افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

هشدار هواشناسی نارنجی؛ از فردا رژیم شدید باران همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید آغاز می شود

  • کد خبر : 404662
هشدار هواشناسی نارنجی؛ از فردا رژیم شدید باران همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید آغاز می شود

به گزارش رکنا، سازمان هواشناسی کشور به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر کرد. این سامانه باران های سیل آسا، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع و همچنین پدیده مه را به همراه دارد. بر اساس پیش بینی ها مناطق زیر تحت تاثیر […]

به گزارش رکنا، سازمان هواشناسی کشور به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار نارنجی صادر کرد. این سامانه باران های سیل آسا، رعد و برق، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید، بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع و همچنین پدیده مه را به همراه دارد.

بر اساس پیش بینی ها مناطق زیر تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت:

دوشنبه: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی

سه شنبه: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی رضوی، ارتفاعات سمنان، آذربایجان شرقی و نیمه جنوبی آذربایجان غربی.

چهارشنبه: اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، شمال کردستان، دامنه ها و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان، بوشهر، جنوب یزد، شمال کرمان و نیمه شمالی فارس.

این پدیده جوی می تواند خطرات بسیاری از جمله لغزندگی جاده ها، طغیان جاده ها، طغیان رودخانه ها و افزایش ناگهانی سطح آب، طغیان جاده ها، کاهش دید ناشی از مه، رعد و برق، جاری شدن آب، ریزش سنگ ها و اجسام از ارتفاعات را به همراه داشته باشد. رانش زمین، باد شدید، آسیب به سازه های موقت و محصولات کشاورزی و قطع شبکه برق رسانی.

توصیه سازمان هواشناسی از تردد غیرضروری و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب شود. ضمنا از کمپینگ و برپایی چادر در کنار رودخانه ها و کانال ها خودداری شود. همچنین فعالیت های تفریحی مانند طبیعت گردی و کوهنوردی، گله داری و تردد عشایر در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها نیز باید متوقف شود. از دیگر توصیه‌ها، اطمینان از مقاومت سازه‌های موقت، کانال‌های لایروبی و پل‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی است. همچنین دستگاه های اجرایی و امدادی مانند راهداری و وزارت نیرو باید آمادگی مقابله با بحران های احتمالی را داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.