افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

هشدار سازمان بازرسی به بانک قرض الحسنه مهر ایران؛ برای اعطای تسهیلات وثیقه نقدی قبول نکنید!

  • کد خبر : 134438
هشدار سازمان بازرسی به بانک قرض الحسنه مهر ایران؛  برای اعطای تسهیلات وثیقه نقدی قبول نکنید!

به گزارش رکنا، ستار شیرعلی; معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور. مهر ایران با اشاره به اعطای تسهیلات قرض الحسنه تحت عنوان صندوق حمایت فردی در بانک قرض الحسنه از ارسال اخطاریه به مدیرعامل این بانک خبر داد و گفت: طبق بند ۲ بخشنامه مورخ 2 اسفند 1400 بانک مرکزی، اخذ هرگونه وثیقه نقدی قبل […]

به گزارش رکنا، ستار شیرعلی; معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور. مهر ایران با اشاره به اعطای تسهیلات قرض الحسنه تحت عنوان صندوق حمایت فردی در بانک قرض الحسنه از ارسال اخطاریه به مدیرعامل این بانک خبر داد و گفت: طبق بند ۲ بخشنامه مورخ 2 اسفند 1400 بانک مرکزی، اخذ هرگونه وثیقه نقدی قبل یا بعد از اعطای تسهیلات توسط بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین در بند 3 این بخشنامه تاکید شده است چنانچه بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی بر اساس بخشنامه مورخ 18 تیرماه 1398 قبل از اعطای تسهیلات و مشروط به موافقت بانک، وثیقه نقدی را در قالب سپرده سرمایه گذاری، پرداخت سود تعلق می گیرد. سپرده مذکور ملزم به پرداخت نرخ سود منطبق با مدت سپرده مذکور، مشابه سپرده هایی است که وثیقه خط محسوب نمی شود و پرداخت سودی کمتر از نرخ سود مربوط به مدت آن سپرده توسط بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی متخلف و بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی متخلف است.

معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده، بانک قرض الحسنه مهر ایران اقدام به ارائه تسهیلات قرض الحسنه تحت عنوان صندوق حمایت شخصی کرد، اظهار داشت: از این حیث متقاضی در آن سپرده گذاری می کند. بانک در صندوقی به نام صندوق اجتماعی برای دریافت اعتبار بابت سپرده انجام شده و این اعتبار توسط بانک به متقاضی پرداخت می شود در حالی که سپرده متقاضی در بانک مسدود می شود تا زمانی که اعتبار تسویه شود و متقاضی قادر به دریافت خود نخواهد بود. سپرده گذاری تا پایان انحلال تسهیلات و این برخلاف بخشنامه است. بانک مرکزی هرگونه سپرده گذاری به عنوان وثیقه نقدی را به هر دلیل قبل یا بعد از پرداخت تسهیلات ممنوع می کند.

وی در خصوص ارسال نامه اخطاریه به بانک قرض الحسنه مهر ایران از دریافت شکایات مردمی در این خصوص خبر داد و گفت: در این اخطار نامه از مدیرعامل بانک مذکور تا رفع مشکلات فوق تذکر خواسته شده است. فرآیند اخذ هرگونه سپرده برای پرداخت تسهیلات نگهداری یک فرد در آن بانک باید متوقف شود و نسبت به استرداد سپرده های مشتریان آن بانک تحت عنوان صندوق اجتماعی اقدامات لازم صورت گیرد و نتیجه در آن منعکس شود. سازمان بازرسی

شیرعلی تاکید کرد: بر اساس این اخطار نامه بانک مذکور موظف است اقدامات اصلاحی لازم را انجام و نتیجه را به این سازمان منعکس کند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.