افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 11 October , 2024
0

هشدار! از شبیه سازی گلدکوئیست تا سیاهچاله بیت کوین!

  • کد خبر : 393170
هشدار! از شبیه سازی گلدکوئیست تا سیاهچاله بیت کوین!

علیرضا عباسی; بازار: در دهه‌های اخیر، دنیای مالی شاهد ظهور شرکت‌ها و سیستم‌هایی بوده است که سرمایه‌گذاران را با وعده‌های سود سریع و قابل اعتماد جذب کرده‌اند. اسامی مانند “گلد کوئست” و “نقد سوئیس” به عنوان نمونه هایی از کلاهبرداری های آنلاین گسترده در حافظه جمعی ما حک شده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و […]

علیرضا عباسی; بازار: در دهه‌های اخیر، دنیای مالی شاهد ظهور شرکت‌ها و سیستم‌هایی بوده است که سرمایه‌گذاران را با وعده‌های سود سریع و قابل اعتماد جذب کرده‌اند. اسامی مانند “گلد کوئست” و “نقد سوئیس” به عنوان نمونه هایی از کلاهبرداری های آنلاین گسترده در حافظه جمعی ما حک شده است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور ارزهای دیجیتال و بیت کوین، کلاهبرداری ها پیچیده تر و جذاب تر شده اند. اما واقعیت این است که بیشتر این سیستم ها چیزی جز «سیاهچاله های مالی» نیستند که تنها هدفشان خالی کردن جیب سرمایه گذاران است.

شرکت های بازاریابی شبکه ای و مدل های هرمی.

در ابتدا، شرکت های بازاریابی شبکه ای به عنوان یک مدل قانونی شناخته شدند که در آن افراد می توانستند با فروش مستقیم محصولات به اطرافیان خود، درآمد کسب کنند. اما با گذشت زمان برخی از این شرکت ها شروع به سوء استفاده از این مدل های هرمی کردند و سیستم های هرمی جدیدی ایجاد کردند. او بیشتر بر جذب افراد جدید تمرکز کرد تا فروش محصولات. شرکت هایی مانند “GoldQuest” در دهه 2000 از این روش برای فریب سرمایه گذاران استفاده کردند.

در این سیستم ها، افراد جدیدی به امید کسب سودهای کلان وارد می شوند، اما فقط کسانی که در رأس هرم هستند سود می برند و بقیه سرمایه خود را از دست می دهند. «سوئیس کش» یکی دیگر از این مدل های هرمی بود که هزاران نفر را در سراسر جهان به دام انداخت.

شرکت‌ها اغلب با ادعاهای نادرست در مورد سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی، تجارت روبات‌ها در فارکس و ارزهای دیجیتال یا پروژه‌های مرتبط با NFT، سرمایه‌گذاران را گمراه می‌کنند، در حالی که هیچ یک از این سرمایه‌گذاری‌ها وجود خارجی ندارند.

روش دیگری که اخیراً توسط کلاهبرداران استفاده می شود، وعده سود بالا و تضمین شده به ارز خارجی است. شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری با وعده بازدهی بیش از 10 درصد، مردم را به سرمایه گذاری تشویق می کنند. اما این وعده ها اغلب پوچ هستند و پس از جذب سرمایه گذاران کافی، شرکت ناگهان ناپدید می شود و مردم متوجه می شوند که دارایی های آنها قابل بازیافت نیست.

این نوع شرکت‌ها اغلب با ادعاهای نادرست در مورد سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی، تجارت روبات‌ها در فارکس و ارزهای دیجیتال یا پروژه‌های مرتبط با NFT، سرمایه‌گذاران را گمراه می‌کنند، در حالی که هیچ یک از این سرمایه‌گذاری‌ها وجود خارجی ندارند.

تقلب در پروژه های مربوط به شات کوین

با رشد بازار ارزهای دیجیتال، کلاهبرداران نیز به دنبال راه های جدیدی برای کلاهبرداری از مردم هستند. پروژه‌های مربوط به شت‌کوین‌ها (ارزهای دیجیتال بدون ارزش واقعی) و سایر ارزهای جعلی از اشتیاق عمومی در مورد ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند تا مردم را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بی‌ارزش تشویق کنند. این پروژه ها اغلب فاقد فناوری واقعی یا کاربر خاصی هستند و تنها هدف آنها جذب سرمایه از افراد ناآگاه است.

ترفند اجتناب از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال این است که هیاهویی که پیرامون ارزهای دیجیتال جدید یا فرصت‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد می‌تواند شما را وسوسه کند، بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری، تحقیقات گسترده‌ای در مورد پروژه، بنیان‌گذاران و تاریخچه شرکت انجام دهید.

کلاهبرداران با تبلیغ یک ارز دیجیتال بی ارزش به عنوان پروژه ای با آینده روشن مردم را فریب می دهند. آنها با وعده رشد نجومی و سودهای کلان سرمایه گذاران را جذب می کنند و سپس پس از جذب سرمایه کافی، پروژه بسته می شود و کلاهبرداران با پول ناپدید می شوند.

راه حل برای جلوگیری از تقلب با ارزهای رمزنگاری شده و … در نظر گرفتن عوامل زیر است.

1- تحقیق کامل: قبل از سرمایه گذاری تحقیق کاملی در مورد پروژه، موسسان و تاریخچه شرکت انجام دهید.

2- مواظب وعده های غیرواقعی باشید: هر زمان که به شما مزایای تضمین شده بالا و بدون خطر ارائه می دهند مراقب باشید. چیزی به نام سرمایه گذاری بدون ریسک وجود ندارد.

3- از مشاوران مالی معتبر استفاده کنید: اگر از قانونی بودن یک پروژه مطمئن نیستید، با مشاوران مالی معتبر مشورت کنید.

4- از اشتیاق عمومی بپرهیزید: اشتیاق در مورد ارزهای دیجیتال یا فرصت های سرمایه گذاری جدید ممکن است شما را وسوسه کند، اما همیشه منطقی و با دقت عمل کنید.

5- با طرح های پونزی و سلسله مراتب گردش پول آشنا شوید: خود را به جای وام دهنده و وسوسه کننده مالی قرار دهید. واقعاً چگونه سودهای کلان و وام های غیرمسئولانه را بازپرداخت می کنید؟ او به شما دروغ می گوید و شما را فریب می دهد.

6- استراحت کنید: اگر شور و شوق شما را به درخواست وام یا تشویق دوستان و خانواده خود به پریدن به معدن کم هزینه مالی سوق داد، باید بدانید که احتمالاً شما را فریب می دهند.

کلاهبرداران همیشه به دنبال فریب افراد ناآگاه هستند، اما با آگاهی و تحقیق دقیق، می توانید از افتادن در این سیاهچاله های مالی جلوگیری کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393170

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.