افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

هضم پلت در دستگاه گوارش کرکس ها.

  • کد خبر : 370512
هضم پلت در دستگاه گوارش کرکس ها.

به گزارش رکنا، این پرندگان آنها با خوردن لاشه حیوانات نقش موثری در حفظ سلامت محیط طبیعی دارند و به رهایی زمین از بیماری ها و عفونت ها کمک می کنند. کرکس برخلاف ببرها و شیرها، آنها شکارچی نیستند، آنها از اجساد و بقایای حیوانات دیگر تغذیه می کنند. وب سایت تابناک باتو: کرکس ها […]

به گزارش رکنا، این پرندگان آنها با خوردن لاشه حیوانات نقش موثری در حفظ سلامت محیط طبیعی دارند و به رهایی زمین از بیماری ها و عفونت ها کمک می کنند. کرکس برخلاف ببرها و شیرها، آنها شکارچی نیستند، آنها از اجساد و بقایای حیوانات دیگر تغذیه می کنند.

وب سایت تابناک باتو: کرکس ها از لاشه متعفن حیوانات دیگر تغذیه می کنند. از جمله حیوانات لاشخور هستند که به آنها لاشخور نیز می گویند.

این پرندگان با خوردن لاشه حیوانات نقش موثری در حفظ سلامت محیط طبیعی دارند و به رهایی زمین از بیماری ها و عفونت ها کمک می کنند. بر خلاف ببرها و شیرها، کرکس ها شکارچی نیستند، آنها از لاشه و بقایای حیوانات دیگر تغذیه می کنند.

اما چرا خوردن لاشه متعفن حیوانات دیگر کرکس ها را نمی کشد؟

دستگاه گوارش کرکس ها می توانند در برابر قوی ترین تهدیدات بیولوژیکی مانند طاعون، وبا و سیاه زخم و میکروارگانیسم های کشنده مقاومت کنند.

دستگاه گوارش کرکس دارای دو ابزار است: اسید قوی موجود در معده کرکس که به راحتی استخوان ها و فلزات را در خود حل کرده و آنها را خورده می کند تا جایی که اگر کرکس ها گوشت حاوی گلوله را بخورند، گلوله در دستگاه گوارش آنها هضم می شود.

هنگامی که کرکس توسط موجودات دیگر تهدید می شود، استفراغ اسیدی و بدبوی خود را به سمت آنها می ریزد.

ابزار دوم بی اثر بودن باکتری های سمی در بدن کرکس است. 40 درصد از باکتری‌های سمی که در معده از بین نمی‌روند در دستگاه گوارش کرکس‌ها باقی می‌مانند، بدون اینکه تأثیر منفی روی ارگانیسم این پرنده داشته باشند یا کاری در بدن او انجام دهند.

کرکس ها و بهداشت

اکثر کرکس ها سرهای طاس و بدون پر دارند. این سر بدون پر به آنها این امکان را می دهد که سر خود را تا حد امکان عمیق در لاشه فرو کنند و از آنجایی که آنها بدون پر هستند، سر آنها پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، میکروب ها را راحت تر از بین می برد.

جالب است بدانید کرکس ها با ادرار خود که حاوی اسید اوریک است و قادر است میکروب ها را از بین ببرد، پنجه های خود را که در لاشه جاسازی شده است، تمیز نگه می دارند.

کرکس ها دارای منقارهای بلند، خمیده و قوی هستند که می توانند لاشه حیوانات بزرگ مانند فیل، شیر و گرگ را از هم جدا کنند.

فرصت طلبی به سبک کرکس سیاه

کرکس ها (سرهای قرمز) حس بویایی قوی دارند، به طوری که می توانند لاشه را از هزاران متر دور بو کنند. در مقابل، کرکس سیاه بویایی ضعیفی دارد. آنها بالای کرکس ها پرواز می کنند و از حس بویایی قوی آنها استفاده می کنند و وقتی لاشه ها را پیدا می کنند، آنها را در یک چالش هیجان انگیز کنار می زنند و خودشان لاشه را می خورند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.