افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

هشدار نارنجی هوا در مازندران

  • کد خبر : 408712
هشدار نارنجی هوا در مازندران

به گزارش رکنا، آبگرفتگی معابر، افزایش حجم رودخانه های رعد و برق و کاهش دید و رانش زمین، رانش، ریزش سنگ و اختلال در تردد در بزرگراه ها و جاده های کوهستانی و آسیب به جاده های ضعیف از جمله اثرات مخاطره آمیز این موج بارشی خواهد بود. و سازه های پی ضعیف. پس از […]

به گزارش رکنا، آبگرفتگی معابر، افزایش حجم رودخانه های رعد و برق و کاهش دید و رانش زمین، رانش، ریزش سنگ و اختلال در تردد در بزرگراه ها و جاده های کوهستانی و آسیب به جاده های ضعیف از جمله اثرات مخاطره آمیز این موج بارشی خواهد بود. و سازه های پی ضعیف.

پس از عبور موجی از باران از آسمان مازندران، هواشناسی این استان برای روزهای پنجشنبه و جمعه نسبت به آبگرفتگی معابر، افزایش جریان رودخانه ها، بارش برف و تگرگ در کوهستان ها و قطعی تردد در جاده ها و محورهای کوهستانی هشدار داد.

اداره کل هواشناسی مازندران با توجه به عبور سامانه بارشی از بعدازظهر پنجشنبه 12 آبان تا بامداد جمعه 13 آبان 1403 اخطار هواشناسی نارنجی رنگ صادر شد.

این گزارش حاکی از آن است که تمامی مناطق استان (به ویژه کوهستانی) تحت تاثیر این سامانه قرار گرفته و خطراتی از جمله بارندگی (گاهی رگبار و طوفان)، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما در برخی مناطق وجود دارد. همراه با تگرگ و در مناطق کوهستانی با بارش باران و احتمال طوفان برف.

از اثرات مخاطرات این موج باران می توان به آبگرفتگی معابر، افزایش جریان رودخانه های رعد و برق و کاهش دید و رانش زمین، رانش، ریزش سنگ و اختلال در تردد در بزرگراه ها و جاده های کوهستانی و آسیب به جاده های ضعیف و سازه های پی ضعیف اشاره کرد.

این سازمان در توصیه ای به شهروندان اعلام کرد: هموطنان از کوهنوردی و همچنین اقامت در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، مجاری آب تمیز و دهانه پل ها خودداری کنند و از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و ارتفاعات خودداری کنند. مناطق مناطق

هواشناسی مازندران آماده سازی ادارات متولی برف روبی گردنه ها و اماکن سردسیر، مقاوم سازی سازه های ضعیف و ضعیف و سایر اقدامات پیشگیرانه را خواستار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.