افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
5

همکاری ایران و کوبا در بخش کشاورزی برای تامین منافع دو کشور

  • کد خبر : 143471
همکاری ایران و کوبا در بخش کشاورزی برای تامین منافع دو کشور

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در دیدار با وزیر کشاورزی کوبا و تیم مذاکره کننده کوبا که به تهران آمده اند، توانمندی های ایران در عرصه کشاورزی را برشمرد و افزود: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اتکا به توان داخلی و نیروی انسانی خود، در عرصه کشاورزی به موفقیت های بزرگی دست […]

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در دیدار با وزیر کشاورزی کوبا و تیم مذاکره کننده کوبا که به تهران آمده اند، توانمندی های ایران در عرصه کشاورزی را برشمرد و افزود: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اتکا به توان داخلی و نیروی انسانی خود، در عرصه کشاورزی به موفقیت های بزرگی دست یافته و قصد دارد این تجربیات را در اختیار کشورهای دوست قرار دهد.

وی بیان کرد: پرورش میگو در سواحل، پرورش ماهی از آب های گرمسیری و سردسیر استعداد کشور در تولید محصولات باغی از جمله; پسته، خرما و مرکبات و امکان صادرات این محصولات از نقاط قوت کشاورزی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید محصولات استراتژیک کشاورزی تصریح کرد: بخش مهمی از نیاز داخلی کشور را تولید می کنیم و بخش کوچکی از برخی نیازها از طریق واردات تامین می شود.

نیکبخت در مذاکره با همتای کوبایی خود خاطرنشان کرد: در حوزه دام بیشتر نیازهای ما با تولید ملی تامین می شود، صادرکننده لبنیات هستیم و در تولید مرغ از دانش بومی، از مرغداری بهره می بریم. . صنعت و زنجیره تولیدی که متناسب با نیازهای غذایی کشور است.

وزیر کشاورزی کوبا در این دیدار بر اهمیت همکاری کشور برادر ایران و کوبا تاکید کرد و گفت: اشتراکات سیاسی و انقلابی دو کشور زمینه را برای همکاری در همه زمینه ها به ویژه کشاورزی فراهم کرده است.

وی افزود: کشور شما به تجربه ایران در توسعه کشاورزی و دستیابی به فناوری تولید محصولات کشاورزی نیاز دارد و حاضر است از سرمایه گذاران ایرانی برای تولید در کشورتان حمایت کند.

وزیر کشاورزی کوبا این دیدار را مقدمه ای برای تفاهمات آتی دانست و گفت: امیدوارم در نشست بعدی مقامات ارشد دو کشور این توافقات در قالب همکاری به امضای مقامات دو کشور برسد. اسناد. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=143471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.