افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
5

هفته آینده سازمان ملل متحد به یاد آیت الله رئیسی مجلسی برگزار می کند

  • کد خبر : 273614
هفته آینده سازمان ملل متحد به یاد آیت الله رئیسی مجلسی برگزار می کند

به گزارش بازار، مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنجشنبه هفته آینده مراسم بزرگداشت رئیس جمهور و وزیر و سایر شهدای سقوط بالگرد ایرانی را برگزار می کند. دنیس فرانسیس، رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این نشست در تاریخ 30 می (پنجشنبه 10 ژوئن) برگزار می شود. به گزارش […]

به گزارش بازار، مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنجشنبه هفته آینده مراسم بزرگداشت رئیس جمهور و وزیر و سایر شهدای سقوط بالگرد ایرانی را برگزار می کند.

دنیس فرانسیس، رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که این نشست در تاریخ 30 می (پنجشنبه 10 ژوئن) برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور در هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به این نهاد بین المللی در نیویورک به مقام شامخ رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران ادای احترام کرد.

فرانسیس بعدازظهر پنجشنبه به وقت محلی یادبود دفتر دیپلماتیک در دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک را برای گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شهید و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امضا کرد. ایران. .

رئیس مجمع هفتاد و هشتم سازمان ملل متحد که مورد استقبال امیر سعید ایروانی قرار گرفته بود، در دیداری صمیمانه با وی درباره سانحه دلخراش بالگردی که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران در آن سفر کرده بودند جویا شد. ضمن تسلیت به دولت و ملت بزرگ ایران و خانواده های جانباختگان این سانحه هوایی، همبستگی خود را اعلام کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد به احترام آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید ایران و یارانش از جمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در جریان سقوط بالگرد یک دقیقه سکوت کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان ملل متحد، فرانسیس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: وظیفه ماست که یادی کنیم از سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران که متأسفانه روز گذشته درگذشت. 19 مه 2024 (30 اردیبهشت)». دلم برات تنگ شده.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: از طرف مجمع عمومی از نماینده جمهوری اسلامی ایران می خواهم به دولت و ملت ایران و خانواده آیت الله سید ابراهیم رئیسی تسلیت بگویم.

وی تصریح کرد: اکنون از اعضای مجمع عمومی درخواست می کنم در مورد سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران جای خود را بگیرند و یک دقیقه سکوت کنند.

پیش از این نیز شورای امنیت سازمان ملل در خصوص رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران و همراهانش در حادثه سقوط بالگرد سکوت کرده بود و پرچم سازمان ملل نیز نیمه افراشته بود.

همچنین تاکنون سفرا و نمایندگان بیش از 50 کشور جهان با امضای دفتر یادبودی در محل نمایندگی ایران در سازمان ملل به مقام شامخ رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران ادای احترام کرده اند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران بعد از ظهر یکشنبه (9 اردیبهشت 1403) هنگام بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قالاسی به شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. و همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر یاران به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و ملک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس جمهور و تنی چند از محافظان و خدمه این ستاد بالگرد در میان مسافران بالگرد حامل رئیس جمهور بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=273614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.