افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

هفته تعاون که احیای ارزش ها مبتنی بر مشارکت/ رونق تولید است که نیاز به همکاری دارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 353176
هفته تعاون که احیای ارزش ها مبتنی بر مشارکت/ رونق تولید است که نیاز به همکاری دارد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

خبرگزاری بیشتر; گروه استان ها: بی شک تلاش در زمینه گسترش تعامل و مشارکت هماهنگ بین اقشار مختلف جامعه برای فعال سازی توانمندی های بالقوه و استفاده بهینه از فرصت ها برای بهره وری در زمینه های مختلف و شکوفایی استعدادها در بخش های مختلف اقدامی ارزشمند است که می تواند ارزش های معنوی و […]

خبرگزاری بیشتر; گروه استان ها: بی شک تلاش در زمینه گسترش تعامل و مشارکت هماهنگ بین اقشار مختلف جامعه برای فعال سازی توانمندی های بالقوه و استفاده بهینه از فرصت ها برای بهره وری در زمینه های مختلف و شکوفایی استعدادها در بخش های مختلف اقدامی ارزشمند است که می تواند ارزش های معنوی و نتایج اقتصادی مفیدی را به همراه داشته باشد.

بر اساس اصول 44 و 43 قانون اساسی، بخش تعاون باید در کنار بخش دولتی و خصوصی مشارکت 25 درصدی در اقتصاد کشور داشته باشد که البته تاکنون این موضوع محقق نشده است، اما مسئولان در کردستان تلاش می کنند. تحقق این مهم بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله العالی) برای تقویت بخش تعاونی در اقتصاد کشور و پررنگ تر شدن نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور با تربیت تعاونی های نسل جدید مبتنی بر دانش. و همچنین حمایت از تعاونی ها.

لزوم ترویج فرهنگ تعاون برای ایجاد اشتغال

نماینده ولی فقیه استان کردستان با تبریک فرا رسیدن هفته تعاون در استان کردستان گفت: همه فعالان حوزه تعاون با قرار دادن متن صریح در توسعه و ترویج فرهنگ تعاون بیش از گذشته کوشا بوده اند. آیات قرآن در سرفصل ها قرار گیرد تا بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار به ویژه برای جویندگان کار تحصیل کرده باشد.

حجت الاسلام پورذهبی با تجلیل و تبریک فرا رسیدن هفته تعاون همکاران و به فعالان این عرصه در استان کردستان بخاطر تلاش های دلسوزانه و خدمات شایسته شان. همکاران و فعالان این بخش در بسیاری از سطوح و لایه های اقتصادی تأثیرگذار هستند که با همت فراوان خود نقش آفرینی می کنند. جایگزین وی از ایفای نقش آنان در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

وی افزود: امیدوارم همه کسانی که در نقاط مختلف کشور متعهد به رشد، توسعه و تحول هستند با تشکیل تعاونی ها و سرمایه گذاری های کارآمد و پویا بر رونق فرهنگ تعاون بیفزایند و در حسن مدیریت و توسعه مشارکت داشته باشند. استان

وی تصریح کرد: همکاری به عنوان اقدام مشترک برای یک هدف واحد و مقدس یکی از کلیدهای گره گشایی است که می تواند در شرایط سخت تحریم ها و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور ایفای نقش کند. نهادینه کردن مشارکت مردمی در جهش و رونق تولید.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: هفته تعاون، تجدید حیات ارزش های مبتنی بر همبستگی، مشارکت، وحدت و مسئولیت اجتماعی است.

زمینه همکاری یکی از مؤثرترین اشکال رونق اقتصادی است
استاندار کردستان بر اهمیت همکاری او اعلام کرد: یکی از موثرترین اشکال رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در شرایط کنونی کشور، حمایت و توجه به زمینه همکاری و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه این بخش حائز اهمیت است.

هفته همکاری احیای ارزش‌ها مبتنی بر مشارکت/رونق تولید که نیازمند همکاری است

اسماعیل زارعی کوشا خاطرنشان کرد: ایجاد تعاونی های کارآمد، فعال و پویا بیاورید سرمایه سلام اندک می تواند تغییر بزرگی در فعال سازی قابلیت ها باشد با قدرت اقتصادی باشد پدید آمد که علاوه بر این در حال افزایش است بهره وریعامل مهمی در شناسایی استعدادها و مهارت ها در جوانان است انگیزه یک استان است.

گفت: با توجه باشد وجود نیروی انسانی فعال و کارآمد، پتانسیل های طبیعی و خدادادی و همچنین امکان صادرات محصولات تولیدی. باشد در خارج از کشور جا برای همکاری و تشکیل نهادها وجود دارد آغاز در مورد همکاری، همکاری و همبستگی که بیشترین تأثیر آن در تعاونی ها مشهود است. باشد این رکن مهم اقتصاد است توجه ویژه باشد که این به عنوان مثال یکی از بهترین ظرفیت ها برای اجرای شعار سال «جهش تولیدی با مشارکت مردم» مورد توجه رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم با توکل به خدا و تلاش جوانان این مرز و بوم شاهد رونق و افزایش تعداد تعاونی های تولیدی کارآمد و صادرات محور در کردستان باشیم.

همکاری مردم محور منجر به جهش در تولید و رشد اقتصادی خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همکاری مردم محور جهش تولید و رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت.

فرزاد پیشکاری اظهار کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب با تشکیل بانک توسعه تعاون، بیمه تعاون، صندوق ضمانت بانکی و واگذاری صنایع مادر به تعاونی ها، زمینه رشد و توسعه فراهم می شود. توسعه تعاونی بخش در کشور فراهم شده است.

هفته همکاری احیای ارزش‌ها مبتنی بر مشارکت/رونق تولید که نیازمند همکاری است

وی تصریح کرد: نگاه مسئولان و دولتمردان به تعاونی ها باید تغییر کند و با اعتماد و اعتقاد کامل به بخش تعاون و حمایت همه جانبه، پرداخت تسهیلات بانکی با سود کم، معافیت مالیاتی، کاهش بروکراسی اداری و توجه به صادرات تعاونی ها، زمینه رشد و تعالی فراهم کردن زمینه همکاری و دستیابی به مشارکت مشارکت 25 درصدی اقتصاد و تولید ناخالص کشور.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: در استان کردستان 17 هزار و 500 واحد تعاونی مسکن مهر با کمترین قیمت به جمعیت این استان تحویل داده شده است.

وی یادآور شد: عدم شرکت در دوره های آموزشی در حوزه تعاونی ها، نداشتن تجربه لازم و اعتقاد نداشتن به کار گروهی اعضای هیات مدیره، تعداد محدودی از این تعاونی ها را با مشکل مواجه کرده است که این اداره کل در عین حال. زمان برگزاری جلسات متعدد، برگزاری دوره های آموزشی و دعوت از اعضا، مشکلات این تعاونی ها را حل می کند.

وی اعتلای دفاع مقدس را یکی از بهترین مظاهر همکاری و کار جمعی در سال های جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس مقاومت کردند و با همکاری بزرگ ترین ابرقدرت های جهان را شکست دادند. و همکاری، افزود: انجمن های گروهی و ایجاد تعاونی های مختلف می تواند چرخ های اقتصاد کشور را به حرکت درآورد و از تحریم ها دور شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: در کشور باید نگاه کارآفرینان به کار تعاونی و گروهی تقویت شود.

به گفته پیشکاری، 2200 تعاونی فعال با 185 هزار عضو در استان کردستان وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از 18 هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

با توجه به اینکه 13 شهریور روز ملی تعاون و 16 تا 22 شهریور در تقویم رسمی کشور به نام هفته تعاون نامگذاری شده است، قطعاً این ایام فرصت ارزشمندی برای توجه بیشتر به اهمیت همکاری و این نگاه و توجه به کار جمعی است. باید از خانواده ها شروع شود.

بدون شک والدین باید فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنند که احساس مسئولیت در آنها رشد کند و همچنین در نظام آموزشی کشور این نگاه تغییر می کند و به سمت کار تعاونی و گروهی جهت گیری می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=353176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.