افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

هفدهمین نمایشگاه بخش مالی کشور در خرداد 1404 برگزار می شود

  • کد خبر : 393044
هفدهمین نمایشگاه بخش مالی کشور در خرداد 1404 برگزار می شود

به گزارش بازار، رویداد سالانه بورس، بانک و بیمه به عنوان مهم ترین و بزرگترین رویداد صنعت مالی کشور هر ساله با حضور شرکت های معتبر داخلی و خارجی فعال در حوزه بورس برگزار می شود و در سال 1404 برگزار می شود. قرار است به مدت چهار روز از شانزدهم تا نوزدهم خردادماه، هفدهمین […]

به گزارش بازار، رویداد سالانه بورس، بانک و بیمه به عنوان مهم ترین و بزرگترین رویداد صنعت مالی کشور هر ساله با حضور شرکت های معتبر داخلی و خارجی فعال در حوزه بورس برگزار می شود و در سال 1404 برگزار می شود. قرار است به مدت چهار روز از شانزدهم تا نوزدهم خردادماه، هفدهمین دوره آن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود.

صالح سپاسدار،عضو شورای سیاسی و برگزارکننده این رویداد بین المللی در این خصوص گفت: این نمایشگاه که هر ساله به منظور افزایش ارتباط و آگاهی مردم از بازار مالی و خدمات آن، افزایش آموزش مالی و همچنین افزایش سطح آموزش مالی برگزار می شود. ارائه توانمندی های داخلی در سه حوزه بورس، بانک و بیمه با آموزش و فرهنگ سازی ساماندهی می شود، مانور صنعت مالی ایران نیز در اقتصاد کشور مورد توجه است.

صالح سپاسدار افزود: شانزده دوره از این رویداد تاکنون با موفقیت در پایتخت برگزار شده است و هفدهمین دوره این نمایشگاه برای خرداد ماه 1404 در محل نمایشگاه بین المللی تهران برنامه ریزی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود بیش از یک دهه برگزاری رویداد بین المللی صنعت مالی در ایران، این رویداد همچنان فاقد یک روز تقویمی مشخص برای برگزاری در هر دوره است، پاسخ داد: این رویداد را در سال های اخیر برگزار کنید. اگرچه با فراز و نشیب های متعددی روبرو بوده است، اما بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه از عدم تعیین تقویم مشخص برای جشن آن انتقاد کرده اند. خوشبختانه با رایزنی ها و جلسات کارشناسی با مسئولان شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی و وزارت حراست، از این پس رویداد صنعت مالی هر ساله در خرداد ماه برگزار می شود.

سپاسدار تاکید کرد: استفاده از روش ها و تکنیک های علمی مبتنی بر برنامه ریزی مشخص و همه جانبه در فرآیند تاسیس از جمله تعیین زمان بندی برگزاری نمایشگاه صنعت مالی و استفاده از نتایج برگزاری نمایشگاه ها می تواند نویدبخش رشد و توسعه این رویداد در راستای توسعه باشد. با رونق اقتصادی کشور

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه در سال های اخیر همواره این سوال را برای شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان ایجاد کرده است که چرا این رویداد تاریخ و تقویم مشخصی برای برگزاری در سال نداشته و ندارد و همواره بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته برنامه ریزی می شود. چه در سرمای زمستان و چه در اوج گرمای تابستان. در عین حال زمان برگزاری نمایشگاه در اواسط فصل بورس همواره یکی از انتقادات اصلی فعالان بازار به نحوه برگزاری این رویداد بوده است و معتقدند که حامیان این رویداد باید برنامه ریزی کنند. به گونه ای که شرکت ها می توانند در یک لحظه با خیال راحت در مورد نمایشگاه بحث کنند. از سوی دیگر انتظار می‌رود با حضور پر رنگ‌تر شرکت‌کنندگان خارجی، سطح کیفی و مطابقت با استانداردهای جهانی و راه‌های بهبود برگزاری نمایشگاه نیز ارتقا یابد.

این مسئول با بیان اینکه رویداد فینکس به عنوان یک رویداد مهم فرهنگ سازی بازار سرمایه، مسیری برای ارتباط موثر و گسترده بین موسسات مالی با عموم مردم و مخاطبان هدف آنهاست، اظهار داشت: با ارائه نمونه ای از دستاوردها و دستاوردهای مالی، ابزار و سرمایه گذاری در این بازار امکان تقویت اعتماد عمومی را به عنوان سرمایه اصلی صنعت مالی کشور فراهم می کند. نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و بیمه فرصت مناسبی برای موسسات ارائه دهنده خدمات مالی است و با مشاهده رویدادهای برگزار شده توسط فینکس در سال های اخیر و رشد چشمگیر ارتقای توانایی شرکت ها و موسسات مالی برای معرفی و ارائه با اطلاع رسانی به مخاطب، می توان دیدگاه را تغییر داد و عمیق تر شد. وی به بررسی چشم اندازهای حرفه ای شدن در بازار سرمایه کشور پرداخت.

سپاسدار با بیان اینکه در اکثر کشورهای دنیا برگزاری نمایشگاه های تجاری و مالی با هدف توسعه و ایجاد رونق مرسوم است، افزود: بنگاه های اقتصادی و اقتصادی با توجه به شعارها و اهداف خود در تلاش هستند تا حضور مردم و مردم را جلب کنند. مسئولان در شرایطی که اقتصاد کشور رکود است و تورم در کنار تحریم ها می جنگند تا بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

با مشاهده نمایشگاه های مختلف در جهان و عملکرد اقتصادی کشورهای برگزار کننده می توان دریافت که بسیاری از این کشورها با شناسایی صحیح و دقیق گره های اقتصادی و رقبای خود در بازارهای هدف اقدام به برگزاری نمایشگاه های تخصصی می کنند.

مهدی: به گفته وی نمایشگاه مکانی برای نمایش توانمندی ها و پیشرفت های یک منطقه یا کشور در زمینه های مختلف است و برگزاری مستمر این رویدادها باعث افزایش سطح اطلاعات عمومی، علمی و فنی و دانش بازدیدکنندگان می شود.

ادامه: مشاهده و بازدید از موسسات مالی همکار و معاملات انجام شده، ارتباط مستقیم سرمایه گذاران خرد و عموم مردم در نمایشگاه با شرکت ها، دیدار با برخی از سرمایه گذاران آشنا به سرمایه گذاری در بازار اوراق بهادار و نمایشگاه. می تواند مذاکرات سرمایه گذاری شما را تقویت کند و حتی کسب اطلاعات اولیه می تواند یکی از مزایای برگزاری نمایشگاه باشد. در حوزه بازار سرمایه کشور، در 16 دوره اخیر نمایشگاه بانک، بیمه و بورس، این رویداد با هدف شناسایی بازارهای جدید و ارائه خدمات نوین بازار مالی کشور برگزار می شود. .

سپاسدار دلایل عدم تعیین تاریخ مشخص برای برگزاری رویداد بین المللی صنعت مالی را تشریح کرد و گفت: بی شک کشور به دلیل پراکندگی تصمیمات و وجود قوانین نامتعادل فراوان در بازار مالی کشور با تلاطم های زیادی مواجه است. و از طرفی به دلیل تحریم ها و نبود استانداردهای مهم بین المللی. ارتباط بازار مالی کشور با بازارهای بین المللی محدود و در چارچوب های خاص دولتی است. از این رو، تبیین و تثبیت استراتژی برگزاری و برنامه دقیق نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه پول و سرمایه کشور، یک نیاز ضروری برای سال‌های آینده است و نباید صرفاً برای بازدیدکنندگان داخلی کافی باشد.

وی افزود: فضای اقتصاد جهانی و تغییر در مدل های رفتاری اقتصادی باید این باور را ایجاد کند که بازار سرمایه و صنعت مالی کشور درهای خود را برای حضور سایر کشورها آماده می کند. بنابراین، با توجه به جهت‌گیری دولت در خصوص حضور در صحنه‌های بین‌المللی، لازم است تعیین اهداف این حضور آغاز شود. بنابراین برای ارتقای سطح کمی و کیفی نمایشگاه صنعت مالی و ارتقای استانداردهای همگام با دنیا، اولین قدم تعیین زمان و مکان برگزاری هر ساله این رویداد و تثبیت آن است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393044

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.