افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

هشدار پلیس به رانندگان – خبرآنلاین

  • کد خبر : 213607
هشدار پلیس به رانندگان – خبرآنلاین

معاون آموزش و فرهنگ راهداری پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بارش باران و برف در جاده های تهران از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه رانندگی کنند. سرهنگ فیروز کاشیر در گفت وگو با ایسنا، درباره تردد خودروها در شرایط برفی و لغزندگی جاده ها اظهار کرد: با توجه به بارندگی شدید در تهران، […]

معاون آموزش و فرهنگ راهداری پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بارش باران و برف در جاده های تهران از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

سرهنگ فیروز کاشیر در گفت وگو با ایسنا، درباره تردد خودروها در شرایط برفی و لغزندگی جاده ها اظهار کرد: با توجه به بارندگی شدید در تهران، پلیس راهور فاتب به رانندگان عزیز توصیه می کند به هیچ عنوان از موتورسیکلت برای تردد استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه نکات اساسی برای کاهش تصادفات در شرایط برف و باران وجود دارد، گفت: همانطور که گفتم بر اساس ماده 169 آیین نامه راهنمایی و رانندگی جاده ای لغزندگی سطح جاده ها و هنگام بارندگی برای موتورسواران ممنوع است. در جاده ها حرکت کنید، به خصوص زمانی که باران می بارد. یک موتورسیکلت دارای دو چرخ است و کابینی برای مراقبت از راننده یا مسافر ندارد و این امر آن را نسبت به سایر وسایل نقلیه آسیب پذیرتر می کند.

معاون آموزش و فرهنگ راهور پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: رانندگان خودرو نیز باید به چند توصیه مهم توجه کنند: ابتدا تیغه های برف پاک کن را تمیز و سالم نگه دارند، این کار در روزهای بارانی خود را نشان می دهد و اگر برف پاک کن شیشه جلو از کار می افتد. شیشه جلو را خوب تمیز کنید، رانندگان با مشکل بینایی مواجه خواهند شد.

کشیر افزود: نکته حائز اهمیت در خصوص رانندگی در هوای برفی این است که رانندگان باید با توجه کامل در جلو و اطراف خود رانندگی کنند. سرعت مجاز و مطمئن را رعایت و در نظر بگیرید، با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این هوا نیاز به دقت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: رانندگان قبل از حرکت باک شیشه شوی و باک بنزین خودرو را پر کرده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنند، از نکات ذکر شده بازدید کنند. همچنین رانندگان باید هنگام بارندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز در جاده های لغزنده خودداری کنند و با سرعت مطمئنه یا حتی کمتر رانندگی کنند.

معاون آموزش و فرهنگ راهداری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه در زمان بارش برف و باران به دلیل لغزنده بودن سطح معابر و معابر احتمال برخورد و تصادف خودروها چندین برابر می شود، گفت: به همین دلیل است که رانندگی در این شرایط ایجاب می کند. توجه بیشتر رانندگان با توجه به لغزنده بودن جاده ها، رانندگان باید فاصله بیشتری با خودروی جلویی داشته باشند تا احتمال تصادف به حداقل برسد تا در صورت بروز اتفاقی، خودرو خود را کنترل کرده و با خودروی جلویی تصادف نکنند.

۲۳۳۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=213607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.