افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

هشدار نارنجی به کشاورزان به دلیل تگرگ / 16 استان درگیر بارندگی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 248363
هشدار نارنجی به کشاورزان به دلیل تگرگ / 16 استان درگیر بارندگی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این اخطار، این سامانه بارشی از روز سه شنبه در استان های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان و غرب لرستان با مشاهده «بارش شدید، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و غبار و تگرگ در ایران» آغاز به کار کرد. برخی از مناطق مکان ها.» این کار را می […]

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این اخطار، این سامانه بارشی از روز سه شنبه در استان های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان و غرب لرستان با مشاهده «بارش شدید، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و غبار و تگرگ در ایران» آغاز به کار کرد. برخی از مناطق مکان ها.» این کار را می کند.

این شرایط از روز چهارشنبه برای استان های «کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، نیمه جنوبی فارس و بوشهر» و روز پنجشنبه اعمال می شود. برای خوزستان، لرستان، نیمی از غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، بوشهر، فارس، هرمزگان، نیمه غربی کرمان، یزد و جنوب مرکزی.

از اثرات خطرناک این سامانه می توان به لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی جاده ها، سیلابی شدن آب، طغیان کانال ها، طغیان فصلی رودخانه ها، رعد و برق، تگرگ، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان، حمل و نقل در مناطق مستعد اشاره کرد. به ریزگردهای محلی، در مناطق کوهستانی، احتمال ریزش سنگ و خسارت به محصولات کشاورزی و باغی.

فعالیت سامانه بارشی با حفظ سطح هشدار نارنجی در روز جمعه در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی، جنوبی خراسان، نیمه غربی سمنان و ارتفاعات و وسعت استان های البرز و تهران».

توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه‌های بارانی در تردد بین شهرها احتیاط کرده و از هرگونه آب در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنید.

همچنین توصیه می شود از کوه نوردی و چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع خودداری شود. علاوه بر این، استحکام سازه های موقت و لایروبی کانال ها و آبراه ها نیز باید تضمین شود.

با توجه به احتمال وقوع تگرگ، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی از جمله انتقال سریع محصولات قابل برداشت به مناطق امن، حفاظت از انبارهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارندگی، از دیگر توصیه‌ها برای مقابله مناسب با شرایط جوی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=248363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.