.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در عرصه علم و فناوری پیشگام است و این مسیر باید ادامه یابد، افزود: این نهاد تا مرزهای فناوری پیشرفته حرکت کرده است، اما باید مرزهای داخلی را پشت سر بگذاریم و وارد فضای بین الملل و کارهایی شویم که انجام می دهد. برای انجام جهاد دانشگاهی به دیگران وابسته نباشند.

وی با اشاره به اینکه ما در شرکت نفت نیز دوست داریم با کمک محققان و فناوران جهاد دانشگاهی نسبت به چالش های صنعت نفت اقدام کرده و آنها را به مسائل فناوری تبدیل کنیم، تصریح کرد: اما به محض اینکه به این سمت می رویم. ، خوب است و مهم فرهنگ این موضوع و ایمان به توان نیروهای ایرانی است.

خجستمهر با بیان اینکه در طرح ها و پروژه ها باید از تحقیقات و تئوری صرف فراتر رفت و پس از انجام آزمون وارد عرصه عمل شد و آن را تجاری کرد، افزود: در شرکت ملی نفت ایران اقدامات مختلفی انجام داده ایم و علاقه مند هستیم. در انجام کارهای مهم با جهاد دانشگاهی فعالیت های آن را انجام داده و حمایت می کند.

وی با بیان اینکه پروژه های زیادی را با جهاددانشگاهی در دست اجرا داریم، گفت: امروز در این جلسه همچنین مقرر شد در توسعه فناوری شکست هیدرولیک با جهاددانشگاهی برای بهبود و افزایش برداشت میادین نفتی، نفت و گاز و… همکاری شود. ما امیدواریم که نتیجه موفقیت آمیز باشد. موفق باشید.

خجستمهر با تاکید بر اینکه شرکت ملی نفت از فعالیت های جدی استقبال می کند، گفت: تلاش داریم با برگزاری این جلسات و همکاری با این دو مجموعه، موانع طرح ها و پروژه ها را برطرف کنیم تا در کمترین زمان شاهد دستاوردهای مناسب باشیم. “

مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: هر چه علم و فناوری پیشرفته تر باشد می توانیم از مولفه های اقتدار اقتصادی کشور بهره مند شویم. مردم هم نسبت به صنعت نفت که جهاد دانشگاهی هم سهم ارزشمندی در آن دارد، حس خوبی دارند چرا که موفقیت های کشور را می بینند.

جهاد دانشگاهی یک نماد نهادی قدرتمند در داخل و خارج از کشور است
حسن مسلمی نائینی نیز در این نشست با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از فرزندان مبارک انقلاب اسلامی است، گفت: جهاد دانشگاهی نهاد قدرتمندی است که بسیاری از توانمندی های خود را به نمایش گذاشته و در داخل و خارج از کشور مورد تشویق قرار گرفته است. .

وی با تاکید بر اینکه این نهاد با موضوع سلول های بنیادی پرچم کشور را در عرصه پزشکی در دنیا به اهتزاز درآورده است، ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه مهندسی نیز پیشرفت های زیادی داشته است و خوشبختانه این نهاد تاثیرگذار بوده است. موفقیت ها. تحریم ها با همکاری شرکت ملی نفت توانسته اند پروژه هایی از جمله طراحی و ساخت سکوهای حفاری نفت، ساخت سکوهای حفاری و … را به سرانجام برسانند و در جلسه امروز بر استفاده از این پروژه ها تاکید شد. در اسرع وقت.

مدیر جهاددانشگاهی گفت: همچنین در این جلسه نکات خوبی در خصوص طرح توسعه فناوری شکست هیدرولیک برای بهبود و افزایش بازدهی میادین نفت و گاز کشور و احیای چاه های نفت مطرح شد تا بتوان با انعقاد قرارداد همکاری همکاری کرد. امضا شود. در آینده.

در ادامه این جلسه محمدرضا توکلی رئیس دفتر تخصصی علوم پایه و فنی و مهندسی جهاد دانشگاهی گزارشی از قراردادهای جاری جهاد دانشگاهی با شرکت نفت ارائه کرد و گفت: یکی از قراردادها خرید و ساخت است. سه دکل حفاری 2000 اسب بخاری که دکل سوم آن در پایان مرداد برای آزمایش تحویل داده می شود.

همچنین گزارشی از خرید دکل های حفاری Rock Bits مربوط به ده پروژه ارائه کرد.

در این جلسه روسای جهاددانشگاهی در خصوص پروژه های ساخت واحد فرآوری پیش ساخته سریع، خرید 59 رول کویل لوله مغزی سیار، افزایش استخراج نفت و گاز برای شکستگی هیدرولیک، طراحی و ساخت توضیحاتی ارائه کردند. برق پمپ چاه های نفت و پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی واحد بهره برداری منطقه قشم و بر خرید تضمینی خدمات و احیای چاه های نفت تاکید کرد.

در این جلسه مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران و جهاد دهانی حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.