افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

همتی: تلاش دولت برای یافتن فرارهای مالیاتی

  • کد خبر : 398854
همتی: تلاش دولت برای یافتن فرارهای مالیاتی

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر نقص اعمال مواد 169 و 169 قانون مالیات های مستقیم افزود: وجود دارد. ارتباط سازمان امور مالیاتی با حساب ها ایرادی ندارد اما دانه درشت حرف های بدی زد و گفت دولت می خواهد […]

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر نقص اعمال مواد 169 و 169 قانون مالیات های مستقیم افزود: وجود دارد. ارتباط سازمان امور مالیاتی با حساب ها ایرادی ندارد اما دانه درشت حرف های بدی زد و گفت دولت می خواهد به حساب مردم دست بزند.

وی افزود: اصلا چنین چیزی وجود ندارد و دولت کاری به حساب مردم ندارد. بر اساس قانون، سازمان امور مالیاتی موظف به داشتن اطلاعات آنلاین بانک ها، شهرداری ها و … است و این اقدام برای جلوگیری از فرار است. مالیات است نه دخالت در امور مردم.

همتی افزود: به نظر می رسد فرارهای مالیاتی و کلان در حال مبارزه با اجرای این قانون هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای این قانون بر عشر جامعه تاثیری خواهد داشت، گفت: قطعا این موضوع تاثیری در عشر جامعه ندارد و بار دیگر تاکید می کنم که هدف کسانی هستند که فرار مالیاتی می کنند و همه چیز مربوط به آنها نه به مردم.

نرخ سود بانکی باید کاهش یابد

وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر سیاست های این وزارتخانه برای کاهش نرخ سود بانکی گفت: سود بانکی باید کاهش یابد و فضای کنونی غیرقابل تحمل است و نظر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است. این است که نرخ بهره به تدریج کاهش می یابد.

به گفته وی، اگر در بلندمدت نرخ سود بانکی بالا باشد، قطعا این موضوع بر تورم تاثیر می گذارد و تلاش وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی کاهش نرخ سود بانکی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.