افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

هشدار سازمان جهانی بهداشت؛ سویه کووید JN.1 به سرعت در حال گسترش است

  • کد خبر : 160571
هشدار سازمان جهانی بهداشت؛  سویه کووید JN.1 به سرعت در حال گسترش است

آفتاب نیوز: سویه جدید کووید-19، معروف به JN.1، توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک “نوع نگرانی” رتبه بندی شده است، به این معنی که مقامات بهداشتی اکنون از نزدیک بر گسترش سریع آن در سراسر جهان نظارت می کنند. به گفته MedicineNet، این سویه بسیار جهش یافته هنوز مشخص نشده است که باعث بیماری […]

آفتاب نیوز:

سویه جدید کووید-19، معروف به JN.1، توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک “نوع نگرانی” رتبه بندی شده است، به این معنی که مقامات بهداشتی اکنون از نزدیک بر گسترش سریع آن در سراسر جهان نظارت می کنند.

به گفته MedicineNet، این سویه بسیار جهش یافته هنوز مشخص نشده است که باعث بیماری شدیدتر از سویه های قبلی ویروس کرونا شود. با این حال، سویه BA.2.86 سریعتر از نسل قبلی خود گسترش می یابد.

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود نوشت: گزارش JN.1 همچنان در چندین کشور ادامه دارد و شیوع آن در سطح جهانی به سرعت در حال افزایش است.

سازمان جهانی بهداشت، سویه‌های نگران‌کننده را آن‌هایی تعریف می‌کند که نگرانی کافی برای افزایش مطالعات آزمایشگاهی و تحقیقات میدانی دارند.

انواع مورد علاقه همچنین باید دارای جهش های ژنتیکی باشند که ویژگی کلیدی ویروس را تغییر می دهد، مانند توانایی آن در انتقال یا نحوه فرار از درمان ها و واکسن ها. این سویه همچنین باید به گونه ای در حال رشد باشد که بتواند “یک خطر نوظهور برای سلامت عمومی جهانی” باشد.

با این حال، سازمان بهداشت جهانی گفت که شواهد اولیه نشان می دهد که به نظر می رسد جهش در JN.1 توانایی آن را برای فرار از دفاع ایمنی بدن افزایش می دهد.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود گفت: “بر اساس ویژگی های ژنتیکی، JN.1 ممکن است دارای برخی مزیت های آنتی ژنی باشد که مانع از ایمنی قبلی می شود.”

وی افزود، حتی با وجود گسترش گسترده JN.1، انتظار می‌رود واکسن‌های به‌روز شده کووید-19 در این فصل به محافظت در برابر عفونت ناشی از سویه JN.1 ادامه دهند.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش خود خاطرنشان می کند: با وجود کاهش خنثی سازی JN.1، محافظت از واکسن های تک ظرفیتی XBB.1.5 احتمالاً در برابر JN.1 مؤثر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.