افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

هش بیت بیت کوین رکورد زد و استخراج کنندگان عمومی بر شبکه تسلط یافتند

  • کد خبر : 405865
هش بیت بیت کوین رکورد زد و استخراج کنندگان عمومی بر شبکه تسلط یافتند

بر اساس داده ها پلت فرم گلاسنودمیانگین متحرک هفت روزه نرخ هش بیت کوین، به بالاترین حد تاریخ 703 EH/s رسیده است این اولین بار است که نرخ هش شبکه بیت کوین از 700 اگزا در ثانیه فراتر رفته است. به گفته Blockchain Homeland، نرخ هش به کل قدرت محاسباتی مورد استفاده برای استخراج و […]

بر اساس داده ها پلت فرم گلاسنودمیانگین متحرک هفت روزه نرخ هش بیت کوین، به بالاترین حد تاریخ 703 EH/s رسیده است این اولین بار است که نرخ هش شبکه بیت کوین از 700 اگزا در ثانیه فراتر رفته است.

به گفته Blockchain Homeland، نرخ هش به کل قدرت محاسباتی مورد استفاده برای استخراج و پردازش تراکنش ها در یک بلاک چین مبتنی بر اثبات کار (PoW) مانند بیت کوین اشاره دارد. از زمان هاوینگ در ماه آوریل که طی آن تعداد بیت کوین های تولید شده در روز به نصف کاهش یافت و 450 بیت کوین کاهش یافت، نرخ هش بیت کوین نزدیک به 13 درصد افزایش یافت.

درصد تغییر نرخ هش بیت کوین - منبع: Glassnode
درصد تغییر نرخ هش بیت کوین – منبع: Glassnode

افزایش سهم ماینرهای عمومی در نرخ هش بیت کوین

بر اساس داده های سباستین اسکی، تحلیلگر حوزه استخراج بیت کوین، 12 معدنچی برتر عمومی در ماه سپتامبر 28.9 درصد از کل نرخ هش، که معادل است بیش از 200 فریم در ثانیه است سهم آنها از نرخ هش ماهانه در حال افزایش است و از اکتبر 2022 (مهر 1401) تا کنون نزدیک به رشد 10 درصدی انجام داده است

اسکی اشاره می کند:

ماینرهای عمومی در حال گرفتن سهم بازار نسبت به سایر ماینرها در جهان هستند.

به گزارش اسکی، شرکت هایی که بیشترین رشد را در هش ریت طی 12 ماه گذشته تجربه کردند، شرکت هایی مانند CleanSpark، هلدینگ MARA، پلتفرم های شورش و آیرن بوده است این افزایش همزمان با رشد تولید ماهانه استخراج کنندگان برتر بیت کوین در ماه سپتامبر بود.

استخراج بیت کوین، زیرا هزینه های بالا و کاهش پاداش را مسدود کنید هر چهار سال، یکی از سخت ترین صنایع برای حفظ سودآوری است. در نتیجه ماینرهای ضعیف تر مجبور به ترک شبکه خواهند شد زیرا ادامه کار برای آنها از نظر مالی مقرون به صرفه نخواهد بود. بنابراین، ماینرهایی با هزینه انرژی کمتر یا ترازنامه قوی تر به افزایش سهم خود از شبکه ادامه خواهند داد.

سهم استخراج کنندگان عمومی از شبکه بیت کوین – منبع: حساب سباستین اسکی روی پلتفرم X

رشد قیمت هش بیت کوین به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید

اخیراً قیمت هش بیت کوین که سودآوری معدن اقدامات، برای اولین بار از ماه اوت به سطح 50 دلار در هر پتاهاش در ثانیه (PH/s) رسید. بر اساس داده های گلاسنود، این افزایش جزئی در قیمت هش به دلیل افزایش قیمت بیت کوین به سطح 68000 دلار و افزایش کارمزد تراکنش ها ناشی از فعالیت های پروتکل جدید Runes بوده است بیش از 50 درصد از کل کارمزد معاملات در تاریخ 17 اکتبر (26 مهر).

با توجه به سابقه تاریخی نرخ هش، تنظیم سختی استخراج بیت کوین بعدی برای 23 اکتبر برنامه ریزی شده است که انتظار می رود. بیش از 4 درصد افزایش سختی استخراج بیت کوین در هر بلوک 2016 بر اساس نرخ هش تنظیم می شود تا اطمینان حاصل شود که بلاک ها به طور متوسط ​​هر 10 دقیقه استخراج می شوند.

نمودار قیمت هش بیت کوین - منبع: Glassnodeنمودار قیمت هش بیت کوین - منبع: Glassnode
نمودار قیمت هش بیت کوین – منبع: Glassnode

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-22 15:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.