افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

همه چیز در مورد معاف از مالیات در ترکیه و قوانین آن

  • کد خبر : 156649
همه چیز در مورد معاف از مالیات در ترکیه و قوانین آن

آیا می دانید معاف از مالیات چیست؟ چیزی که بسیاری از گردشگران ترکیه نمی دانند این است که می توانند پس از بازگشت به خانه، مالیات بر ارزش افزوده را از خرید خود دریافت کنند. دلایل زیادی وجود دارد که ثابت کند ترکیه یکی از محبوب ترین کشورها برای گردشگران در جهان است، اما در […]

آیا می دانید معاف از مالیات چیست؟ چیزی که بسیاری از گردشگران ترکیه نمی دانند این است که می توانند پس از بازگشت به خانه، مالیات بر ارزش افزوده را از خرید خود دریافت کنند. دلایل زیادی وجود دارد که ثابت کند ترکیه یکی از محبوب ترین کشورها برای گردشگران در جهان است، اما در این مقاله می خواهم تنها به یک دلیل بپردازم: ترکیه معاف از مالیات یا معاف از پرداخت مالیات!

این کشور یکی از بهترین مکان های دنیا برای خرید، امکان خرید انواع پوشاک، لوازم آرایشی و … می باشد. با قیمت های رقابتی یکی از مهم ترین تجربه های سفر به ترکیه به حساب می آید، اما زمانی که بتوانید از مالیات رایگان در ترکیه استفاده کنید، از پرداخت مالیات معاف خواهید شد. و اگر بخشی از هزینه های خرید خود را دریافت کنید، تجربه شیرین تر خواهد بود.

در این مقاله از مجله گردشگری اسمارتک نیوز شما را با مراحل اخذ معافیت مالیاتی، شرایط و نکات مهم استفاده از این قابلیت آشنا می کنیم.

معاف از مالیات چیست؟

گردشگران ترکیه از پرداخت مالیات معاف هستند و می توانند مالیات بر ارزش افزوده را از خرید خود با استفاده از Tax Free دریافت کنند.

حداقل مبلغ خرید معاف از مالیات چقدر است؟

حداقل مبلغ خرید در فروشگاه برای بهره مندی از معافیت مالیاتی 100 لیر + ارزش افزوده می باشد.

نرخ مالیات در ترکیه چقدر است؟

این نرخ بسته به نوع محصول بین 8 تا 18 درصد متغیر است.

معاف از مالیات در ترکیه چیست؟

مالیات بر ارزش افزوده تقریباً در تمام کشورهای جهان جمع آوری می شود، اما به عنوان یک گردشگر در استانبول می توانید بدون مالیات یا بدون مالیات خرید کنید. در ترکیه هنگام خرید، درصدی را به عنوان مالیات به فروشنده پرداخت می کنید که در فاکتور نیز قابل بررسی است.

    بدون مالیات

عکس از: سایت نقشه گوگل

در حال حاضر، گردشگران می توانند بخشی از مالیاتی را که هنگام خرید کالا در فرودگاه پرداخت کرده اند، پس بگیرند. به این کار معاف از مالیات یا معاف از مالیات می گویند.

قبل از هر چیز باید بدانید که نرخ مالیات بر ارزش افزوده (VAT) در ترکیه بسته به نوع محصول بین 18 تا 8 درصد متغیر است. به عنوان مثال مالیات لوازم جانبی، جواهرات، ساعت، لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی 18 درصد و مالیات کالاهای چرمی و پوشاک 8 درصد است.

نگاهی به قوانین معاف از مالیات ترکیه بیندازید

برای استفاده از خرید بدون عوارض در ترکیه، قوانین خاصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • شما باید مقیم کشور دیگری باشید و هنگام خرید پاسپورت خود را همراه داشته باشید.
  • شما باید در زمان خرید مالیات را پرداخت کرده باشید.
  • در نهایت کالای خریداری شده را ظرف سه ماه از ترکیه خارج کنید.
  • از فروشگاه های Tax Free در ترکیه خرید کنید که تابلوی Tax Free را در صندوق خانه نمایش می دهند.
  • فاکتورهای معاف از مالیات را در فرودگاه استانبول از فروشنده دریافت کنید.
    بدون مالیات    بدون مالیات

عکس از: سایت نقشه گوگل

معافیت از مالیات در ترکیه چه مزایایی دارد؟

مزایای معافیت مالیاتی شامل گردشگران و کشور توریستی می شود. مهمترین مزیت معافیت مالیاتی برای گردشگران کاهش هزینه سفر است.

علاوه بر این، کشور توریستی مانند ترکیه می تواند به رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگران بیشتر کمک کند.

مراحل دریافت معافیت از مالیات در فرودگاه استانبول: چگونه مالیات خود را بدون مالیات دریافت کنید؟

به عنوان کسی که سیستم معاف از مالیات را در فرودگاه استانبول امتحان کرده‌اید، اجازه دهید رک و پوست کنده به شما بگویم که باید صبور باشید.

فرآیند دریافت معافیت از مالیات ترکیه شامل چند مرحله ساده است، اما کمی زمان می برد. به همین دلیل، اگر قصد دارید به فرودگاه استانبول به رایگان مالیات برید، باید حدود 4-5 ساعت قبل در فرودگاه برسید.

    بدون مالیات    بدون مالیات

مرحله اول: خرید از فروشگاه های بدون عوارض

هنگام خرید از فروشگاه های معاف از مالیات، باید پاسپورت خود را به همراه داشته باشید و هنگام صدور فاکتور به فروشنده بگویید که می خواهید خرید خود را معاف از مالیات کنید. برای گفتن این موضوع به زبان ترکی، کافی است به مسئول صندوق بگویید: Tax Free istiyorum

پس از گرفتن پاسپورت، فروشنده اطلاعات شما را در سیستم ثبت می کند و دو سری فاکتور به شما می دهد. یکی از این فاکتورها برای شما و دیگری برای کار بدون مالیات در ترکیه خواهد بود. حتما فاکتورهای بدون عوارض ترکی خود را تا آخرین مرحله پیکاپ بدون عوارض در فرودگاه استانبول جدا نگه دارید.

    بدون مالیات    بدون مالیات

عکس از: سایت نقشه گوگل

مرحله دوم: بسته بندی خریدهای معاف از مالیات

برای اینکه در فرودگاه دچار مشکل نشوید، حتماً تمام خریدهای بدون عوارض گمرکی را در یک کیف یا کیف جداگانه نگهداری کنید. مامور گمرک فرودگاه باید فاکتورها را به همراه خریدها بررسی کند.

بنابراین باید خریدها و فاکتورها را به گونه ای مدیریت کنید که در صورت نیاز بتوانید به راحتی خرید و فاکتور هر محصول را به آنها نشان دهید.

مرحله سوم: پذیرش در فرودگاه

اگر از فرودگاه استانبول دیدن کنید، می بینید که بسیاری از مردم در گمرک صف می کشند تا بدون دریافت کارت پرواز یا چک این، به خدمات رایگان ترکیه دسترسی پیدا کنند. این کار چیزی جز اتلاف وقت شما ندارد.

توجه داشته باشید که قبل از رفتن به گمرک فرودگاه بدون عوارض باید کارت پرواز تهیه کنید.

    بدون مالیات    بدون مالیات

عکس از: سایت نقشه گوگل

همانطور که در مرحله قبل گفتم، شما قرار است وظیفه رایگان را در یک کیسه جداگانه قرار دهید. لطفاً هنگام تحویل گرفتن، به مسئول این بخش اطلاع دهید که این چمدان معاف از مالیات است. با این کار مهماندار تگ چمدان را گذاشته و برای مراحل بعدی به شما تحویل می دهد.

توجه داشته باشید که در این مرحله، چمدان های باقیمانده شما به هواپیما ارسال می شود و فقط چمدان های خرید بدون عوارض همراه شما خواهد بود. نگران نباشید در مراحل زیر این چمدان به صورت جداگانه برای هواپیما ارسال می شود.

مرحله چهارم: گمرک فرودگاه

محل تحویل فاکتورها و خریدهای بدون عوارض گمرکی در قسمت گمرک فرودگاه استانبول قرار دارد. احتمالاً برای رسیدن به نوبت باید مدتی در صف منتظر بمانید. مامور گمرک فاکتورها و خریدها را کنترل و مهر می کند.

این به او بستگی دارد که آیا باید همه خریدها را به مامور گمرک نشان دهد یا خیر. گاهی ممکن است فقط از شما بخواهد که یکی از اسکناس ها را بخرید و گاهی اوقات ممکن است بخواهد موهای ما را کنده و همه چیز را بررسی کند.

    بدون مالیات    بدون مالیات

عکس از: سایت نقشه گوگل

در این قسمت دقت داشته باشید که فاکتورها را به طور مرتب به مامور گمرک تحویل دهید تا همگی مهر تایید بگیرند. فاکتورهای بدون مهر و موم در مرحله بعدی به شما کمکی نمی کند.

در این مرحله باید تمامی فاکتورهای مهر شده توسط مامور گمرک را دریافت کنید.

پس از تایید خرید، کارت پرواز و پاسپورت، مامور گمرک فاکتورهای مهر شده را به شما می دهد و چمدان شما را برای بارگیری ارسال می کند.

مرحله 5: دریافت پول معاف از مالیات از صرافی

پس از مهر پاسپورت وارد سالن ترانزیت فرودگاه می شوید. در اینجا می توانید نرخ معاف از مالیات مبادلات فرودگاهی را دریافت کنید.

شما هم مثل من احتمالاً به اولین صرافی ای که دستتان می آید بروید. در حال حاضر این صرافی دقیقا در کنار پله برقی های ورودی سالن ترانزیت قرار دارد و بیشتر مسافران به این صرافی مراجعه می کنند.

    بدون مالیات    بدون مالیات

عکس از: سایت نقشه گوگل

برای دریافت کرایه بدون عوارض باید پاسپورت و فاکتورهای مهر شده خود را به صرافی فرودگاه تحویل دهید.

صرافی هایی هستند که در قسمت های مختلف سالن ترانزیت این کار را انجام می دهند. بسته به برنامه پرواز خود، به یکی از این صرافی ها بروید.

فاکتورها و پاسپورت مهر شده را به صرافی تحویل دهید. هر فرد باید به صورت جداگانه با پاسپورت و فاکتور خود در صف قرار گیرد. پس از محاسبه، نماینده مبلغ معاف از مالیات را به صورت نقدی به شما پرداخت می کند.

چند بار می توانید از مالیات معاف استفاده کنید؟

تعداد دفعاتی که از معافیت مالیاتی در هر کشور در رابطه با قوانین آن کشور استفاده شده است. برخی کشورها برای معافیت مالیاتی محدودیت مشخصی در نظر گرفته اند و برخی برای هر سفر معافیت متفاوتی در نظر می گیرند.

اطلاعات بیشتر در مورد آخرین جزئیات قوانین را می توانید از فرودگاه مقصد دریافت کنید.

    بدون مالیات    بدون مالیات

عکس از: سایت نقشه گوگل

لیست کشورهای معاف از گمرک

جالب است بدانید که خرید بدون عوارض تنها در ترکیه نیست، بسیاری از کشورهای دیگر نیز از این روش برای بهبود صنعت گردشگری خود استفاده می کنند. از جمله کشورهایی که از قوانین معاف از مالیات استفاده می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارمنستان
  • آذربایجان
  • آرژانتین
  • اتریش
  • قبرس
  • دانمارک
  • ایتالیا
  • امارات
  • مجارستان
  • فنلاند
  • بلژیک
  • و…
    بدون مالیات    بدون مالیات

عکس از: سایت نقشه گوگل

فروشگاه های بدون گمرک در ترکیه

لطفا توجه داشته باشید که همه مراکز خرید خدمات بدون عوارض را ارائه نمی دهند. خدمات معاف از عوارض در ترکیه فقط در مراکز خرید و فروشگاه هایی که دارای علامت معافیت از مالیات در ویترین یا صندوق هستند، ارائه می شود.

نکات مهم در استفاده از Tax Free

  • بهترین پیشنهاد این است که هنگام خرید در فروشگاه از پاسپورت شخص برای خرید معاف از مالیات استفاده کنید تا در اخذ هزینه تعویض دچار مشکل نشوید. با این کار تمامی خریدها در یک جا محاسبه می شود و نیازی به نوبت دهی چند نفر نیست.
  • اگر اجازه اقامت در ترکیه دارید، هیچ گزینه معاف از مالیات وجود ندارد.
  • برای بهره مندی از معافیت مالیاتی حداقل مبلغ خرید 100 لیر می باشد. اگر چندین خرید زیر مبلغ مشخص شده با فاکتورهای مختلف از یک فروشگاه انجام دهید، نمی توانید از مالیات معاف استفاده کنید.
    بدون مالیات    بدون مالیات

عکس از: سایت نقشه گوگل

  • با توجه به اینکه باید خریدهای بدون عوارض را به همراه فاکتور در فرودگاه به مامور گمرک ارائه دهید، بهتر است این اقلام را در چمدان جداگانه نگهداری کنید.
  • قبل از مراجعه به اداره گمرک فرودگاه، اخذ کارت پرواز الزامی است.
  • فاکتورهایی که مهر گمرکی ندارند معتبر نیستند.
  • هر مرحله می تواند یک صف طولانی داشته باشد. بنابراین، مطمئن شوید که زمان کافی برای این کار می گذارید.

بیشتر از مالیات بدون مالیات بخرید

در این مقاله با جزئیات معافیت مالیاتی در ترکیه و فرودگاه استانبول آشنا شدید. در سفر به استانبول یا سایر شهرهای ترکیه می توانید از این روش برای کاهش هزینه های سفر خود استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.