افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
8

هلند در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی USMNT را شکست داد

  • کد خبر : 2553
هلند در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی USMNT را شکست داد

ایالات متحده پس از عقب افتادن 2-0 راه نجات کوتاهی داشت اما در نهایت پس از باخت 3-1 از جام جهانی کنار گذاشته شد. تیم ملی مردان ایالات متحده بزرگترین بازی خود را در بیش از هشت سال گذشته انجام داد – اما هفته آینده بازی دیگری در قطر برگزار نخواهد شد. هلند با پیروزی […]



ایالات متحده پس از عقب افتادن 2-0 راه نجات کوتاهی داشت اما در نهایت پس از باخت 3-1 از جام جهانی کنار گذاشته شد.

تیم ملی مردان ایالات متحده بزرگترین بازی خود را در بیش از هشت سال گذشته انجام داد – اما هفته آینده بازی دیگری در قطر برگزار نخواهد شد.

هلند با پیروزی 3-1 در مرحله یک هشتم نهایی، ایالات متحده را از جام جهانی حذف کرد و به روند آمریکایی ها پایان داد و یک مسابقه یک چهارم نهایی را برابر آرژانتین یا استرالیا ترتیب داد.

گل دقیقه 10 ممفیس دیپای و ضربه دیلی بلیند درست قبل از نیمه اول باعث شد تا هلندی ها با نتیجه 2-0 از آمریکا پیش بیفتند، فرصتی طلایی را تنها چند دقیقه از دست داد که کریستین پولیشیچ یک موقعیت خالی را نجات داد. گل دقیقه 76 حاجی رایت به طور موقت به آمریکا کمک کرد و یک پایان خشمگینانه را رقم زد، اما برتری دو گل هلندی ها در دقیقه 81 توسط دنزل دامفریس بازگردانده شد تا به نتیجه نهایی برسد.

ایالات متحده هنوز تنها یک برد حذفی جام جهانی در تاریخ خود دارد و آن در سال 2002 برابر رقیب آشنای مکزیک بود. اگر ایالات متحده بتواند به روند چشمگیر خود ادامه دهد، قلمرو ناشناخته ای وجود داشت که می توانست در برابر رقابت های اروپایی ضربه بزند. آخرین باری که آمریکا در این موقعیت قرار گرفت به برزیل 2014 برمی گردد که در وقت های اضافه به بلژیک باخت. شانس بعدی ایالات متحده برای قرار گرفتن بالقوه در این موقعیت در سال 2026 در زمین خود خواهد بود، زمانی که این کشور میزبان مشترک جام جهانی با مکزیک و کانادا خواهد بود.

پولیسیچ پس از حذف اجباری از برد گروهی آمریکا مقابل ایران به دلیل کوفتگی لگن، به ترکیب اصلی برای آمریکا بازگشت. توسط ژسوس فریرا در حالی که واکر زیمرمن پس از رد شدن برای بازی کامرون کارتر-ویکرز در مقابل ایران در پست دفاع میانی بازگشت. برای فریرا، این اولین اقدام او در مسابقات کاملاً پس از تماشاگر مرحله گروهی بود. آخرین مسابقه رقابتی او در هر نقطه در 23 اکتبر در پلی آف MLS بود. گرگ برهالتر، سرمربی ایالات متحده، یک بار در چنین شرایطی حضور داشت – در سال 2002، او در مرحله گروهی بازی نکرد و سپس در برد یک شانزدهم نهایی مقابل مکزیک شروع کرد.

پرس بالای ایالات متحده باعث شد تا یک چرخش زودهنگام انجام شود و به آمریکایی ها اجازه داد تا در چند دقیقه اول کمی ریتم و مالکیت خود را برقرار کنند. مانند هر سه بازی گروهی، آنها هیچ نشانه ای از اعصاب یا ناراحتی را نشان ندادند که از تیمی به اندازه این تیم جوان و بی تجربه انتظار داشت.

آمریکا در دقیقه سوم تقریباً شروعی رویایی داشت. پس از دفع ناموفق هلند، تایلر آدامز توپ را به درون محوطه جریمه برگرداند، جایی که پولیسیچ علامت نخورده بود و در محوطه جریمه نگه داشته شد. ضربه او از فاصله نزدیک توسط دروازه بان آندریس نوپرت دفع شد و ایالات متحده را از جدول دور نگه داشت.

ایالات متحده در 9 دقیقه ابتدایی به مراتب بهتر بود، با تنها لحظه خطر واقعی هلند در انتقال، زمانی که ممفیس در سمت چپ آزاد شد. او تلاش خود را برای عبور یا شلیک شکست داد و ایالات متحده از راه دیگر شکست خورد.

با این حال، او شانس دوم خود را از دست نداد. ممفیس گل افتتاحیه را در دقیقه 10 به ثمر رساند، دریافت کننده سانتر کاتبک از دامفریس در مرکز محوطه. او برای اولین بار برای اولین گل در بازی آزاد که ایالات متحده در این مسابقات دریافت کرد، شلیک کرد. همچنین اولین کسری برای ایالات متحده در جام جهانی بود.

ده دقیقه بعد، ممفیس برای یک ثانیه از موقعیتی بسیار دشوارتر به میدان رفت. او پس از توپ هلندی پشت سر تیم ریم قرار گرفت، اما به جای اینکه به دنبال یک هم تیمی رگه‌ای باشد یا مالکیت توپ را حفظ کند، ترجیح داد بچرخد و اولین موقعیت را به بدنش بزند، و او به خوبی توسط مت ترنر آن را هل داد. پست دور

ممفیس دوباره مرد خطر در 28 بود، در سمت چپ آزاد شد تا اینکه زیمرمن او را خاموش کرد و به جای اینکه به او فضا برای پیدا کردن یک دونده در منطقه بدهد، او را خاموش کرد و مجبور به گوشه ای شد.

امیدوارکننده ترین مالکیت ایالات متحده در دقیقه 42 به دست آمد، زمانی که تیم وه سمت راست را بمباران کرد و به فریرا پاس داد. مهاجم اف سی دالاس نتوانست به طور کامل تثبیت شود، اما توپ به پولیشیچ در سمت چپ او افتاد. با این حال، او خط تیراندازی چندانی نداشت، و از کنار دروازه برای آنتونی رابینسون پاس داد، که در نهایت پاس او مسدود شد و بدون ضرر برای نوپرت فرود آمد.

این دروازه بان یک دقیقه بعد به بازی دشوارتری دعوت شد، زمانی که وه از فاصله دور شلیک کرد، اما نوپرت آن را تا آخر خواند و آن را به امنیت رساند.

لحظاتی بعد، سرجینیو دست، هلندی بومی، خطر ایجاد کرد که او با دریبل هدفمند از دفاع هلند جدا شد و راهی محوطه جریمه شد، اما شانس خود را به درستی از دست داد و ویرجیل فن دایک آن را مهار کرد.

تمام آن شتاب مثبت درست قبل از نیمه تمام از دروازه خارج شد. در یک پرتاب در وقت های تلف شده، هلندی ها دوباره به گل رسیدند. بلیند بود، درست مثل ممفیس که قبلاً به آن نقطه در مرکز محوطه جریمه ایالات متحده نفوذ کرده بود، روی یک پاس کات بک دیگر از دامفریس دوید و نتیجه را 2-0 کرد.

ایالات متحده حرکت قابل توجهی برای نیمه دوم انجام داد و گیو رینا را به جای فریرا وارد زمین کرد که در دوران حضورش بی تاثیر بود.

یک فرصت طلایی برای نصف کردن نتیجه چهار دقیقه بعد از نیمه تمام شد. در یک ضربه کرنر، منطقه ای که ایالات متحده در این رقابت ها با مشکل مواجه شده است، توپ به سمت ریم در دهانه دروازه آزاد شد، اما تنها کاری که او می توانست انجام دهد این بود که به سختی به آن رسید و کودی گاکپو از خط دروازه فاصله گرفت. آمریکا را دور نگه دارید

پس از اینکه ترنر در نهایت گل به خودی زیمرمن را مهار کرد، ایالات متحده به ایجاد موقعیت‌ها ادامه داد. پولیسیچ یک تلاش از راه دور توسط نوپرت دفع شد. او نتوانست شانس پای چپ خود را از بالای جعبه روی فریم هدایت کند، اما درست از بالای میله شلیک کرد.

این ترنر بود که در دقیقه 60 به بازی دعوت شد، در حالی که هلند دوباره نقطه خود را برای حمله عاقلانه انتخاب کرد و ممفیس ضربه ای را از بالای محوطه جریمه باز کرد که دروازه بان ایالات متحده از بالای دروازه به بیرون رفت.

ایالات متحده در دقیقه 67 به نیمکت بازگشت و حاجی رایت و برندن آرونسون به جای وه و مک کنی وارد زمین شدند و به رینا اجازه دادند به جای اینکه یک راه حل غیرطبیعی در مهاجم باشد و آرونسون را در نقش هافبک هجومی قرار دهد.

ترنر، حداقل هر کاری که می‌توانست انجام داد تا اختلاف را در 2 نگه دارد و در دقیقه 71 یک مهار تماشایی دوگانه انجام داد و در نهایت گل دوم ممفیس را با یک ضربه سر خالی از ریباند ضربه اولیه ربود.

رایت در دقیقه 75 یک فرصت طلایی به دست آورد. ممفیس یک پاس ضعیف به سمت دروازه خود بازی کرد و به فوروارد ایالات متحده اجازه داد تا دروازه بان را دور بزند، اما اولین لمس او افتضاح بود و باعث شد یک زاویه بسته تری ایجاد شود و شانس او ​​در نهایت و به راحتی از خط خارج شد.

رایت لحظاتی بعد آن را جبران کرد، اگرچه معلوم نیست چقدر در مورد آن می دانست. پس از اینکه ایالات متحده پس از یک ضربه کرنر، حمله را بازیافت کرد، پولیسیچ یک سانتر را به داخل محوطه جریمه هلند فرستاد که از پاشنه رایت جدا شد و به درون دروازه چرخید و نتیجه را 2-1 کرد.

ایالات متحده به دنبال این بود که به یک نتیجه برسد، اما برتری دو گل به جای آن بازگردانده شد. دامفریس برای یک سانتر از سمت چپ کاملاً بدون علامت رها شد و او به راحتی وارد دروازه شد تا ترنر را شکست دهد و نتیجه را 3–1 کند.

این امر عملاً به مسابقات ایالات متحده پایان داد که با سوت پایان بازی تأیید شد. احتمالا روزهای روشن تری برای تیمی به جوانی ایالات متحده در راه است، اما پایان جام جهانی هرگز آسان نیست، که این را اشک های ریخته شده در کنار زمین و در زمین پس از پایان سرنوشت این تیم در قطر نشان می دهد.


ترکیب این دیدار به شرح زیر بود:


ترکیب کامل جام جهانی

ایالات متحده آمریکا

دروازه بان ها: ایتان هوروات (لوتون تاون)، شان جانسون (NYCFC)، مت ترنر (آرسنال)

مدافعانکامرون کارتر-ویکرز (سلتیک)، سرجینیو دست (آث میلان)، آرون لانگ (نیویورک ردبولز)، شق مور (نشویل اس سی)، تیم ریم (فولهام)، آنتونی رابینسون (فولهام)، جو اسکالی (بوروسیا مونشن گلادباخ) ، دی آندر یدلین (اینتر میامی)، واکر زیمرمن (نشویل اس سی)

هافبک ها: برندن آرونسون (لیدز یونایتد)، کلین آکوستا (LAFC)، تایلر آدامز (لیدز یونایتد)، لوکا د لا توره (سلتاویگو)، وستون مک کنی (یوونتوس)، یونس موسه (والنسیا)، کریستین رولدان (سیاتل ساندرز)

به جلوژسوس فریرا (اف سی دالاس)، جردن موریس (سیاتل ساندرز)، کریستین پولیسیچ (چلسی)، گیو رینا (بوروسیا دورتموند)، جاش سارجنت (نرویچ سیتی)، تیم وه (لیل)، حاجی رایت (آنتالیا اسپور)

مربی: گرگ برهالتر

هلند

دروازه بان ها: جاستین بیژلو (فاینورد)، آندریس نوپرت (هیرنوین)، رمکو پاسور (آژاکس)

مدافعان: ناتان آکه (منچستر سیتی)، ویرجیل فن دایک (لیورپول)، دنزل دامفریس (اینترمیلان)، جرمی فریمپونگ (بایر لورکوزن)، ماتییس دی لیخت (بایرن مونیخ)، تایرل مالاسیا (منچستریونایتد)، ژورین تیمبر (آژاکس)، استفان دی وریج (اینترمیلان)، دیلی بلیند (آژاکس)

هافبک ها: استیون برگوئیس (آژاکس)، فرنکی دی یونگ (بارسلونا)، دیوی کلاسن (آژاکس)، تون کوپمینرز (آتالانتا)، مارتن د روون (آتالانتا)، ژاوی سیمونز (PSV)، کنت تیلور (آژاکس)

به جلو: استیون برگوین (آژاکس)، ممفیس دیپای (بارسلونا)، کودی گاکپو (PSV)، وینسنت یانسن (آنتورپ)، لوک دی یونگ (PSV)، نوآ لانگ (کلوب بروژ)، ووت وهورست (بشیکتاش)

مربی: لوئیس فن خال

پوشش بیشتر جام جهانی:

  • کروم: چگونه سه گانه هافبک USMNT به اجرای جام جهانی تیم کمک کرده است
  • Straus: Pulisic آماده است تا در مرحله یک شانزدهم نهایی جام جهانی توپ به دیوار برود
  • اشتراوس: USMNT با یک مانع اروپایی روبرو است که 20 سال است برطرف نشده است
  • لیتلتون: علم (نه همیشه) شیرین ضربات پنالتی جام جهانی





Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=2553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.