افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

هشدار ایران به گروه هفت

  • کد خبر : 242588
هشدار ایران به گروه هفت

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ سفارت ایران در رم در آستانه اجلاس وزرای خارجه گروه هفت درباره حوادث اخیر غرب آسیا در بیانیه ای نسبت به اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همکاری غیرمسئولانه غربی ها با این اقدامات هشدار داد. رژیم اسراییل آن رژیم را به ادامه شرارت و […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از تسنیم؛ سفارت ایران در رم در آستانه اجلاس وزرای خارجه گروه هفت درباره حوادث اخیر غرب آسیا در بیانیه ای نسبت به اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران و همکاری غیرمسئولانه غربی ها با این اقدامات هشدار داد. رژیم اسراییل آن رژیم را به ادامه شرارت و ماجراجویی های خود تشویق می کند و در نتیجه تنش در منطقه و جهان افزایش می یابد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

رژیم اسراییل در چند سال گذشته به طرق مختلف به منافع جمهوری اسلامی ایران آسیب رسانده و اصول اساسی حقوق بین الملل و هنجارهای الزام آور را نقض آشکار کرده است، از جمله خرابکاری های متعدد در تاسیسات صلح آمیز هسته ای و حملات سایبری به تاسیسات زیربنایی ایران. کشور. ترور هدفمند تعداد زیادی از کارشناسان و دانشمندان هسته ای و در آخرین مورد حمله تروریستی مسلحانه به سفارت ایران در دمشق.

حمله به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عربی سوریه، نقض جدی کنوانسیون‌های بین‌المللی درباره مصونیت پست‌های دیپلماتیک و منشور سازمان ملل تلقی می‌شود. در پی این اقدام وحشیانه، جمهوری اسلامی ایران با پیروی از سیاست اصولی خود مبنی بر جلوگیری از گسترش تنش و جنگ در منطقه، خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت و محکومیت این اقدام و مجازات آن رژیم شد که متاسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته اکثریت اعضای آن به دلیل مخالفت ایالات متحده، انگلستان و فرانسه در انجام وظایف خود در منشور ملل متحد کوتاهی کردند. در همین راستا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دو دور گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار اقدامات مقتضی و محکومیت قاطع جامعه جهانی و شورای امنیت شد. .

– جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد به اهداف و اصول مندرج در منشور آن سازمان متعهد بوده و بر تعهد خود به حفظ صلح و امنیت بین المللی پافشاری می کند. پاسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ساعات اولیه 23 فروردین 2024 در قالب حق دفاع از خود مقرر در ماده 51 منشور ملل متحد و پس از ناامید شدن از محکومیت این هنجار – اقدام فروپاشی رژیم اسرائیل و از منظر جمهوری اسلامی ایران تمام شده تلقی می شود. بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران از تمامی توان و توانایی های خود در چارچوب قوانین و موازین بین المللی در برابر تکرار احتمالی شرارت آن رژیم استفاده خواهد کرد.

– جمهوری اسلامی ایران بر اساس بیانات روز سه شنبه 25 فروردین 1393 جناب آقای آنتونیو تاجانی به دنبال توسعه اعتبار دیپلماسی و در چارچوب پیام آرزوی صلح، امنیت و پیشرفت برای منطقه است. وزیر محترم امور خارجه و همکاری های بین المللی جمهوری ایتالیا در دیدار سفرای کشورهای اسلامی با عنایت به جایگاه دولت ایتالیا به عنوان رئیس دوره ای گروه 7 و نقش منطقه ای آن و در سطح بین المللی به عنوان یکی از کشورهای اسلامی استقبال می کند. مهم ترین کشورهای اروپایی، تهران از دولت می خواهد که برای اروپایی کردن کشورش (اتحادیه اروپا) تلاش کند و شرکای بین المللی (به ویژه اعضای گروه 7) مخالف نقض قوانین بین المللی، تشدید عمدی تنش ها در منطقه و تداوم آن هستند. کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم اسرائیل. بدون شک اتخاذ تصمیمات غیرسازنده در قبال ایران از یک سو و سکوت و حمایت غیرمسئولانه کشورهای غربی در برابر اقدامات رژیم اسرائیل بر خلاف قوانین بین المللی از سوی دیگر، این رژیم را به ادامه فعالیت تشویق می کند. با شوخی ها و ماجراجویی هایشان و در نتیجه تنش در منطقه و جهان افزایش خواهد یافت. منطقه خاورمیانه دوران التهابی را پشت سر می گذارد. بدون شک مسئولیت و موفقیت دولت ایتالیا در کاهش تنش و ایجاد ثبات در این منطقه در حافظه تاریخی جامعه جهانی باقی خواهد ماند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=242588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.