افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
0

هشدار اتحادیه اروپا به مشتریان گاز روسیه

  • کد خبر : 399063
هشدار اتحادیه اروپا به مشتریان گاز روسیه

به گزارش بازار، کادری سیمسون در نشست خبری پس از نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا گفت: هیچ بهانه ای وجود ندارد. اتحادیه اروپا می تواند بدون گاز روسیه دوام بیاورد. قرارداد ترانزیت گاز بین روسیه و اوکراین در 31 دسامبر به پایان می رسد و مذاکرات برای ادامه جریان گاز از طریق خطوط لوله گاز […]

به گزارش بازار، کادری سیمسون در نشست خبری پس از نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا گفت: هیچ بهانه ای وجود ندارد. اتحادیه اروپا می تواند بدون گاز روسیه دوام بیاورد.

قرارداد ترانزیت گاز بین روسیه و اوکراین در 31 دسامبر به پایان می رسد و مذاکرات برای ادامه جریان گاز از طریق خطوط لوله گاز اوکراین در حال انجام است. با این حال، در حالی که کمتر از سه ماه تا پایان قرارداد ترانزیت گاز بین روسیه و اوکراین باقی مانده، به نظر می رسد توافقی وجود ندارد. کی‌یف و مسکو آمادگی خود را برای یافتن راه‌حلی که شامل مشارکت جمهوری آذربایجان باشد، ابراز کرده‌اند.

سیمسون که به پایان دوره کاری خود به عنوان کمیسر انرژی اتحادیه اروپا نزدیک می شود، گفت که کمیسیون اروپا به لطف مسیرهای عرضه جایگزین و ذخیره سازی بالای گاز، برای سناریوی ترانزیت صفر کاملاً آماده است. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون، گفت که تصمیم گیری در مورد آینده خط لوله گاز به عهده اوکراین است و مقامات اتحادیه اروپا نیز گفته اند که وارد مذاکرات جدیدی نخواهند شد.

به گفته منابع آگاه، حجم صادرات باید به 10 تا 11 میلیارد متر مکعب برسد تا از ارسال روان از طریق سیستم خط لوله گسترده اوکراین اطمینان حاصل شود. حجم کمتر گاز به معنای نیاز به پمپاژ گاز اضافی است که صادرات را بی‌سود می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سیمسون گفت: “هزینه معامله با روسیه در قیمت گاز محاسبه نمی شود، اما جان ها از دست رفته است.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=399063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.