افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

همه چیز درباره واکسن آنفولانزا / عصر طلایی واکسیناسیون را از دست ندهید

  • کد خبر : 372938
همه چیز درباره واکسن آنفولانزا / عصر طلایی واکسیناسیون را از دست ندهید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانانیوز- اهمیت سلامت جسمی و روانی نشانه وجود افراد سالم و امیدوار است و می تواند کیفیت زندگی ما را تا حد زیادی بهبود بخشد. رعایت بهداشت فردی، تغذیه کافی، انجام کنترل ها و آزمایشات لازم در زمان مناسب، انجام فعالیت های بدنی و ورزش های […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانانیوز- اهمیت سلامت جسمی و روانی نشانه وجود افراد سالم و امیدوار است و می تواند کیفیت زندگی ما را تا حد زیادی بهبود بخشد. رعایت بهداشت فردی، تغذیه کافی، انجام کنترل ها و آزمایشات لازم در زمان مناسب، انجام فعالیت های بدنی و ورزش های مفید و متناسب با شرایط بدنی و … به بهتر و با نشاط بیشتر زندگی کمک می کند.

تزریق انواع واکسن ها یکی دیگر از این اقدامات ضروری برای حفظ سلامتی است که پزشکان بر آن تاکید زیادی دارند. اکثر واکسن های مورد نیاز در بدو تولد و کودکی تزریق و تزریق می شوند، اما برخی دیگر مانند واکسن آنفولانزا را می توان هر سال تزریق کرد و از ما در برابر این بیماری محافظت کرد. اما سوالاتی در این زمینه وجود دارد که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد.

آیا همه باید واکسن آنفولانزا بزنند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دریافت واکسن آنفولانزا برای همه افراد جامعه الزامی نیست و گروه های پرخطر شامل پرسنل پزشکی به ویژه در بخش های عفونی، ویژه و اورژانس، افراد بالای 60 سال است. و مبتلایان به بیماری های زمینه ای مانند سرطان و دیابت و فشار خون بالا، بیماران پیوندی، بیمارانی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند و زنان باردار باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

واکسن-6

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا چه زمانی است؟

در کشورهای نیمکره شمالی از جمله ایران، موارد آنفولانزا معمولا از اواسط مهر آغاز می شود و این روند افزایشی تا اواسط اسفند ادامه دارد. البته باید گفت که اثر حفاظتی و ایمنی واکسن بین 10 تا 15 روز پس از تزریق در بدن ایجاد می شود.

به گفته پزشکان، زمان ایده آل برای دریافت واکسن آنفولانزا از اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر است. البته گفته می شود که افراد پرخطر حتی تا اواسط بهمن می توانند این واکسن را تزریق کنند.

واکسن-2

واکسن آنفولانزا چقدر ایمنی ایجاد می کند؟

بهترین و موثرترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا واکسیناسیون است. تحقیقات نشان می دهد که این واکسن می تواند خطر ابتلا به این بیماری را 40 تا 60 درصد کاهش دهد. البته اگر با وجود واکسیناسیون به آنفولانزا مبتلا شوید، شدت بیماری کم و احتمال عوارض جدی یا نیاز به بستری کمتر است. پزشکان می گویند که واکسن آنفولانزا در افراد زیر 65 سال موثرتر است. .

واکسن-5

عوارض جانبی واکسن آنفولانزا چیست؟

پس از واکسن آنفولانزا، ممکن است علائم سرماخوردگی را در بدن خود تجربه کنید. برخی افراد پس از دریافت واکسن آنفولانزا یک یا دو روز درد عضلانی و تب را تجربه می کنند.

کارشناسان توصیه می کنند در صورت بروز علائمی مانند تب بالا، گرفتگی صدا، ضعف، رنگ پریدگی، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، مشکل در تنفس، کهیر، تورم اطراف لب یا چشم و تغییرات رفتاری، سریعاً با پزشک مشورت کنید.

واکسن-3



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.