افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

هشدار نارنجی هوا در خلیج فارس

  • کد خبر : 407315
هشدار نارنجی هوا در خلیج فارس

به گزارش بازار، سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نارنجی هوای دریایی از افزایش سرعت باد و ارتفاع موج در خلیج فارس خبر داد که از امروز (چهارشنبه 11 آبان) آغاز شده و تا یکشنبه (15 آبان) ادامه دارد. ). بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، حداکثر سرعت باد به 28 گره دریایی و ارتفاع امواج دریا […]

به گزارش بازار، سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نارنجی هوای دریایی از افزایش سرعت باد و ارتفاع موج در خلیج فارس خبر داد که از امروز (چهارشنبه 11 آبان) آغاز شده و تا یکشنبه (15 آبان) ادامه دارد. ).

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، حداکثر سرعت باد به 28 گره دریایی و ارتفاع امواج دریا به 1.7 متر و بیشتر افزایش می یابد.

مناطق تحت تاثیر این سامانه شامل سواحل و نواحی فراساحلی استان های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد بود. همچنین این سامانه در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به مناطق ساحلی و دریایی استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز امتداد می یابد.

از جمله خطرات این وضعیت می توان به غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی اشاره کرد. همچنین در تردد شناورهای صیادی و شناورهای تفریحی سبک و نیمه سنگین و همچنین در تردد شناورهای مسافری و تجاری اختلالاتی پیش بینی می شود. فعالیت های فراساحلی و سکوهای نفتی نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

از این نظر سازمان هواشناسی پرهیز از استحمام و فعالیت های تفریحی و ماهیگیری را توصیه می کند. همچنین محدودیت هایی برای تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین در نظر گرفته شده است و باید برای تردد شناورهای سنگین، فعالیت های ساحلی و دریایی و سکوهای نفتی تمهیدات لازم اتخاذ شود. همچنین باید آمادگی کامل برای مقابله با آسیب های احتمالی را داشته باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.