افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

هشدار پزشک؛ تصاویر نادرست دندان می تواند فاجعه بار باشد!

  • کد خبر : 378500
هشدار پزشک؛ تصاویر نادرست دندان می تواند فاجعه بار باشد!

به گزارش رکنا، دکتر نغمه نصراللهی با اشاره به اهمیت دقت در تصاویر وی افزود: تصویربرداری دقیق از صورت بیمار برای اندازه گیری صحیح و قابل پیش بینی بودن در درمان ضروری است و این دقت منوط به انتخاب روش صحیح ارزیابی ناحیه قبل از جراحی است. وی بیان کرد: استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری سه‌بعدی […]

به گزارش رکنا، دکتر نغمه نصراللهی با اشاره به اهمیت دقت در تصاویر وی افزود: تصویربرداری دقیق از صورت بیمار برای اندازه گیری صحیح و قابل پیش بینی بودن در درمان ضروری است و این دقت منوط به انتخاب روش صحیح ارزیابی ناحیه قبل از جراحی است.

وی بیان کرد: استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری سه‌بعدی (CBCT) به دلیل توانایی در ارائه جزئیات دقیق‌تر ساختارهای استخوانی و بافت نرم و امکان مشاهده لایه‌های مختلف و اندازه‌گیری دقیق‌تر بر روش‌های دو بعدی برتری دارد.

این رادیولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: انتخاب تصویر مناسب با ویژگی های خاص مانند فرمت انتقال اطلاعات و دقت اندازه گیری برای موفقیت درمان بسیار مهم است.

نصراللهی افزود: در صورت عدم دقت در فیلمبرداری مشکلاتی مانند جابجایی ایمپلنت ممکن است خونریزی و درد شدید در بیمار ایجاد شود. بنابراین توجه به جزئیات و دقت در اندازه گیری ها ضروری است.

وی ادامه داد: تکنیک CBCT به دلیل توانایی در ارائه جزئیات بیشتر و دقت بیشتر در اندازه گیری استخوان به عنوان ابزاری موثر در طراحی درمان های دندانی شناخته می شود.

وی ادامه داد: در فرآیند طراحی ایمپلنت توجه به فاصله ایمپلنت از سازه های حیاتی و پرهیز از آسیب به آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

این متخصص رادیولوژی افزود: تاکید بر ترکیب تصاویر مختلف برای تولید تصویری جامع و دقیق از ناحیه درمان است تا طراحی بهتر و جلوگیری از خطاهای احتمالی صورت گیرد.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، نصراللهی بر اهمیت تصویربرداری دقیق و انتخاب صحیح تکنیک های تصویربرداری برای موفقیت درمان های دندانپزشکی تاکید کرد و به چالش ها و مزایای هر روش پرداخت.

وی به چالش ها و نکات مهم در طراحی نرم افزار اشاره کرد و گفت: شناخت دقیق ساختارها و نحوه انتقال اطلاعات در نرم افزار ضروری است.

وی تاکید کرد: ضخامت فرم ها باید به دقت مورد توجه قرار گیرد، زیرا کاهش آن می تواند باعث ایجاد مشکل در عملکرد نرم افزار شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.