افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

هشدار سلاجقه به وزرای محیط زیست کشورهای اسلامی

  • کد خبر : 129155
هشدار سلاجقه به وزرای محیط زیست کشورهای اسلامی

آفتاب نیوز: در نامه علی سلاجقه به وزرای کشورهای اسلامی آمده است: وزرای محترم محیط زیست کشورهای اسلامی. از آغاز حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه مظلوم طی یک ماه گذشته، تمامی اشکال زندگی اعم از پوشش گیاهی، حیوانی و انسانی در اثر جنایات علیه بشریت و محیط زیست در معرض نابودی قرار گرفته […]

آفتاب نیوز:

در نامه علی سلاجقه به وزرای کشورهای اسلامی آمده است:

وزرای محترم محیط زیست کشورهای اسلامی.

از آغاز حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه مظلوم طی یک ماه گذشته، تمامی اشکال زندگی اعم از پوشش گیاهی، حیوانی و انسانی در اثر جنایات علیه بشریت و محیط زیست در معرض نابودی قرار گرفته است. و جامعه بین المللی نیز واکنش مناسبی به وضعیت محیط زیست نشان داده است: زندگی در غزه را فراموش کرده است.

بر این اساس نتیجه و پیامدهای زیست محیطی جنگ غزه در منطقه در سال های آینده مشخص خواهد شد. از این نظر، حق بشر برای دسترسی به آب و تصفیه فاضلاب اصولی است که تشخیص می دهد دسترسی به آب آشامیدنی پاک و بهداشتی در زندگی همه مردم ضروری است.

در مجموع، تسلط رژیم صهیونیستی بر بخش هایی از غرب آسیا، چالش هایی را در دسترسی مردم منطقه به ویژه فلسطینی ها به آب کافی و سالم ایجاد کرده است. علاوه بر آن، جنگ و استفاده از سلاح‌ها و بمب‌های شیمیایی و حجم عظیم بمباران، شرایط محیطی غزه و جوامع بشری را پیچیده کرده و رژیم صهیونیستی اصل استفاده از آب پاک را نادیده گرفته است.

همه می دانند که رژیم صهیونیستی نه تنها کشورهای همسایه خود را از آب و محیط زیست محروم می کند، بلکه فلسطینیان را از داشتن آب و محیط زیست نیز محروم می کند. این رژیم در تلاش است تا مصرف آب فلسطین را کاهش دهد.

علیرغم همه تلاش ها، این رژیم با حملات سنگین به نوار غزه و کرانه باختری در جریان جنگ کنونی، ساکنان این مناطق را از تمامی حقوق انسانی و بشردوستانه از جمله حقوق زیست محیطی و حقوق اساسی بشر محروم کرده است.

در این راستا از کشورهای اسلامی انتظار می رود با هم افزایی و تلاش جمعی اقدامات اساسی برای محکومیت جنایات زیست محیطی اتخاذ کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.