افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

هشدار نارنجی هوا در 5 استان

  • کد خبر : 181062
هشدار نارنجی هوا در 5 استان

سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی هشدار زردی صادر کرده است: بارش باران، در مناطق سردسیر همراه با برف، مناطق گرمسیری، رعد و برق و وزش باد شدید و نقاط مستعد خیزش گرد و غبار در روز جمعه (29 آذرماه) . ژانویه) در شرق. و جنوب فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و […]

سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی هشدار زردی صادر کرده است: بارش باران، در مناطق سردسیر همراه با برف، مناطق گرمسیری، رعد و برق و وزش باد شدید و نقاط مستعد خیزش گرد و غبار در روز جمعه (29 آذرماه) . ژانویه) در شرق. و جنوب فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و روز شنبه (9 دی) در سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و نیمه شرقی هرمزگان پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال طغیان جاده، طغیان فصلی رودخانه، احتمال رعد و برق، احتمال تگرگ، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات، خسارت وارده به محصولات، تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی و امکان شکستن درختان جوان، پرهیز از ترددهای غیر ضروری، پرهیز از چادر زدن در کنار مسیل ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها، خودداری از فعالیت های کوهنوردی و حرکت عشایری، آمادگی سازمان های امدادی برای پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و مسیرهای آب، عدم نگهداری محصولات باغی و کشاورزی در فضای باز، انتقال ادوات کشاورزی به مکان های سرپوشیده و استفاده از بادگیر و حفاظ باغات و نهال توصیه می شود.

سازمان هواشناسی هشدار زرد دیگری صادر کرده است: وزش باد نسبتا شدید تا ۲۶ گره دریایی و افزایش حداکثر ارتفاع امواج دریایی به بیش از ۱.۵ متر با توجه ویژه به خلیج فارس از شنبه تا دوشنبه (۳۰ آذر تا ۱۱ بهمن) در مناطق ساحلی و دورتر از سواحل استان های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش بینی می شود.

در این شرایط آب و هوایی خطر غرق شدن شناگران، آسیب به تورها و قفس‌های ماهیگیری، اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، آسیب به شناورهای سبک، آسیب به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. .

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی، شنا و غواصی ممنوع، فعالیت ماهیگیری ممنوع، تردد شناورهای سبک و تفریحی محدود شود، اقدامات لازم برای ورود و خروج کشتی ها به بنادر و فعالیت های پشتیبانی انجام شود. به صنایع دریایی و سکوهای نفتی. را در دستور کار قرار دهد.

هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای افزایش آگاهی مردم و آماده سازی آنها برای رویارویی با یک پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است صادر می شود. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

این استان ها بارش برف و باران دارند.

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.