افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
2

هشدار گلدمن ساکس: هیچ تضمینی برای رشد قیمت بیت کوین پس از نصف شدن وجود ندارد

  • کد خبر : 243077
هشدار گلدمن ساکس: هیچ تضمینی برای رشد قیمت بیت کوین پس از نصف شدن وجود ندارد

نصف چهارم بیت کوین در کمتر از 2 روز انجام می شود که طی آن پاداش استخراج هر بلوک از 6.25 بیت کوین به 3.125 کاهش می یابد. قیمت بیت کوین پس از تمام هاوینگ های قبلی به طرز چشمگیری افزایش یافته است و اکنون، سرمایه گذاران از تکرار تاریخ و شکستن مجدد رکوردهای این […]

نصف چهارم بیت کوین در کمتر از 2 روز انجام می شود که طی آن پاداش استخراج هر بلوک از 6.25 بیت کوین به 3.125 کاهش می یابد. قیمت بیت کوین پس از تمام هاوینگ های قبلی به طرز چشمگیری افزایش یافته است و اکنون، سرمایه گذاران از تکرار تاریخ و شکستن مجدد رکوردهای این ارز دیجیتال مطمئن هستند. با این حال، برخی از تحلیلگران از جمله گلدمن ساکس معتقدند که هیچ تضمینی وجود ندارد که بیت کوین پس از نصف شدن افزایش یابد.

آیا نصف شدن قیمت بیت کوین را این بار افزایش می دهد؟

به گزارش اسمارتک نیوز، گلدمن ساکس هفته گذشته طی یادداشتی به مشتریان خود هشدار داد که زیاد به تکرار گذشته و رشد چرخه های قبلی بیت کوین اعتماد نکنند.

در این یادداشت آمده است:

از نظر تاریخی، سه نصف شدن بیت کوین قبلی با افزایش قیمت این ارز دیجیتال همراه بوده است. با این حال، مدت زمان از نصف شدن تا رکورد شکستن قیمت ها به طور قابل توجهی متفاوت است. با توجه به وضعیت اقتصاد کلان کنونی، باید نسبت به این باور که چرخه های گذشته قابل تکرار هستند، محتاط بود.

عملکرد بیت کوین پس از هاوینگ های قبلی - منبع: گلدمن ساکس
عملکرد بیت کوین پس از هاوینگ های قبلی – منبع: گلدمن ساکس

گلدمن ساکس در این یادداشت جدول فوق را به اشتراک گذاشته است که نصف شدن های قبلی بیت کوین و عملکرد این ارز دیجیتال پس از آنها را زیر ذره بین قرار داده است. همانطور که در این جدول نشان داده شده است، نرخ رشد بیت کوین و مدت زمانی که برای هر نصف طول می کشید متفاوت بود.

اما نکته مهم این است که وضعیت اقتصاد کلان در زمان هاوینگ های قبلی بیت کوین در مقایسه با وضعیت فعلی کاملا متفاوت بود. در آن زمان، عرضه پول M2 بانک های مرکزی بزرگ، از جمله فدرال رزرو ایالات متحده، بانک مرکزی اروپا، بانک ژاپن و بانک خلق چین، به سرعت رشد کرد و نرخ بهره در اکثر کشورها صفر یا زیر صفر بود. . این وضعیت باعث شد تا ریسک پذیری سرمایه گذاران در چرخه های گذشته افزایش یابد. رویدادی که منجر به پذیرش آنها از بازار ارزهای دیجیتال و شکستن مداوم رکورد بیت کوین شد.

اما امروز وضعیت اقتصاد کلان اینگونه نیست. نرخ بهره در ایالات متحده، بزرگترین اقتصاد جهان، در حال حاضر بالای 5 درصد و در بالاترین حد در 23 سال گذشته است. علاوه بر این، تورم همچنان بالاست و سرمایه گذاران امیدی به بازگشت به سیاست های انبساطی ندارند. به عبارت دیگر، گلدمن ساکس معتقد است که برای تکرار تاریخ، شرایط کلان اقتصادی باید از ریسک پذیری سرمایه گذاران حمایت کند.

قیمت بیت کوین در سال جاری 50 درصد افزایش یافته است و به لطف فعالیت صندوق های قابل معامله در بورس آن (ETF) قبل از نصف شدن به رکورد بالایی رسیده است. بر اساس گزارش اخیر بلومبرگ، 11 ETF بیت کوین نقطه ای از 59.2 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت از زمان راه اندازی در ژانویه گذشته است.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین در چرخه فعلی بیشتر رشد معمول پس از نصف شدن خود را قبل از این رویداد تجربه کرده است و بنابراین ممکن است به اصلاح ادامه دهد.

تحلیلگران گلدمن ساکس می گویند که نصف شدن یک ضربه به سرمایه گذاران در مورد عرضه محدود بیت کوین است و چشم انداز میان مدت بیت کوین به عملکرد ETF ها بستگی دارد:

اینکه آیا قیمت پس از نصف شدن اصلاح شود یا نه، تأثیر کمتری بر چشم‌انداز میان‌مدت بیت‌کوین خواهد داشت. قیمت بیت کوین احتمالاً تحت تأثیر پویایی های عرضه و تقاضای ETF های نقدی در میان مدت قرار می گیرد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-04-18 17:08:10

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=243077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.