افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

هشدار هشداردهنده استاد دانشگاه/ این طوفان اینترنت را نابود می کند

  • کد خبر : 126179
هشدار هشداردهنده استاد دانشگاه/ این طوفان اینترنت را نابود می کند

مدت هاست که مشخص شده است که طوفان های خورشیدی می توانند به ارتباطات ماهواره ای آسیب برسانند و حتی شبکه برق زمین را تحت تاثیر قرار دهند. از جرقه‌های الکترومغناطیسی لحظه‌ای که به عنوان شراره‌های خورشیدی شناخته می‌شوند تا تشعشعات قوی‌تر و طولانی‌مدت به نام شعله‌های خورشیدی تاجی (CMEs)، ذرات پرتاب شده توسط خورشید […]

مدت هاست که مشخص شده است که طوفان های خورشیدی می توانند به ارتباطات ماهواره ای آسیب برسانند و حتی شبکه برق زمین را تحت تاثیر قرار دهند.

از جرقه‌های الکترومغناطیسی لحظه‌ای که به عنوان شراره‌های خورشیدی شناخته می‌شوند تا تشعشعات قوی‌تر و طولانی‌مدت به نام شعله‌های خورشیدی تاجی (CMEs)، ذرات پرتاب شده توسط خورشید می‌توانند میدان مغناطیسی سیاره ما را تغییر دهند.

پروفسور پیتر بکر، استاد فیزیک و اخترفیزیک دانشگاه جورج میسون، معتقد است که اگر طوفان بسیار بزرگی در یکی از دوره های فعال خورشیدی رخ دهد، می توانیم با «پایان اینترنت» مواجه شویم.

بکر در مصاحبه ای گفت که او اینترنت را زمانی ساخت که خورشید نسبتا آرام بود و اکنون خورشید وارد فعال ترین دوره خود در 11 سال گذشته می شود.

بیشتر بخوانید:

بکر می گوید: این اولین بار در تاریخ بشر است که اوج فعالیت خورشید با وابستگی انسان و اقتصاد جهانی به اینترنت همزمان است.

قطع اینترنت ناشی از تشعشعات خورشیدی آنقدرها هم که به نظر می رسد دور از واقعیت نیست. به عنوان مثال، در سال 1859 طوفان خورشیدی عظیمی رخ داد که اثرات زیادی از جمله اختلال در ارتباطات تلگرافی و ظهور شفق های قطبی در بسیاری از نقاط جهان داشت. این توفان که به عنوان رویداد کارینگتون شناخته می شود، یکی از قوی ترین طوفان های خورشیدی در تاریخ و یادآور اثرات بالقوه فعالیت خورشیدی بر فناوری پیشرفته است.

بیکر و همکارانش در حال کار بر روی یک سیستم هشدار هستند که می تواند دانشمندان را در مورد خطر فعالیت خورشیدی آگاه کند تا آنها بتوانند قبل از وقوع آسیب جدی اقدامات لازم را انجام دهند. برای اجرای این پروژه بیش از 13 میلیون دلار تسهیلات مالی دولتی در نظر گرفته شده است.

پیش بینی زمان رسیدن یک طوفان خورشیدی به مدار و جو زمین بسیار دشوار است. بنابراین بکر آن را شبیه به چالش پیش‌بینی زلزله می‌داند.

بکر معتقد است که شرکت ها انگیزه کافی برای تقویت اینترنت و محافظت از آن در دراز مدت ندارند. با توجه به اینکه طوفان بزرگ بعدی می تواند دقیقاً در گوشه و کنار باشد، این موضوع جای نگرانی دارد.

بکر در بیانیه ای با اعلام بودجه پروژه خود گفت: اینترنت برای مقابله با این سطح از اختلالات ارتباطی طراحی نشده است.

در بازه زمانی بین 2024 تا 2028، کل اینترنت ممکن است برای چند هفته یا چند ماه به دلیل وقوع یک طوفان شدید خورشیدی به طور کامل مختل شود.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.