افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

هشدار/ به افغان ها کار و خانه اجاره ای ندهید! وگرنه تو مقصری!

  • کد خبر : 403933
هشدار/ به افغان ها کار و خانه اجاره ای ندهید! وگرنه تو مقصری!

به گزارش رکنا، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کشور در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج گفت: که به اتباع استخدام کنند یا به آنها اموال غیرمنقول بدهند، عملی که مرتکب جرم شده و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. وی افزود: همه مرزهای […]

به گزارش رکنا، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده انتظامی کشور در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج گفت: که به اتباع استخدام کنند یا به آنها اموال غیرمنقول بدهند، عملی که مرتکب جرم شده و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: همه مرزهای کشور ما ملی است و همه ما ایرانیان در هر نقطه از ایران نسبت به مرزها تکلیف و حقوقی داریم.

با اشاره به مرزهای مشترک با دو کشور پاکستان و افغانستان بیان کرد: اقداماتی برای انسداد مرزها برای مقابله با جرائمی از جمله مواد مخدر در مرزهای قرارگاه مرصاد، قرارگاه رسول اکرم و قرارگاهی که هم اکنون سپاه و ارتش با ما همکاری می کنند در حال انجام است.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور همکاری دولت با پلیس در حوزه انسداد و ساماندهی مرزها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دولت اعتباراتی را برای تقویت انسداد مرزی تصویب کرده و اکنون کارها به خوبی پیش می رود، اما آنچه نیاز است باید در این زمینه باشد. مطابق با پروتکل های مرزی که تعریف شده است. مرزبانان هر دو کشور چه ایران و افغانستان و چه ایران و پاکستان باید از مرزهای خود محافظت کنند.

سردار رضایی تصریح کرد: انتظار ما این است که هم حاکمان فعلی افغانستان و هم دولت پاکستان بر اساس پروتکل ها وظایف مرزبانی خود را برعهده بگیرند و انجام دهند، هرچند در تلاش هستیم تا مرزها را مسدود کنیم، اما وظیفه اصلی بر اساس پروتکل ها است. . این بر عهده کشور همسایه است که مدیریت لازم را انجام دهد.

وی وظیفه اولیه و ضروری مرزبانی پاکستان را کنترل و مدیریت مرزهای خود دانست و ادامه داد: واردات مواد مخدر در برخی از مرزهای مشترک ما با پاکستان هیچ فایده ای ندارد، مواد مخدری که در کشور تولید می شود. افغانی از افغانستان است اما از پاکستان وارد می شود بنابراین مرزبانی پاکستان باید در این زمینه و همچنین ورود اتباع غیرمجاز (افغان) به کشورمان پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: همسایگان ما باید در مرزهای مشترک به وظیفه خود عمل کنند، همانطور که کنترل می کنیم تا ترددهای غیرمجازی یا محموله های غیرمجاز به آنها نرسد، در یک مرز نیز بر اساس پروتکل های گمرکی باید این کار را انجام دهند.

جانشین فرجا بیان کرد: البته پاکستان نسبت به دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده و محاصره را دنبال کرده و مراکزی را ایجاد کرده است اما همچنان شاهد ورود اشرار و تروریست ها در برخی مناطق هستیم. ما امیدواریم که حاکمان فعلی در شرق. مرزها بیشتر مراقب خواهند بود.

سردار رضایی افزود: ورود و حضور اتباع غیرمجاز در هر کشوری از دنیا جرم محسوب می شود و در کشور ما نیز حضور آنها جرم است.

وی تصریح کرد: در این زمینه با دولت و حاکمان فعلی افغانستان صحبت کردیم. برخی از ملی پوشان حاضر شده اند و به کشور خود باز می گردند. آنها باید مراقب باشند که این یک عمل مجرمانه است و باید خود را به پلیس معرفی کنند تا بازگردانده شوند.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور در پایان تصریح کرد: توصیه من به کسانی که اتباع را به کار می گیرند و یا به آنها اموال غیرمنقول می دهند این است که اقدامات آنها مجرمانه بوده و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت، لذا وارد جرم نشوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.