افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

هشدار جدی اقتصاددان به خریداران ارز/صبر کنید. قیمت دلار به این ترتیب تغییر می کند.

  • کد خبر : 379091
هشدار جدی اقتصاددان به خریداران ارز/صبر کنید. قیمت دلار به این ترتیب تغییر می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اصغر جمعه ای; این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه التهابات و مشکلات سیاسی همه بازارهای مالی و اقتصادی دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد و این مشکل به سفارت ایران و حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی محدود نمی شود، تصریح کرد: اگر این حملات در هر کشوری رخ […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اصغر جمعه ای; این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه التهابات و مشکلات سیاسی همه بازارهای مالی و اقتصادی دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد و این مشکل به سفارت ایران و حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی محدود نمی شود، تصریح کرد: اگر این حملات در هر کشوری رخ می داد، نرخ ارز یک جهش شدید را تجربه خواهد کرد.

وی در گفت وگو با ایسنا افزود: تجربه یک سال و نیم اخیر در ایران نشان داد که با وجود تنش های سیاسی متعدد داخلی و خارجی، نرخ ارز در محدوده مشخصی یعنی با مدیریت صحیح پارا بازارساز در نوسان بوده است. نرخ ارز پس از هر تنش سیاسی به خوبی کنترل شد و نوسانات قیمت ارز پس از مدت کوتاهی از بین رفت و دلار به سطح قبلی خود بازگشت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی سمنان تاکید کرد: مردم در زمان تنش های سیاسی ترجیح می دهند برای حفظ ارزش پول ریال خود را به دارایی های دیگری مانند طلا و ارز تبدیل کنند. اما ارز یک موضوع سیاسی است و سرمایه گذاری روی آن خطراتی را به همراه دارد، چیزی که مردم نیز از آن آگاه هستند.

جمعه ای با اشاره به موقتی بودن تاثیر شوک های سیاسی اخیر بر بازار ارز، تصریح کرد: افزایش یا کاهش نرخ دلار ناشی از تنش های سیاسی تاثیری موقت و کوتاه مدت دارد که نمونه ای از حمله به بازار ارز است. سفارت ایران در دمشق و واکنش ایران به رژیم صهیونیستی یکی از تنش های سیاسی سال گذشته است که تاثیرات کوتاه مدتی بر بازار ارز داشته است.

وی تاکید کرد: اگرچه حملات شب گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان نیز ممکن است نوساناتی در بازارها ایجاد کند، اما افزایش قیمت ارز موقتی بوده و شاهد تکرار تجربه خوب قبلی بازارساز در مدیریت ارز خواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی در پایان اقدامات خوب بازارساز در مدیریت بازار ارز را برجسته کرد و اظهار داشت: با بروز تنش های سیاسی، جهش ناگهانی در نرخ ارز مشاهده نمی شود که نشان دهنده عملکرد خوب بانک مرکزی است در حوزه مدیریت ارز؛ همانطور که این بانک در سال گذشته اقدامات مفیدی برای کنترل نرخ رشد نقدینگی انجام داد، می خواهیم در دولت چهاردهم نیز این اقدامات را ادامه دهیم.

223225

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=379091

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.