افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
10

همه‌گیری باعث افزایش مرگ و میر نوجوانان ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر شد

  • کد خبر : 8803
همه‌گیری باعث افزایش مرگ و میر نوجوانان ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر شد

منو خانه سوء مصرف مواد و اعتیاد اخبار امکانات ارجاع نمایش اسلاید وبلاگ ها فیلم های یک روانپزشک پیدا کنید مرکز بهداشت سوء مصرف مواد و اعتیاد سوء مصرف مواد سوء مصرف الکل اعتیاد به مواد مخدر با نسخه سوء مصرف مواد مخدر داروهای غیر قانونی سوء استفاده از ماری جوانا سوء مصرف داروی سرفه […]


منو

همه‌گیری باعث افزایش مرگ و میر نوجوانان ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر شد

نوشته استیون راینبرگ

خبرنگار HealthDay

سه شنبه، 20 دسامبر 2022 (اخبار هلث دی) — مقامات بهداشتی ایالات متحده گزارش دادند که مرگ و میر نوجوانان بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر از اواخر سال 2019 افزایش یافت و اگرچه به نظر می رسد در حال کاهش است، اما بسیار بیشتر از سال 2019 باقی مانده است.

لورن تانز، نویسنده این مطالعه، اپیدمیولوژیست در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، گفت که بیشتر این مرگ‌ها ناشی از فنتانیل ساخته شده غیرقانونی است که با داروهای دیگر مخلوط شده است.

تانز گفت: «مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد نوجوانان بین سال‌های 2019 تا 2021 به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است؛ با این حال، این مرگ‌ها قابل پیشگیری هستند و نباید اوردوز به مرگ ختم شود.» همه ما به عنوان والدین، اعضای خانواده، دوستان و جامعه برای جلوگیری از مصرف بیش از حد و نجات جان ها نقش ایفا می کنیم.

محققان با استفاده از داده های سیستم گزارش دهی غیرعمدی اوردوز داروی CDC دریافتند که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد در بین افراد 10 تا 19 ساله در اواخر سال 2019 شروع به افزایش کرد. در بین 14 تا 18 سال، مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد 94 درصد افزایش یافت. 2019 تا 2020 با گسترش همه‌گیری COVID-19.

تانز گفت، بین نیمه دوم سال 2019 تا نیمه دوم سال 2021، مرگ و میر ماهانه ناشی از مصرف بیش از حد در میان نوجوانان به طور متوسط ​​109 درصد افزایش یافت. موارد مرتبط با فنتانیل غیرقانونی 182 درصد افزایش یافت. (میانگین به این معنی است که نیمی از ماه ها دارای نرخ های بالاتر، نیمی کمتر هستند.)

بر اساس این گزارش، حدود 9 مورد از هر 10 مرگ ناشی از مصرف بیش از حد، حداقل یک ماده افیونی، بیش از 8 مورد از هر 10 مورد مربوط به فنتانیل تولید غیرقانونی و تقریباً یک چهارم مربوط به قرص های تقلبی بوده است.

به گفته دکتر نورا ولکو، مدیر مؤسسه ملی ایالات متحده در مورد سوء مصرف مواد، در دسترس بودن فنتانیل باعث افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد شده است.

او گفت: «طی چند سال گذشته، گسترش قابل توجهی در عرضه داروی فنتانیل غیرقانونی، یک داروی مخدر مصنوعی ارزان و بسیار قوی وجود داشته است. در حالی که افراد ممکن است در برخی موارد عمداً به دنبال فنتانیل باشند، بسیاری از مردم نمی‌دانند که آیا دارویی که استفاده می‌کنند حاوی فنتانیل است یا خیر که می‌تواند آنها را در معرض خطر مصرف بیش از حد قرار دهد.

ولکو گفت که افزایش فنتانیل در عرضه دارو نگران کننده است، به ویژه آلودگی قرص های تقلبی که شبیه داروهای تجویزی مانند ADHD (اختلال نقص توجه/بیش فعالی)، داروهای خواب یا مسکن ها هستند.

ولکو گفت: آموزش به جوانان کاملاً حیاتی است که قرص‌هایی که از طریق رسانه‌های اجتماعی خریداری می‌شوند و توسط یک دوست به شخصی داده می‌شوند یا از منبعی ناشناس به دست می‌آیند ممکن است حاوی فنتانیل کشنده باشند.

تانز گفت که بیماری روانی نیز به این افزایش کمک کرده است.

محققان دریافتند بیش از 40 درصد از نوجوانانی که در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده اند، سابقه بیماری روانی مانند افسردگی یا رفتارهای خودکشی یا آسیب رساندن به خود را داشته اند یا به دلیل بیماری روانی تحت درمان قرار گرفته اند.

تانز گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد در بین نوجوانان از ژانویه تا ژوئن 2020، همزمان با شروع همه‌گیری، همچنان در حال افزایش است و احتمالاً با کاهش سلامت روان مرتبط بوده است». انزوای اجتماعی و عدم دسترسی به خدمات بهداشت روان مبتنی بر مدرسه نیز ممکن است نقش داشته باشد.

لیندا ریشتر، معاون تحقیقات و تحلیل پیشگیری در مشارکت برای پایان دادن به اعتیاد، در شهر نیویورک، گفت: «این گزارش باید زنگ خطری برای همه خانواده‌ها، جوامع، مربیان، متخصصان سلامت، سیاست‌گذاران و خود جوانان باشد. آنچه که یک اپیدمی مواد افیونی بود، اکنون یک بحران فنتانیل است که باعث تعداد غیرقابل قبولی از مرگ‌های کاملاً قابل پیشگیری در میان نوجوانان می‌شود.» او در این مطالعه شرکت نداشت اما یافته ها را بررسی کرد.

ریشتر گفت: “این مرگ و میرها در حال افزایش است زیرا مصرف مواد مخدر غیرقانونی به طور کلی در بین جوانان رو به کاهش است، که نشان می دهد نوجوانان بیشتری از مواد خطرناک استفاده می کنند، بلکه احتمال مرگ افرادی که از مواد مخدر استفاده می کنند به طور فزاینده ای در اثر این مواد وجود دارد.”

ولکو هم مشابه این را زد.

او گفت: «مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان خطرناک‌تر می‌شود، اما لزوماً شایع‌تر نیست.

محقق تانز گفت اقدامات لازم برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد دوز ضروری است. این شامل:

  • ترویج پیشگیری
  • نظارت بر رفتارهای مخاطره آمیز، مانند عملکرد ضعیف مدرسه و معاشرت نوجوانان با دیگران که مواد مخدر مصرف می کنند. ارتقاء مهارت های اجتماعی و زندگی مثبت؛ و بهبود رفاه.
  • آموزش نوجوانان در مورد خطرات فنتانیل و قرص های تقلبی ساخته شده غیرقانونی.
  • آموزش به خانواده و دوستان در مورد راه های تشخیص علائم هشدار دهنده مصرف مواد.
  • آموزش نحوه واکنش به مصرف بیش از حد
  • آموزش دوستان و خانواده برای استفاده از نالوکسان، دارویی که برای معکوس کردن سریع مصرف بیش از حد مواد افیونی استفاده می شود و دسترسی به آن را افزایش می دهد.
  • اطمینان از دسترسی به درمان موثر برای مشکلات سلامت روان و سوء مصرف مواد.

این مطالعه در 16 دسامبر در CDC منتشر شد گزارش هفتگی عوارض و مرگ و میر.

اطلاعات بیشتر

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده اطلاعات بیشتری در مورد جلوگیری از مصرف بیش از حد دارو دارد.

منابع: Lauren Tanz، ScD، MSPH، اپیدمیولوژیست، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده، آتلانتا. نورا ولکو، دکتر، مدیر مؤسسه ملی ایالات متحده در مورد سوء مصرف مواد مخدر؛ لیندا ریشتر، دکترا، معاون رئیس جمهور، تحقیق و تحلیل پیشگیری، مشارکت برای پایان دادن به اعتیاد، شهر نیویورک؛ گزارش هفتگی عوارض و مرگ و میر، 16 دسامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=8803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.