به گزارش رکنا، سازمان هواشناسی صادر کرد هشدار نارنجی وزش باد شدید تا 30 نات و حداکثر ارتفاع موج در نواحی ساحلی به بیش از 1.5 متر و در نواحی دور از ساحل بیش از 2 متر در مناطق ساحلی و فراساحلی فردا (11 آذر) می‌رسد. مناطقی از خوزستان و بوشهر و روزهای پنجشنبه و جمعه (23 و 24 آذرماه) در نواحی ساحلی و ساحلی استان‌های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و غرب دریای عمان پیش‌بینی می‌شود. .

در این شرایط آب و هوایی خطر اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، خطر غرق شدن شناورها به ویژه شناورهای سبک و متوسط ​​سنگین، پاره شدن تورهای ماهیگیری و خطر غرق شدن شناگران، خطر آسیب به سواحل و … تأسیسات فراساحلی و اختلال در سکوهای نفتی دور از انتظار نیست.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی، ممنوعیت تردد شناورهای سبک، ممنوعیت فعالیت های ماهیگیری، ممنوعیت ورود و خروج کشتی ها به بنادر و ممنوعیت تردد کشتی های تجاری، ممنوعیت فعالیت های حمایتی صنعت در دریای آزاد، انجام اقدامات لازم. برای فعالیت های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی و همچنین آمادگی برای مقابله با خسارات احتمالی فعالان دریایی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده مضر صادر می شود.