افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

همه چیز درباره ام اس/ اگر ام اس دارید چه باید کرد؟

  • کد خبر : 286139
همه چیز درباره ام اس/ اگر ام اس دارید چه باید کرد؟

ام اس یک بیماری مزمن غیرقابل پیش بینی اما قابل درمان است. افرادی که از این بیماری رنج می برند می توانند با افزایش اطلاعات در مورد آن علائم این بیماری را کنترل کرده و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سایت هلث سنترال، این بیماری زمانی […]

ام اس یک بیماری مزمن غیرقابل پیش بینی اما قابل درمان است. افرادی که از این بیماری رنج می برند می توانند با افزایش اطلاعات در مورد آن علائم این بیماری را کنترل کرده و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سایت هلث سنترال، این بیماری زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن به پوشش محافظ اطراف اعصاب به نام غلاف میلین حمله می کند. سپس اعصاب مختل می شوند و ارتباط مغز و نخاع با بقیه بدن دشوار می شود.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده تاکنون بیش از 12 دارو را برای درمان ام اس تایید کرده است. این داروها سرعت آسیب به سیستم ایمنی را کاهش می دهند. آنها همچنین شدت و فراوانی علائم بیماری را کاهش می دهند.

در مورد ام اس چه باید کرد؟

راه حل درمان زودهنگام است. مطالعه ای که در سال 2023 انجام شد نشان می دهد که احتمال ناتوانی برای افرادی که درمان خود را در شش ماه اول پس از مشاهده اولین علائم بیماری شروع کرده اند بسیار کمتر است.

تشخیص زودهنگام ام اس و درمان به موقع احتمال نتایج طولانی مدت بهتر را افزایش می دهد.

بسته به اینکه کدام ناحیه از اعصاب تحت تاثیر آسیب میلین قرار گرفته است، ام اس می تواند بینایی، کنترل مثانه، راه رفتن، مهارت های تفکر و سایر توانایی ها را تحت تاثیر قرار دهد. علائم این بیماری ممکن است در یک فرد متفاوت از فرد هم سن و سال باشد. بنابراین لازم است هر یک از علائم را به پزشک اطلاع دهید.

برای بسیاری از افراد مبتلا به ام اس، علائم حتی در طول درمان ممکن است بازگردند. این بدان معنا نیست که درمان موثر نیست. عواملی مانند زایمان، عفونت ها، استرس، سیگار کشیدن، سطوح پایین ویتامین D و سن بالاتر می توانند خطر عود را حتی در افرادی که هنوز تحت درمان هستند افزایش دهند. در هر صورت درمان باید ادامه یابد.

فعال ماندن در درمان ام اس ضروری است

یک سبک زندگی سالم، از جمله خواب کافی، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم، می تواند به کنترل علائم ام اس کمک کند. یک رژیم ورزشی که ترکیبی از فعالیت های هوازی و تمرینات قدرتی است می تواند به بهبود قدرت و ثبات عضلانی، تناسب اندام قلبی عروقی، کیفیت خواب و حتی مهارت های شناختی و بهبود خلق و خوی کمک کند.

ورزش برای افراد مبتلا به ام اس ایمن و موثر است. به ویژه توصیه می شود با مربیان حرفه ای که با چالش های ورزش با این بیماری آشنا هستند، تمرین کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.