افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

هشدار قالیباف به اتحادیه اروپا و امارات درباره جزایر سه گانه

  • کد خبر : 403296
هشدار قالیباف به اتحادیه اروپا و امارات درباره جزایر سه گانه

آفتاب نیوز: محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی امروز در ابتدای جلسه علنی مجلس گفت: شهادت قهرمان مبارزه با ظلم و اشغال، رئیس دفتر سیاسی حماس جناب آقای یحیی سنور دردناک است. . برای هر آزاده او عمر خود را صرف دفاع از مردم خود و عقب راندن مهاجمان صهیونیست فلسطین کرد. طراحی و اجرای عملیات […]

آفتاب نیوز:

محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی امروز در ابتدای جلسه علنی مجلس گفت: شهادت قهرمان مبارزه با ظلم و اشغال، رئیس دفتر سیاسی حماس جناب آقای یحیی سنور دردناک است. . برای هر آزاده او عمر خود را صرف دفاع از مردم خود و عقب راندن مهاجمان صهیونیست فلسطین کرد. طراحی و اجرای عملیات مجتمع توفان الاقصی یکی از تلاش‌های شهید سنور در طول عمر ارزشمندش بود که معادلات امنیتی، نظامی، سیاسی و منطقه‌ای این رژیم را تغییر داد و ضربه جبران‌ناپذیری به وجود این غده سرطانی وارد کرد. .

رئیس مجلس گفت: همانطور که دیدیم با شهادت سید حسن نصرالله بزرگ، حزب الله همچنان زنده است، انشالله شاهد خواهیم بود که پس از سنوار، حماس زنده و فعال خواهد بود و به مبارزه علیه اشغالگران ادامه خواهد داد. تصاویر مبارزات او تا پایان عمر، ده ها و صدها سنور و نصرالله را در سراسر جهان تربیت می کند و آزادی قدس شریف را تسریع می بخشد. شهادت وی را به خانواده وی، همرزمانش، ژنرال مجاهد حماس و مبارزان فلسطینی تبریک می گویم و از دست دادن آنها را تسلیت می گویم.

قالیباف با اشاره به سفر هفته گذشته خود به لبنان تصریح کرد: از همه شهروندان و مسئولانی که در سفرم به لبنان محبت خود را به من نشان دادند صمیمانه سپاسگزارم. اما فراموش نکنیم که همه ما سربازان ایران هستیم و تأثیر گسترده این حضور در بیروت به دلیل ویژگی های فردی نیست، بلکه بر اساس مسئولیتی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم. اینجا ایران عزیز ماست که آنقدر بزرگ و قدرتمند است که حضور نماینده اش در منطقه در زمین باعث تحول در معادلات بین المللی می شود.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: وظیفه ما این بود که پیام حمایت ملت سرافراز ایران را به گوش مردم لبنان و نیروهای مقاومت برسانیم و پیام مظلومیت و اقتدار مردم لبنان را با استفاده از توانمندی های مردمی به جهانیان برسانیم. قابلیت های مجمع جهانی امروز هم لازم می دانم به مردم عزیزمان بگویم که نقطه اعتماد اصلی مردم لبنان رهبر، مسئولان و مردم ایران است.

وی ادامه داد: امروز شکست های استراتژیک صهیونیست ها در روستاها کار را برای این رژیم سخت کرده است که منجر به کشتار و آوارگی غیرنظامیان لبنانی شده است. علاوه بر وظایف روشنی که ما به عنوان مسئول داریم، از مردم مسلمان ایران و شیعیان اهل بیت می‌خواهم با کمک به رفع نیازهای آوارگان آسیب‌دیده در لبنان، به وظیفه انسانی و دینی خود عمل کنند. فشار لا از سوی رژیم با حمایت مثال زدنی حزب الله به خودی خود عمل می کند و با شرکت در کمپین های ملی مصوب، مانند کمپین ایران همدل، نام خود را در زمره یاران موثر جبهه مقاومت ثبت می کند.

قالیباف گفت: همچنین لازم به توضیح است که شورای همکاری خلیج فارس به جای وقف قدرت خود برای توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی، همچنان به ادعاهای بی اساس درباره تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد. اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای تأثیرگذار در آن اتحادیه نیز از کشورهای مستقل و با اراده به بازیگرانی که گوش به فرمان رژیم صهیونیستی هستند و نسل کشی این رژیم در غزه و لبنان را توجیه می کنند، کاهش یافته اند. اتحادیه اروپا و دیگر فخرفروشان بدانند که جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزو خاک ایران است و هیچ کس جرأت نمی کند کاری بر خلاف این اصل مسلم انجام دهد و برای وجود خود بهتر از اراده است. مردم ایران برای استقرار این اصل، آن را در معرض آزمایش قرار ندهید.

رئیس مجلس گفت: در این راستا از دولت محترم تقاضا داریم هرچه سریعتر برای اجرای ماده 61 قانون برنامه هفتم توسعه کشور برای توسعه این جزایر ایرانی آمادگی لازم را داشته باشد.

وی در پایان گفت: با عنایت به پایان مهلت دو هفته ای جهت تکمیل و ارائه گزارش حادثه معدن طبس، از کمیته محترم صنایع و معادن تقاضا دارم گزارش نهایی را به هیئت رئیسه مجلس ارائه نمایند. در اسرع وقت . تا حد امکان، به طوری که بتوان آن را در روز سه شنبه این هفته مطرح کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.