افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

هشدار؛ این غذاها در یخچال سمی می شوند.

  • کد خبر : 198260
هشدار؛  این غذاها در یخچال سمی می شوند.

به گزارش خبرآنلاین، نگهداری مواد غذایی در یخچال به سالم ماندن آنها کمک می کند، اما نمی توان همه غذاها را در یخچال محافظت کرد و برخی از آنها کپک زده، سمی یا جذب باکتری می شوند. برای حفظ سلامت عمومی، دانستن اینکه کدام غذاها را نمی توان در یخچال نگهداری کرد، ضروری است. همشهری […]

به گزارش خبرآنلاین، نگهداری مواد غذایی در یخچال به سالم ماندن آنها کمک می کند، اما نمی توان همه غذاها را در یخچال محافظت کرد و برخی از آنها کپک زده، سمی یا جذب باکتری می شوند. برای حفظ سلامت عمومی، دانستن اینکه کدام غذاها را نمی توان در یخچال نگهداری کرد، ضروری است.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: فناوری مدرن با ارائه گجت ها و لوازم خانگی از مایکروویو گرفته تا یخچال، زندگی را آسان کرده است. اما، آیا می دانستید که در بسیاری از موارد این دستگاه ها می توانند باعث بیماری نیز شوند؟ یخچال یکی از این وسایل است. هدف اصلی از نگهداری مواد غذایی در یخچال، کاهش حرارت غذا، کاهش دمای آن و نگهداری بیشتر آن است. دکتر دیمپل جانگدا، متخصص طب سنتی، در پستی اینستاگرامی، برخی از غذاهای طبیعی را که در یخچال سمی می شوند، فهرست کرده است. در این مطلب به نقل از این متخصص طب سنتی به غذاهایی که در یخچال می توانند سمی شوند اشاره کرده ایم.

سیر

دکتر دیمپل جانگدا در ویدئوی خود که در اینستاگرام منتشر کرده پیشنهاد کرد: سیر پوست کنده نخرید و در یخچال نگهداری نکنید چون خیلی زود شروع به قالب زدن می کند. کپک سیر با سرطان مرتبط است. همیشه سیر پوست گرفته بخرید، فقط قبل از پختن پوست آن را بگیرید و در یخچال نگهداری کنید.

یک پیاز

پیاز در برابر دمای پایین مقاوم است. وقتی آن را در یخچال قرار می دهید، نشاسته تبدیل به شکر می شود و شروع به کپک زدن می کند. مردم معمولاً عادت دارند که نیمی از پیاز را بریده و نیمی دیگر را در یخچال نگهداری کنند. هرگز این کار را نکنید زیرا تمام باکتری های مضر محیط را جذب می کند.

زنجبیل

وقتی زنجبیل دوباره منجمد می شود، خیلی سریع شروع به کپک زدن می کند و این کپک با نارسایی کلیه و کبد مرتبط است. در یخچال قرار ندهید. زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی یک ماده بسیار مغذی است. گفته می شود که خوردن زنجبیل می تواند یبوست و سایر علل نفخ و گاز معده را کاهش دهد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است.

برنج

مردم عادت دارند برنج پخته شده را در یخچال نگهداری کنند، اما حقیقت این است که برنج یکی از موادی است که زودتر کپک می زند و اگر قصد دارید آن را در یخچال نگهداری کنید، آن را بیش از 24 ساعت نگه ندارید. سرویس بهداشت ملی بریتانیا در یک گزارش تحقیقاتی اعلام کرده است که برنج را نباید بیش از 1 روز در یخچال نگهداری کرد تا دوباره گرم شود زیرا احتمال سمی شدن آن وجود دارد. در این گزارش همچنین اشاره شده است که هنگام گرم کردن مجدد برنج، همیشه بررسی کنید که برنج کاملا پخته شده باشد. همچنین برنج را نباید بیش از یک بار حرارت داد.

بابا

می گویند نگهداری سیب زمینی در یخچال خوب نیست. بهتر است سیب زمینی ها را در کیسه کاغذی در دمای اتاق نگهداری کنید تا بافت و طعم آن حفظ شود. رطوبت موجود در یخچال می تواند بافت آنها را تغییر داده و آنها را بیش از حد شیرین کند. فلفل دلمه ای را نباید در یخچال نگهداری کرد. برای ترد مطلوب، فلفل دلمه ای باید در دمای اتاق نگهداری شود. نگهداری فلفل دلمه ای در یخچال باعث می شود ترد آن کمتر شود.

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=198260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.