افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

هشدار آب و هوا؛ ورود سامانه جدید بارشی به کشور از چهارشنبه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 283682
هشدار آب و هوا؛  ورود سامانه جدید بارشی به کشور از چهارشنبه – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی و صدور “اخطار زرد” برای ظهور بارش سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد تگرگ امروز (یکشنبه) ) . 23 خرداد) در استان های مازندران، گیلان، اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی، شرق گلستان، […]

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی و صدور “اخطار زرد” برای ظهور بارش سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد تگرگ امروز (یکشنبه) ) . 23 خرداد) در استان های مازندران، گیلان، اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی، شرق گلستان، شمال خراسان شمالی و ارتفاعات شرق تهران، (دوشنبه 14 خرداد) در ارتفاعات گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات غرب مازندران و (سه شنبه 15 خرداد) در استان های آذربایجان غربی، گیلان شرقی، مازندران، قزوین، مرکز، قم، شمال اصفهان، نیمه جنوبی زنجان، شمال همدان، ارتفاعات البرز، سمنان، تهران و خراسان رضوی پیش بینی می شود.

با توجه این گزارش وضعیت جوی (چهارشنبه 25 خرداد) اردبیل، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، گیلان، مازندران، شمال اصفهان، تخلیه اراضی استان های سمنان و گلستان و جنوب سیستان و بلوچستان، (پنجشنبه 27 خرداد) در آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی شرقی، کردستان، زنجان، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران، قم، گیلان، مازندران، شمال. اصفهان، ارتفاعات استان های سمنان و گلستان و جنوب سیستان و بلوچستان و (جمعه 28 خرداد) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات زنجان، همدان، مرکزی، البرز، قزوین، تهران و. استان های کرمان دور از دسترس نیستند.

از اثرات این مخاطره جوی می توان به احتمال جاری شدن سیل در معابر، احتمال جاری شدن جریان آب، وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق، احتمال تگرگ، لغزندگی به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال وقوع خسارت. به محصولات کشاورزی بر اساس توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفرهای بین شهری، استراحت نکردن در حاشیه و مسیل رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی در بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی به ویژه در بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های طبیعت گردی. زیرا تردد دام ها و عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع باید مورد توجه قرار گیرد، مقاومت سازه های موقت اطمینان حاصل شود، کانال ها و آبراه ها لایروبی شوند و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی انجام شود.

در این شرایط آب و هوایی خطر غرق شدن شناگران، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک، شناورهای نیمه سنگین و سنگین صیادی، اختلال در فعالیت شناورهای صیادی وجود دارد. سکوهای نفتی دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی ممنوعیت استحمام، ممنوعیت فعالیت های تفریحی و ماهیگیری، پرهیز از تردد شناورهای سبک، نیمه سنگین و سنگین، انجام اقدامات لازم برای فعالیت های ساحلی و دریایی و همچنین نفت را توصیه می کند. سکوها و. برای مواجهه با آسیب های احتمالی هوشیار باشید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=283682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.