افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

هشدار بانک مرکزی به 10 بانک

  • کد خبر : 409653
هشدار بانک مرکزی به 10 بانک

بانک مرکزی به 10 بانک به دلیل عدم عملکرد در پرداخت خطوط اعتباری مسکن تجاری هشدار داد و تاکید کرد: پرداخت این خطوط الزامی است و در صورت اجرا نشدن، ممکن است با مراجع ذیصلاح پیگیری شود. . به گزارش نالب صنعت، بانک مرکزی به بانک‌هایی که برای شرکت‌های داخلی اعتبار پرداخت نکرده‌اند هشدار داد […]

بانک مرکزی به 10 بانک به دلیل عدم عملکرد در پرداخت خطوط اعتباری مسکن تجاری هشدار داد و تاکید کرد: پرداخت این خطوط الزامی است و در صورت اجرا نشدن، ممکن است با مراجع ذیصلاح پیگیری شود. .

به گزارش نالب صنعت، بانک مرکزی به بانک‌هایی که برای شرکت‌های داخلی اعتبار پرداخت نکرده‌اند هشدار داد و تاکید کرد: پرداخت قسط تعیین‌شده برای آن بانک طبق قانون مربوط (قانون تشکیلات شرکت‌های اتباع) الزامی است. در صورت عدم رعایت قانون می توان از مراجع ذیصلاح پیگیری کرد.

بانک مرکزی همچنین تاکید کرده است که مدیران بانک ها باید به واحدهای ذیربط دستور تسریع در پرداخت تسهیلات مذکور را فوری بدهند.

این اخطار به تجارت، مهر ایران، رسالت، بانک تعاون توسعه، صادرات، ملی، رفاه، ملت، سپه و پست بانک داده شده است.

بر اساس ماده 18 قانون تشکیلات و پشتیبانی شرکت های داخلی، بانک مرکزی موظف است هر ساله سهمیه ای را که می تواند از محل منابع وام و منابع عادی نظام بانکی اخذ کند در اختیار ستاد قرار دهد تا ممکن است ستاد بر اساس اولویت انواع مشاغل خانگی سهمیه استانی را تعیین کند. او آنچه لازم بود انجام داد.

بر این اساس بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک های عامل (ملی، تعاون توسعه، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه، مهریران، رسالت و پست بانک) ضوابط اعطای وام مسکن تجاری را در سال 1403 ابلاغ کرد.

لازم به ذکر است وام قرض الحسنه می باشد. ایجاد شغل یک نفر در سال جاری 150 میلیون تومان و کارفرما حداکثر 4 میلیارد تومان با سود 4 درصد برای ایجاد اشتغال برای 40 نفر است.

لازم به ذکر است که بر اساس قانون تشکیلات و حمایت از مشاغل خانگی، مشاغل خانگی شامل فعالیت هایی است که توسط یکی از اعضای خانواده یا اعضای خانواده در فضایی مسکونی در قالب طرح کسب و کار بدون ایجاد مزاحمت یا برهم زدن آرامش انجام می شود. مناطق مسکونی مجاور واحدها و منتهی به آن به تولید خدمات یا کالاهایی اطلاق می شود که خارج از محیط مسکونی در بازار قابل فروش باشد.

بر اساس مصوبات ستاد ساماندهی و حمایت از بنگاه های ملی، بنگاه های ملی در زمینه های صنایع دستی، فرش دستباف، تولیدات دامی، ماهیگیری، صنایع پایین دستی و تکمیلی کشاورزی، عشایری، فرآورده های گیاهی، تولید (صنعت و خدمات). ، فعالیت های فرهنگی و هنری است و بر این اساس انواع مشاغل خانگی و زیرمجموعه های آن در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قسمت مشاغل خانگی قرار گرفته است.

متقاضیان مشاغل خانگی به سایت وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی مراجعه کنند. www.mcls.gov.ir (تکمیل یکی از فرم های ثبت نام (مستقل – تحت پوشش – پشتیبانی شده) بسته به نوع فعالیت مورد نظر شما فرم های تکمیلی توسط دستگاه اجرایی مربوطه بررسی شده و در صورت تایید طرح توسط دستگاه اجرایی پرونده متقاضی ارسال می گردد. به اداره کل تعاون، کار و تامین اجتماعی ارسال و مجوز مربوطه صادر خواهد شد.

برای متقاضیان ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی، پس از تایید طرح در دستگاه اجرایی مربوطه، مجوز برای تایید نهایی به سازمان بهزیستی ارسال می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.