افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

هشدار نارنجی هوا برای این 21 استان

  • کد خبر : 231830
هشدار نارنجی هوا برای این 21 استان

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی در 21 استان کشور و لغزندگی جاده ها و جاری شدن سیل هشدار داد. ایسنا در خبری می نویسد: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، خیزش گرد و خاک در […]

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارندگی در 21 استان کشور و لغزندگی جاده ها و جاری شدن سیل هشدار داد.

ایسنا در خبری می نویسد: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، خیزش گرد و خاک در برخی نقاط، تگرگ در برخی نقاط مستعد، رگبار و رعد و برق برف را اعلام کرد. در مناطق کوهستانی و احتمال وقوع مناطق سردسیر و ریزش بهمن در روز جمعه (4 اسفند) در ایلام و لرستان، شنبه (5 اسفند) در لرستان، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری در روز دوشنبه (7 اسفند) وجود دارد. در غرب آذربایجان غربی و روز سه شنبه (9 اسفند) در اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب اصفهان، شمال فارس و ارتفاعات سمنان پیش بینی می شود.

در این شرایط آب و هوایی لغزنده بودن جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی جاده ها، طغیان رودخانه ها، رعد و برق، رانش زمین و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، آسیب به سازه های موقت به ویژه چادرها. و خسارت به صنعت کشاورزی دور از دسترس نیست.

با توجه به توصیه سازمان هواشناسی در سفر با خودرو وسایل نقلیه لازم و سوخت کافی همراه داشته باشید، در حاشیه و مسیل رودخانه ها و مسیل ها چادر نزنید، از کوهنوردی خودداری کنید، از دامداری خودداری کنید و از عشایر در سواحل خودداری کنید. رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از مقاومت سازه های موقت به ویژه چادرهای متحرک، لایروبی مسیل ها و مسیرهای آب در مناطق سردسیر، آمادگی برای برف روبی با دستگاه های مربوطه، پرهیز از هرگونه عملیات کشاورزی، عدم تردد چوپانان و عشایر در ارتفاعات. و در حاشیه رودخانه ها و انتقال نهاده های کشاورزی به مکان های سرپوشیده در دستور کار قرار دارد.

سازمان هواشناسی هشدار داد رنگ زرد گزارش داده است: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک، در مناطق مستعد تگرگ، رگبار برف در مناطق کوهستانی و سردسیر روز پنجشنبه در لرستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، همدان و قزوین و روز جمعه در اردبیل، آذربایجان غربی. آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، غرب مازندران و شمال فارس دور از دسترس نیستند.

این شرایط جوی روز شنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، البرز، تهران، قم، شمال فارس، گیلان، مازندران رخ داد. ، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان، دوشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، قزوین، همدان، گیلان، غرب مازندران، البرز و ارتفاعات از تهران و روز سه شنبه. در خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان: دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی، احتمال جاری شدن سیلاب در معابر عمومی، احتمال جاری شدن آب، مه، وزش باد نسبتا شدید، طوفان برف، احتمال یخ زدگی سطح جاده ها در مناطق سردسیر، لغزندگی دید و کاهش در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برفی و تجهیز خودروها به لباس زمستانی در مناطق سردسیر، پرهیز از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و آبراهه های قابل کشتیرانی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و سفرهای عشایری را توصیه می کند. . پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آماده‌سازی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبراه‌ها و آماده‌سازی معابر برای برف‌روبی در گردنه‌ها و اماکن سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، انجام اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی و دقت در انجام آن. بنابراین. هر کسی عملیات کشاورزی را توصیه می کند.

در اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه داشته باشد. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود. هشدار رنگ زرد یعنی یک پدیده جوی رخ می دهد که می تواند باعث وقفه در سفر و کارهای روزانه شود. این هشدار برای افزایش آگاهی مردم و آماده سازی آنها برای رویارویی با یک پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است صادر می شود. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

47236

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=231830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.