افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

هشدار مسکو به ورشو درباره استقرار تانک در نزدیکی بلاروس – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 126702
هشدار مسکو به ورشو درباره استقرار تانک در نزدیکی بلاروس – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، مسکو در واکنش به ادعای مقامات لهستان مبنی بر تصمیم این کشور برای استقرار تانک در نزدیکی مرز با بلاروس هشدار داد که این اقدام تنها به تشدید تنش ها منجر می شود. آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان، در ماه سپتامبر گفت که لهستان قصد دارد سال آینده […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، مسکو در واکنش به ادعای مقامات لهستان مبنی بر تصمیم این کشور برای استقرار تانک در نزدیکی مرز با بلاروس هشدار داد که این اقدام تنها به تشدید تنش ها منجر می شود.

آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان، در ماه سپتامبر گفت که لهستان قصد دارد سال آینده بیش از چهار درصد از تولید ناخالص داخلی ورشو را برای دفاع هزینه کند، زیرا نگرانی‌های امنیتی ناشی از جنگ جاری در کشور همسایه اوکراین است.

رئیس جمهور این کشور عضو ناتو همچنین در افتتاحیه بزرگترین نمایشگاه تجهیزات نظامی لهستان در سال جاری از اختصاص 33 میلیارد دلار به بخش دفاعی کشورش خبر داد.

دودا در این باره گفت: وقتی خطری را فراتر از مرزهای شرقی خود می بینیم، به خوبی آن را می دانیم. در واقع، تاریخ و تجربه به ما آموخته است که تضمین یک لهستان آزاد و مستقل و همچنین امنیت شهروندان ما به هر قیمتی ارزشمند است.

روز شنبه، وزیر دفاع لهستان، ماریوش بلاشژاک، از برنامه این کشور برای اعزام یک گردان تانک جدید به شهر “اسمیاس”، در نزدیکی مرز لهستان خبر داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به این اظهارات گفت: این اقدام بدون شک چیزی جز گامی دیگر در جهت تشدید تنش نیست.

پسکوف با تاکید بر اینکه “بلاروس می داند در چنین شرایطی چه کاری انجام دهد، تاکید کرد: آنها هر کاری که لازم باشد برای اطمینان از امنیت خود انجام خواهند داد.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=126702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.