افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

همه بانک ها اطلاعات پرداخت را برای تسهیلات بزرگ ارسال کردند

  • کد خبر : 122143
همه بانک ها اطلاعات پرداخت را برای تسهیلات بزرگ ارسال کردند

به گزارش بازار، ایزدپناه در یک برنامه تلویزیونی درباره شفافیت خدمات بانک های بزرگ و احزاب مرتبط با بانک توضیح داد: بر اساس قوانین و مقررات حدود 17 نوع آمار خدمات در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی منتشر می شود که کیفیت آن بر اساس است. در چارچوبی که قانونگذار تعیین کرده است. وی ادامه […]

به گزارش بازار، ایزدپناه در یک برنامه تلویزیونی درباره شفافیت خدمات بانک های بزرگ و احزاب مرتبط با بانک توضیح داد: بر اساس قوانین و مقررات حدود 17 نوع آمار خدمات در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی منتشر می شود که کیفیت آن بر اساس است. در چارچوبی که قانونگذار تعیین کرده است.

وی ادامه داد: اطلاعات بر اساس قوانین فوق، سامانه های داخلی بانک مرکزی و از طریق بانک ها جمع آوری و پس از تجزیه و تحلیل، در سایت بانک مرکزی بارگذاری و منتشر می شود.

معاون اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی گفت: بحث شفافیت در همه زمینه ها قطعا به کشور و نهاد سیاست گذار کمک می کند و اطلاع رسانی در مورد تسهیلات کلان به افرادی که این تسهیلات را دریافت کرده اند، اما آنها آنها را دریافت نمی کنند. به آنها پرداخت کنید، آنها را تشویق به پرداخت، انجام تاسیسات می کند.

ایزدپناه تصریح کرد: کل روند در سال های اخیر به این صورت است که با انتشار اطلاعات تسهیلات کلان مطالبات معوق کاهش یافته و تخصیص اعتبار (پرداخت تسهیلات) عادلانه تر بوده است.

وی در خصوص علت تاخیر در انتشار اطلاعات بانک های بزرگ گفت: مهمترین دغدغه بانک مرکزی انتشار آمار صحیح است. بنابراین پس از جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل با دقت انجام می شود و در صورت وجود خطا، اطلاعات برای انجام اصلاحات لازم برگردانده می شود.

معاون اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی در خصوص بانک هایی که اطلاعات خود را منتشر نکرده اند، گفت: در رسانه ها اعلام شد که چهار بانک اطلاعات خود را بارگذاری نکرده اند، اما اینطور نیست، بلکه این بانک ها ارسال کرده اند. اطلاعات، اما به دلیل مشکلی که وجود داشت، در زمان انتشار به این نتیجه رسیدیم که اطلاعات شما باید اصلاح شود.

ایزدپناه افزود: بانک های ملی، توسعه تعاون، آتی و صادرات اطلاعات خود را ارسال کردند اما هنوز منتشر نشده است و اینطور نیست که اطلاعات خود را به بانک مرکزی نفرستاده باشند اما اگر اینطور باشد بانک مرکزی برخورد می کند. با آنها .

وی درباره سامانه صمت نیز گفت: این سامانه شخص محور بوده و اطلاعات بر اساس کد ملی افراد جمع آوری می شود و با تکمیل سامانه های دیگر و اتصال آنها به سامانه صمت، از این پس اطلاعات از طریق صمت منتشر می شود.

معاون اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی گفت: سیاست بانک مرکزی در خصوص سرعت و صحت آمارهای منتشر شده دوگانه است، اولی مربوط به بخشنامه ها و مکاتبات مکرر و اقدامات انضباطی و سیاست سایر سامانه ها است. که وجود دارند. در داخل بانک مرکزی

ایزدپناه ادامه داد: به مرور زمان با تکمیل سایر سامانه ها دیگر نیازی به جمع آوری اطلاعات از بانک ها نیست و از سال 1401 که قانون بودجه برای افشای اطلاعات تسهیلات بانک های بزرگ تصویب شد تا کنون مرکز مرکزی سیاست های بانک آینده نگر بوده و اطلاعات دقیق و بهتری در آینده منتشر خواهد شد.

وی در خصوص تشویق و تنبیه بانک ها برای انتشار اطلاعات اشیای بزرگ، گفت: نظارت بانک مرکزی با بانک هایی که اطلاعاتی را منتشر نمی کنند برخورد می کند و در صورت نیاز به مراجع نظارتی اعلام می شود و هیچ شکایتی از این موضوع نداریم. . توجه.

معاون اداره اطلاعات بانکی بانک مرکزی گفت: سال گذشته به دلیل اینکه افشای اطلاعات تسهیلات کلان فرآیند جدیدی بود و برخی بانک ها اطلاعات را اعلام نکردند، گزارش بانک هایی را اعلام کردیم که اطلاعاتی را در اختیار بانک مرکزی قرار نداده اند. شورای اسلامی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.