افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

هشدار برای طغیان احتمالی رودخانه ها در استان تهران

  • کد خبر : 130930
هشدار برای طغیان احتمالی رودخانه ها در استان تهران

به گزارش بازار، حامد یزدی مهر روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در خصوص فعالیت دو سامانه از ظهر دوشنبه 8 آبان تا بامداد پنجشنبه 11 آذرماه با هجوم توده سرد، هشدار زرد هواشناسی صادر شد. وی تاکید مدیریت بحران برای کاهش خسارات و خطرات ناشی از این شرایط اقلیمی را خودداری از نصب […]

به گزارش بازار، حامد یزدی مهر روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در خصوص فعالیت دو سامانه از ظهر دوشنبه 8 آبان تا بامداد پنجشنبه 11 آذرماه با هجوم توده سرد، هشدار زرد هواشناسی صادر شد.

وی تاکید مدیریت بحران برای کاهش خسارات و خطرات ناشی از این شرایط اقلیمی را خودداری از نصب چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی عنوان کرد. . و عشایر در حرکت، گفت: با توجه به ابلاغ این اخطار، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه صدور هشدار زرد به معنای اطلاع رسانی به مردم است تا آمادگی لازم برای مقابله با خطرات احتمالی را داشته باشند و مسئولان نیز تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و بر لزوم پاکسازی دهانه ها تاکید کنند. پل ها، لایروبی قنوات و آبراه ها را مورد توجه قرار داد و افزود: لازم است دستگاه های خدمات رسان به این حوزه توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به احتمال وزش باد شدید، بر جلوگیری از پارک خودروهای خود در کنار درختان فرسوده، ساختمان های نیمه کاره و بیلبوردهای تبلیغاتی تاکید کرد و تصریح کرد: با فعال شدن سامانه بارشی اختلالات تردد به وجود می آید و احتمال وجود دارد. سیل و لغزنده بودن جاده ها و جاده های کوهستانی خواهیم بود، در این راستا از مردم و تمامی رانندگانی که قصد عبور از جاده های خطرناک را دارند می خواهیم با تجهیزات کافی عبور کرده و ایمنی خودرو را تضمین کنند.

یزدی مهر تصریح کرد: در مدت یاد شده پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از پرواز با پاراگلایدر و هواپیمای آموزشی و جابجایی عشایر و چرای دام در ارتفاعات توصیه می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه دوم که از روز سه شنبه 9 آبان لغایت 11 آذرماه فعال می شود، نیز گفت: در این مدت احتمال صعود وجود دارد. دما استرس به ویژه در نیمه شمالی استان تهران و بارش برف. در مناطق کوهستانی و ارتفاعات یخبندان شبانه رخ می دهد، بنابراین توصیه می شود مراقبت از ماشین آلات و تجهیزات حساس به دما و عایق کاری لوله های آب این منطقه نیز در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.