افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

هشدار مهاجرت در شهرهای ایلام

  • کد خبر : 156810
هشدار مهاجرت در شهرهای ایلام

فرشته اندازه گیری شده; بازار: روز گذشته انتشار خبری مبنی بر مهاجرت 115 جوان از روستایی در شهرستان دره شهر به استرالیا در فضای رسانه ای استان ایلام منتشر شد و بدون توجه به شرایط این افراد و دلایل آنها واکنش های بسیاری را در پی داشت. برای مهاجرت و اینکه در کشور مقصد، خواه […]

فرشته اندازه گیری شده; بازار: روز گذشته انتشار خبری مبنی بر مهاجرت 115 جوان از روستایی در شهرستان دره شهر به استرالیا در فضای رسانه ای استان ایلام منتشر شد و بدون توجه به شرایط این افراد و دلایل آنها واکنش های بسیاری را در پی داشت. برای مهاجرت و اینکه در کشور مقصد، خواه به اهداف خود رسیده باشند یا نه، ذکر نکاتی در خصوص مهاجرت ضروری است.

مهاجرت موضوعی است که در سال های اخیر وارد مرحله جدیدی شده و طبق آمار به ویژه در بین افراد تحصیل کرده افزایش چشمگیری داشته است، موضوع تلخی که باید آن را بپذیریم و قبل از اینکه دیر شود کاری انجام دهیم.

گرچه مهاجرت عمدتاً در میان قشر تحصیلکرده با هدف ایجاد فرصت های شغلی و علمی و درآمد بالا صورت می گیرد، اما در سال های اخیر مهاجرت به مشاغل مختلفی رسیده است و برخی به دنبال فرصت هایی برای خروج از کشور هستند.

ما همیشه گفته ایم و باز هم می گوییم که ماندن در وطن و خدمت به هموطنان امری مهم برای پیشرفت کشور است، اما باید این را نیز بپذیریم که شرایط اقتصادی و بیکاری، پایین بودن سطح درآمد و نزول ارزش پول ملی از نظر اقتصادی مشکلات زیادی را ایجاد می کند و برای مردم ایجاد می کند.

مسئولان باید موضوع مهاجرت را بپذیرند و چاره ای بیندیشند. مهاجرت به ویژه مهاجرت نخبگان و نیروی کار فعال کشور، هدر دادن سرمایه انسانی است که کشور به آن نیاز دارد.

وقتی جوان نخبه ما می بیند توانایی و شایستگی اش دیده نمی شود، اما عده ای با رانت و رابطه و پارتی در بهترین موقعیتی قرار می گیرند که لیاقتش را ندارند، معلوم است که ناامید شده و می گوید با این نظام اجاره و مهمانی، جایی برای او و تواناییش نیست و پیشرفتش نمی ماند و به همین دلیل ترجیح می دهد به جای ماندن، برود.

مسئولان باید موضوع مهاجرت را بپذیرند و چاره ای بیندیشند. مهاجرت به ویژه مهاجرت نخبگان و نیروی کار فعال کشور، هدر دادن سرمایه انسانی است که کشور به آن نیاز دارد.

وقتی دولت سال ها برای تحصیل یک نفر وقت می گذارد و وقت استفاده از آن می رسد، کشور را ترک می کند و به یک کشور خارجی خدمت می کند، در واقع سرمایه مهم این کشور که سال ها صرف آن شده است، از کشور. کشور است و این امر در سطح وسیعی مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

ناگفته نماند کسانی که مهاجرت کرده اند به شرایط ایده آلی که می خواهند در خارج از کشور نمی رسند و در برخی موارد شرایط برایشان سخت تر می شود و یا عده ای که به کشورهای دیگر می روند دست به کارهایی می زنند که حتی در ایران به آن توجه نمی شود. سقوط نکن!

فراموش نکنید که فرهنگ کار و کسب درآمد در ایران آنطور که باید نیست و بیشتر دنبال مشاغل دولتی می گردند و پشت میز می نشینند که در هیچ جای دنیا امکان پذیر نیست.

آموزش و فرهنگ در این زمینه در ایران بسیار ضعیف است و حتی در بسیاری از کشورهای دنیا اشتغال دولتی جایگاهی ندارد اما کشورهای مقصد مهاجرت اقدامات بسیار خوبی در زمینه کارآفرینی انجام می دهند.

در حالی که در کشور ما گستره کارآفرینی و ضعف امکانات دولتی و عدم حمایت قوی از کارآفرینان نیز مشکل بزرگی است.

به هر حال دولت باید ضمن پذیرش موضوع مهم مهاجرت به ویژه نخبگان، همه جوانب را در نظر گرفته و با فراهم آوردن فضا برای پیشرفت و درآمد جوانان به ویژه نخبگان علمی که کشور به آن نیاز مبرم دارد، چاره اندیشی کند. ، در این زمینه اقدامات عملی انجام دهد

در پایان ذکر این نکته ضروری است که برخی از مسئولان کار خود را انجام می دهند، سرمایه های این کشور در حوزه های مختلف به کجا می رود، چه در شهرستان ها و چه در شهرستان ها، آیا احساس خطر نمی کنند؟

مهاجرت دیگر مختص پزشکان و تحصیلکردگان نیست، گروه های مختلف تلاش می کنند کشور را ترک کنند، نمی خواهید کاری انجام دهید؟

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.