افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

هشدار جدی! / بازگشت ویروس های قدیمی، مراقب بچه ها باشید

  • کد خبر : 200488
هشدار جدی!  / بازگشت ویروس های قدیمی، مراقب بچه ها باشید

زن جوانی در حالی که پسر 3 ساله‌اش را در آغوش دارد وارد اورژانس می‌شود و به سرعت از پیشخوان برای قرار فوری می‌خواهد. آرتا 3 ساله در آغوش مادرش خواب آلود و بیدار است. در نهایت نوبت به ملاقات او می رسد و این کودک بیمار با علائمی مانند بدن درد، سرفه شدید و […]

زن جوانی در حالی که پسر 3 ساله‌اش را در آغوش دارد وارد اورژانس می‌شود و به سرعت از پیشخوان برای قرار فوری می‌خواهد. آرتا 3 ساله در آغوش مادرش خواب آلود و بیدار است. در نهایت نوبت به ملاقات او می رسد و این کودک بیمار با علائمی مانند بدن درد، سرفه شدید و آبریزش بینی خود را در مقابل پزشک اورژانس می بیند که او نیز یک سری داروهای مربوط به معاینه فیزیکی برای او تجویز می کند.

امروزه در برخی از مراکز درمانی شاهد ویزیت های فراوانی از سوی بیماران مختلف به خصوص می باشیم فرزندان در حال تجربه علائم مشکلات تنفسی هستیم و… وضعیت بیماران در مراکز اورژانس بیمارستان ها و درمانگاه ها نیز حکایت از شیوع یک بیماری ویروسی دارد و ورود ویروس جدید به کشور چیزی است که بین بسیاری رد و بدل می شود. .

ویروس ها موجوداتی هستند که رشد نمی کنند، نمی خورند و نفس نمی کشند. اما آنها می توانند تکثیر و تصویر خود را ایجاد کنند. این ویروس نه زنده است و نه غیر زنده. ویروس ها فقط می توانند تولید مثل کنند زیرا شبیه موجودات زنده هستند، اما باید بدانید که هر ویروسی تنها زمانی می تواند تولید مثل کند که در داخل یک سلول زنده باشد. به عبارت دیگر، ویروس هیچ نشانه‌ای از زنده بودن در خارج از سلول را نشان نمی‌دهد و تنها زمانی نشانه‌های حیات را نشان می‌دهد که در داخل یک سلول زنده باشد.

ویروس ها به قدری کوچک هستند که با میکروسکوپ معمولی دیده نمی شوند و برای دیدن آنها باید از میکروسکوپ های بسیار قوی و ویژه ای به نام میکروسکوپ الکترونی استفاده کنیم.

سر دهانه رحم از ویروس های باستانی پیدا شد

در سال‌های اخیر که شیوع ویروس کرونا بیشتر شده بود، سایر ویروس‌ها نیز به دلیل مشکلات سلامتی افراد کمتر دیده می‌شدند. بنابراین آنفولانزا امسال بسیار شایع بوده است.

RSV، آدنوویروس و راینوویروس اکنون رایج شده اند که ما عملاً همه این ویروس ها را در بیماران تنفسی کنترل نمی کنیم، اما باید مراقب باشید زیرا کرونا، آنفولانزا و RSV امسال به طور قابل توجهی شیوع پیدا کرده اند. بنابراین در تهران و حتی شیراز این شیوع زیاد بوده است.

علائم بیماری های این روزها

مشکلات تنفسی مانند سرفه، آبریزش بینی، تب، سردرد، بی قراری و حتی مشکلات گوارشی از جمله علائم این ویروس ها هستند و تشخیص آنها غیرممکن است.

تشخیص ویروس با استفاده از روش PCR امکان پذیر است. علاوه بر این، در مورد درمان، داروی خاصی برای آنفولانزا و ویروس RSV وجود دارد، اما معمولاً از آن استفاده نمی شود. به جز در کودکانی که در معرض خطر بالاتری هستند. این مانند نقص ایمنی است، اما در اکثر بیماران درمان علامتی است. بنابراین اگر جدی باشد بیمار بستری می شود و اکسیژن و سرم دریافت می کند.

بهترین راه برای پیشگیری از این ویروس ها رعایت بهداشت فردی از جمله شستن مرتب دست هاست. علاوه بر این، این ویروس ها معمولا از بزرگسالان به کودکان منتقل می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.