افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

هشدار هواشناسی تهران / بارش شدید باران در پیش است

  • کد خبر : 286613
هشدار هواشناسی تهران / بارش شدید باران در پیش است

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاری نارنجی با اشاره به تشدید ناپایداری سامانه بارشی گفت: از ظهر چهارشنبه تا پنجشنبه (16 تا 17 خردادماه) در برخی ساعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر، وجود دارد. در دامنه ها و ارتفاعات شمالی استان تهران به ویژه در نواحی شمالی فیروزکوه، دماوند، آبعلی، لواسان […]

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاری نارنجی با اشاره به تشدید ناپایداری سامانه بارشی گفت: از ظهر چهارشنبه تا پنجشنبه (16 تا 17 خردادماه) در برخی ساعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر، وجود دارد. در دامنه ها و ارتفاعات شمالی استان تهران به ویژه در نواحی شمالی فیروزکوه، دماوند، آبعلی، لواسان و میگون بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق و تگرگ خواهد بود.

در این شرایط جوی، لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد، کاهش دید، طغیان جاده، جریان آب، طغیان کانال، طغیان فصلی رودخانه، خطر رعد و برق و تگرگ، وزش بادهای لحظه ای بسیار شدید، احتمال آسیب به سازه های موقت و آسیب به محصولات، باغات. و مزارع کشاورزی و کندوهای زنبور عسل، احتمال ریزش سنگ در گردنه های کوهستانی و جاده ها چندان پیش بینی نمی شود.

با توجه به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران از رانندگی و توقف در حاشیه جاده ها و رودخانه ها، احتیاط در رانندگی خودرو در جاده های کوهستانی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی به ویژه قله های کوهنوردی، پرهیز از پروازهای ورزشی و تفریحی، هلیکوپتر پرهیز شود. . و هواپیماهای سبک، پرهیز از چرا و تردد عشایری در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اخطار به بهره برداران منابع طبیعی، اعمال پوشش مناسب کندوها، آماده سازی سیستم ضد تگرگ، اطمینان از مقاومت سازه های موقت و پوشش گلخانه ها و کاشت های جدید نهال. ، لایروبی قنوات و قنات ها، پاکسازی پل ها و آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در روزهای شنبه و یکشنبه (29 و 20 خرداد) آسمان صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات افزایش ابر پیش بینی می شود. .

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود.

ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.