افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

هشدار به تهران؛ از پنجشنبه تا یکشنبه مراقب باشید

  • کد خبر : 309510
هشدار به تهران؛  از پنجشنبه تا یکشنبه مراقب باشید

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید گاهی بسیار شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی مناطق استان هشدار داد. به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: از بعدازظهر پنجشنبه تا یکشنبه (11 تا 14 مردادماه) وزش باد شدید گاهی […]

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید گاهی بسیار شدید همراه با خیزش گرد و خاک در برخی مناطق استان هشدار داد.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه زرد اعلام کرد: از بعدازظهر پنجشنبه تا یکشنبه (11 تا 14 مردادماه) وزش باد شدید گاهی اوقات بسیار شدید موجب گرد و خاک، کاهش موقت دید و کیفیت هوا به ویژه در بعدازظهر و شب در نیمه غربی و جنوبی استان تهران می شود. .

در این شرایط آب و هوایی احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب رساندن به سازه های موقتی مانند داربست ها و تابلوها و تجهیزات در مکان های مرتفع مانند برج ها و دکل ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال ها در مناطق مستعد بالا آمدن گرد و غبار وجود دارد . و گاهی پراکندگی گرد و غبار از استان های همجوار و کاهش کیفیت هوای استان و کاهش شعاع دید، وزش باد موقتی شدید تا بسیار شدید در ارتفاعات دور پیش بینی نمی شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه می‌کند در تردد جاده‌ای با احتیاط، از مقاومت سازه‌های موقت و سست مانند داربست، خودداری از نصب در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، پرهیز از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک خودداری کنید. و هلیکوپترها و گردش و توقف در کنار درختان و سازه های ناتمام، تقویت پوشش گلخانه ها، عدم استفاده از سموم و محلول پاشی در باغ ها و مزارع در هنگام وزش باد و احتیاط در انجام عملیات عمرانی.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای 39 درجه سانتیگراد، گرم ترین فصل استان تهران در 24 ساعت گذشته گزارش شد.

آسمان تهران فردا (20 مرداد) صاف تا نیمه ابری و ریزگرد، بعد از ظهر افزایش وزش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر 38 درجه سانتیگراد و در روز جمعه (12 مرداد) خواهد بود. صاف نیمه ابری، در برخی ساعات با وزش باد، از بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر 38 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

هشدار رنگ زرد به این معنی که یک پدیده جوی وجود خواهد داشت که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

47236

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=309510

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.