افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

هشدار AFC درباره مالکیت پرسپولیس و استقلال – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 151598
هشدار AFC درباره مالکیت پرسپولیس و استقلال – پرسپولیس نیوز

کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هشدار داده است و این بار باید برای حل این مشکل فکری اساسی کرد. موضوع مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد فاز جدیدی شده است. دو باشگاهی که زیر نظر وزارت ورزش به کار خود ادامه می دهند و همین موضوع […]

کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هشدار داده است و این بار باید برای حل این مشکل فکری اساسی کرد.

موضوع مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد فاز جدیدی شده است. دو باشگاهی که زیر نظر وزارت ورزش به کار خود ادامه می دهند و همین موضوع نگرانی هایی را برای اخراج این دو تیم از آسیا ایجاد کرده است.

مصطفی زارعی رئیس کمیته مجوزهای حرفه ای اخیرا گفت: جلسه ای با کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم که تاکید کردند این مشکل امسال باید حل شود و این موضوع را به وزیر ورزش و سایر دوستان گزارش کردیم و گفتیم که موضوع وی ادامه داد: مالکیت مشترک این دو باشگاه باید حل شود، از وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی تقاضا دارم این موضوع را جدی بگیرند تا به طور اساسی حل شود.

در مذاکراتی که سال گذشته با کنفدراسیون فوتبال آسیا صورت گرفت، فدراسیون فوتبال مستندات روند خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به کنفدراسیون ارائه کرد و توضیح داد که 10 درصد از سهام این دو باشگاه از طریق بورس فروخته شده است. مراحل تحویل مابقی سهام در حال انجام است. همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز مدارک دو درخواست تجدیدنظر دیگر برای واگذاری سهام سیمارونس را دریافت کرده است که به دلیل عدم وجود خریدار موفقیت آمیز نبوده و تا زمان انتقال هر دو ضمانت داده شده است. باشگاه ها و اقداماتی در این زمینه انجام می شود. اتفاقی که تاکنون رخ نداده و هیچ پیشرفت عملی در روند نقل و انتقالات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حاصل نشده است.

فدراسیون فوتبال مدارکی را از وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی در خصوص روند خصوصی سازی سرخابی ها دریافت و به AFC تحویل داد. بر این اساس سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا به بحث مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس بی توجهی کرد و در نهایت مجوز حرفه ای باشگاه پرسپولیس صادر شد اما مجوز آبی پوشان به دلیل بدهی خارجی صادر نشد. .

عدم پیشرفت در تحویل سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باعث شده مجوز حرفه ای این دو باشگاه در آستانه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا با خطر جدی مواجه شود. موضوعی که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در گفت و گو با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به آن اشاره کرده و خواستار ارائه اسناد جدید در خصوص روند خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده اند. همچنان روند واگذاری دو باشگاه در وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی مسکوت مانده است و تنها اتفاقی که افتاده، بیانیه وزیر ورزش و انتشار اطلاعیه واگذاری است. به نظر می رسد مسئولان باید هر چه زودتر چاره ای بیندیشند تا کار به روزهای آخر کشیده نشود و ضمانت خطرناک داده شده به خوبی اجرا شود تا شاهد حذف دو تیم محبوب نباشیم.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)